Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybg
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17-06-2022
Ik ben bezig een formulier te maken en weet niet hoe ik iets doe. Ik wil graag een vaste tekst die ingevuld moet worden. Maar ik wil als ik een aantal personen invul ook zoveelste tekst zie. Dus niet al 20 in een rij maar precies wat Ik invul als ik dat cijfer invul.

Ik probeer het via aan draaitabel maar het lukt mij moeilijk.

Iemand nog een andere optie?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15:06
Een draaitabel is excel.
Kan ook, op filter klikken en bij tekst gewoon typen. Selecteerd excel alles wat aan die voorwaarden voldoet.

Wat wel gedaan wordt is via een index of verticaal / horizontaal zoeken via een zoekcel de juiste waarde rechtstreeks opzoeken in een gegevensreeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybg
Dus wat ik wil is onmogelijk met word en/of exel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kraz
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-10 22:22

Kraz

Saving the world

Dat niet denk ik, maar je vraagstelling is erg onduidelijk als ik eerlijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybg
Ik ben een dag formulier aan het maken waar schepen op geregistreerd moeten worden.

Het verschilt per dag hoeveel schepen er gecontroleerd worden.

Dus ik wil invullen hoeveel er gecontroleerd zijn die dag en dan precies dat aantal vakken krijgen om de namen in te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Sorry, ik snap erg niet waar je vastloop en wat je al hebt. Aantallen schepen i.c.m. “ als ik een aantal personen invul ook zoveelste tekst zie” helpt niet echt, kan je duidelijker aangeven a) wat je al hebt aan inrichting, b) waar je vastloop en dus c) wat je vraag is?

In aanvulling daarop: Word lijkt erg niet de juiste tool daarvoor. Waarom Word?

[ Voor 13% gewijzigd door F_J_K op 14-06-2022 23:03 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 16:23

Glewellyn

is er ook weer.

Als ik het goed begrip wil TS een tabel genereren met een aantal rijen. Het aantal rijen moet afhankelijk zijn van een ergens in het formulier ingevuld getal.

Dus:
Aantal: 20
Formulier met 20 rijen.

*zucht*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:11

Reptile209

- gers -

Dus als ik je goed begrijp, wil je in A1 invullen dat je 5 schepen moet controleren. En dan moet er een tabelletje ontstaan met nummers 1 t/m 5. Of tot 10 als je dat invulde.

Zet in A1 het aantal dat je nodig hebt. En dan in bijvoorbeeld A5 begin je met 1, in A6 kijk je of de bovenliggende cel +1 meer is dan de waarde in A1. Zo ja, dan dat getal, anders een lege string. Gebruik die formule in de tig cellen daaronder. Kijk eens naar de functie IF() of ALS().

Ik ga het niet helemaal voorzeggen, je leert een hoop meer door hiermee aan de slag te gaan!

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybg
@Glewellyn precies dat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybg
Glewellyn schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 23:06:
Als ik het goed begrip wil TS een tabel genereren met een aantal rijen. Het aantal rijen moet afhankelijk zijn van een ergens in het formulier ingevuld getal.

Dus:
Aantal: 20
Formulier met 20 rijen.
Precies dat is wat ik wil doen
Pagina: 1