Dell Laptop voor Gaming / Cad / Fotobewerking

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snuurtje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:56
Wat ga je met je laptop doen?
Fusion 360, Photoshop,Illustrator, Development (Java, React), Lightroom, Occasioneel gamen, Adobe Premiere. In deze volgorde ongeveer.

Wat is je budget?
1500-2500

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ben erg tevreden over dell met mijn afgelopen 3 laptops, alle G en inspiron series.

Ik twijfel tussen onderstaande twee laptops. De XPS omdat ik toch steeds minder ben gaan gamen. (De prijzen zijn incl een aantal kortingsacties atm.)

Ik ben benieuwd wie ervaring heeft met de G series en/of de XPS. Ik vind het verschil in prijs tov de specs best groot. Feitelijk zie ik alleen de G series een betere videokaart hebben en de XPS weer een veel mooier scherm. Of zijn er nog dingen die ik mis? En zijn die het verschil waard?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PfB_IpoojzZ1qLJVzP4F1eiadFc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B641EUuJawYRLUQbHZsalwsL.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Snuurtje op 14-06-2022 18:35 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
Stel ik een te moeilijke vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik bezit een XPS. Zeer tevreden over, goed buildkwaliteit, maar ik zou er de prijs van de G15 voor over hebben (dat was ook ongeveer wat ik er destijds voor betaald heb, toen met high end cpu, 16GB, en een midrange videokaart).

Ik vind de G15 er niet mooi uitzien (dat is persoonlijk). Prijzen bij dell lijken ontploft (ik kijk met een schuin oog of ik mijn dell niet eens moet vervangen), zeker als je het tegen andere fabrikanten uitzet. Als ik nu een nieuwe laptop moest hebben ging ik waarschijnlijk toch voor een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 25-09 18:09

C11

Het zijn gewoon twee totaal verschillende soorten laptops...
De G15 is zwaar, dik en van plastic. Maar dan wel veel goedkoper voor gelijkaardige specs.
De XPS is een zeer licht en compact toestel uit aluminium.

Het hangt er gewoon vanaf wat je nodig hebt en waar je een voorkeur voor hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C11 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:29:
De G15 is zwaar, dik en van plastic. Maar dan wel veel goedkoper voor gelijkaardige specs.

Het hangt er gewoon vanaf wat je nodig hebt en waar je een voorkeur voor hebt...
G15 is zwaarder, maar gewoon gemiddeld 'zwaar'. Van plastic maar wel solide.
Zolang je games speelt en meer bang for buck wilt zou ik voor de G15 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuurtje
C11 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 13:29:

Dit is dus niet helemaal waar als je hierboven bekijkt. Vooral de behuizing en scherm zijn anders, voor de rest is het gelijk. Mijn vraag was vooral zijn die verschillen het waard, omdat mijn gevoel "nee" zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C11
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 25-09 18:09

C11

Snuurtje schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:58:
[...]

Dit is dus niet helemaal waar als je hierboven bekijkt. Vooral de behuizing en scherm zijn anders, voor de rest is het gelijk. Mijn vraag was vooral zijn die verschillen het waard, omdat mijn gevoel "nee" zegt.
Jawel, het blijven gewoon 2 verschillende toestellen. Een 'premium' XPS vs een gaming G15.

Wil je gewoon het beste waar voor je geld? Simpel, dan kies je voor de G15. Die premium zaken aan de XPS laten