Welke tv (of OLED) voor Base PS4??

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowSnow
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 15-06 23:34
Goedendag,

Ik wil een nieuwe tv kopen, oa om te gamen op mijn ps4 (base). Nu zie ik overal tv's met reviews maar er wordt alleen maar gesproken over de nieuwe consoles of de ps4-pro... ik kan nergens een review lezen over een tv/OLED in combi met de ps4. Ik weet zo niet waar ik tussen moet kiezen.

Ik wil graag goede een tv (liefst een OLED) om in iedergeval nog een jaar op de ps4 te kunnen gamen. Miss dat ik daarna een XboxX koop of een ps5. Maar tot die tijd...

De tv moet onder/op&aan de 20 ms input lag zijn.
Geen blurr/ghost/flikkering.

Waarschijnlijk zal ik in sd moeten gamen? Omdat de Base-Ps4 geen hdr ondersteund?

Ook heb ik nog een oude versterker een Akai met 2 zuilen waar ik nu een (rood/witte tulp aan een kant en 3.5mm jack aan de ander kant) kabel op gebruik om het geluid via de tv over mijn versterker te krijgen. Ik zag dat sommige tvs/Oleds zo een aansluiting 3.5mm niet hebben. Moet ik dan een andere versterker of receiver halen? Wat ik liever niet doe, of is er een mogelijkheid om een verlengstuk o.i.d. ervoor te halen? Mocht de tv daar geen aansluiting voor hebben. Mijn hoofdtelefoon is ook met kabel en een 3.5mm jack. Daar kan ik nog een groter plug overheen draaien zodat deze ook in de versterker kan.

Ik zou graag een reactie/hulp willen van kenners en/of mensen met het zelfde (opgeloste) dillema.

Mijn dank is groot voor uw hulp!

Mvg,
Yellow
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via YellowSnow op 14-06-2022 20:19)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-10 09:27

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik denk dat de LG A1 voldoende is voor een PS4. De duurdere OLED-televisies kunnen 120Hz, zijn beter in HDR, kunnen VRR, allemaal zaken waar je met een PS4 niet zoveel aan hebt. Als je dus een duurdere OLED koopt, doe je dat voor andere redenen dan je PS4. Dus als het echt alleen maar voor de PS4 is, koop een A1 en hou het bespaarde geld in je zak. De A1 is ondanks dat hij voorgaande zaken niet heeft nog altijd een erg fijne televisie om spellen op te spelen, vanwege de lage inputlag en hoge reactiesnelheid.

De A1 heeft ook een 3,5mm-uitgang, dus die kwestie is dan ook afgekaart.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:19

FeaR

In GoT we trust

YellowSnow schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 18:32:
Waarschijnlijk zal ik in sd moeten gamen? Omdat de Base-Ps4 geen hdr ondersteund?
SD zegt iets over de resolutie, HDR zegt iets over de helderheid van het beeld. Je kan in Full HD gamen omdat 1080p de max resolutie is van de base PS4. Google zegt mij dat die wel HDR ondersteunt, daar zou je wel gebruik van kunnen maken als dat waar is.
Ook heb ik nog een oude versterker een Akai met 2 zuilen waar ik nu een (rood/witte tulp aan een kant en 3.5mm jack aan de ander kant) kabel op gebruik om het geluid via de tv over mijn versterker te krijgen. Ik zag dat sommige tvs/Oleds zo een aansluiting 3.5mm niet hebben. Moet ik dan een andere versterker of receiver halen? Wat ik liever niet doe, of is er een mogelijkheid om een verlengstuk o.i.d. ervoor te halen?
Indien de TV S/PDIF heeft: DAC tussen TV en AKAI
Indien de TV alleen HDMI ARC heeft: HDMI audio Extractor (met DAC) er tussen.

Welke TV je moet kopen is meer voor in Consumentenelektronica koopadvies. Let wel op de eisen van een topic daar. Meer informatie is gewenst zoals formaat van de TV en budget maar vooral wat er zelf al gevonden is.

[ Voor 10% gewijzigd door FeaR op 14-06-2022 19:16 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowSnow
Dankuwel voor uw uitleg en advies!

Dus het geluid kan ik wel via een oude versterker aansluiten, dat is al een opluchting. Ik ben namelijk niet zo heel technisch.

Als ik het goed begrijp moet ik een ander topic maken bij de link die u stuurde?

Mvg

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik denk dat de LG A1 voldoende is voor een PS4. De duurdere OLED-televisies kunnen 120Hz, zijn beter in HDR, kunnen VRR, allemaal zaken waar je met een PS4 niet zoveel aan hebt. Als je dus een duurdere OLED koopt, doe je dat voor andere redenen dan je PS4. Dus als het echt alleen maar voor de PS4 is, koop een A1 en hou het bespaarde geld in je zak. De A1 is ondanks dat hij voorgaande zaken niet heeft nog altijd een erg fijne televisie om spellen op te spelen, vanwege de lage inputlag en hoge reactiesnelheid.

De A1 heeft ook een 3,5mm-uitgang, dus die kwestie is dan ook afgekaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowSnow
Dat is er fijn! Maakt het dan nog uit welk beeld formaat? Bijv. 48"/55" of 65" ik hoor soms geluiden dat de 55" beter is in beeld dan de lagere inch OLED's als bijv.een 48". Al weet ik niet de technische reden erachter.

En naast de A1, zijn er nog andere varianten die compitable zijn met base-PS4?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Het hangt een beetje af op welke afstand je zit, maar ik zou naar de kleine maten kijken: 48", en 55". De PS4 doet geen 4K, dus is 65" wellicht een beetje overdreven om te kopen. Het kan natuurlijk wel, mocht je een hele grote TV willen. Er is niet echt verschil in beeldkwaliteit tussen de afmetingen. Soms zit er met name bij LCD's wat verschil tussen, maar dat is bij deze serie beslist niet het geval, een A1 is een A1 en alleen de grootte van het scherm verschilt.

Alle televisies zijn compatibel met de basis-PS4. Voor OLED-televisies geldt dat er geen modellen zijn die een duidelijk betere ervaring leveren met een PS4 (ook niet bij andere fabrikanten), maar wel duurder zijn. Als je een PS5 zou hebben dan zou je een duurdere OLED kunnen overwegen, maar voor een PS4 kan ik zonder meer adviseren het geld in je zak te houden. De A1 is een prachtige TV voor een PS4.

[ Voor 15% gewijzigd door dmantione op 14-06-2022 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowSnow
Dank u, Ik kijk vooral naar een 2e hands oled via marktplaats. De A1 wordt niet aangeboden maar ik houd dit in zicht.

Nu zie ik er een aantal met een mooi prijskaartje waar geen issues mee zijn.
Dat zijn de volgende OLED's:

55C9pla
55C8pla
55C7V
55EG9A7V

De 55C7V wordt vaker aangeboden, wetend dat dit een ouder type is.
En de 55EG9A7V is maar 450,- en een paar buurten verder op te halen.

Zou ik wachten op een aanbod van de A1? En anders welke van deze bovenstaande zou ik dan moeten nemen?

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Als je een OLED-televisie op marktplaats koopt, let op dat het scherm niet ingebrand is, met name bij de oudere modellen (C7 en EG9) is dat wel iets om te checken.

Voor de rest: De C-serie is gewoon beter dan de A-serie. Dat geldt het minst voor de C7, omdat die dezelfde processor heeft als de A1 zijn er overeenkomsten tussen C7 en A1. De C8 en C9 zijn superieur t.o.v. de A1. Dus... als je goedkoop een C8 of C9 op de kop kunt tikken, waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowSnow
Dank u voor de informatie!
Ik ben goed geholpen, ik had al veel eerder hier de vraag moeten stellen. Afgelopen weken waren er veel bomen in het bos zeg maar.

Ik laat nog weten welke het is geworden. Nogmaals bedankt voor de reacties!

Mvg,
YellowSnow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

YellowSnow schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:56:
Dank u, Ik kijk vooral naar een 2e hands oled via marktplaats. De A1 wordt niet aangeboden maar ik houd dit in zicht.

Nu zie ik er een aantal met een mooi prijskaartje waar geen issues mee zijn.
Dat zijn de volgende OLED's:

55C9pla
55C8pla
55C7V
55EG9A7V

De 55C7V wordt vaker aangeboden, wetend dat dit een ouder type is.
En de 55EG9A7V is maar 450,- en een paar buurten verder op te halen.

Zou ik wachten op een aanbod van de A1? En anders welke van deze bovenstaande zou ik dan moeten nemen?

Mvg,
Ik zou eerder vanaf de 8 serie kijken.
De 7-serie uit 2017 heeft nog een stuk meer last van inbranden.

Hier een base ps4 op een 65E8. 1080p met HDR ziet er prima op uit.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:19

FeaR

In GoT we trust

Ik herhaal mezelf even voor de reden van dit slotje. Aangezien er toch merken en types genoemd worden in dit topic.
FeaR schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 18:48:
[...]
Welke TV je moet kopen is meer voor in Consumentenelektronica koopadvies. Let wel op de eisen van een topic daar. Meer informatie is gewenst zoals formaat van de TV en budget maar vooral wat er zelf al gevonden is.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 17-06-2022 08:28 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.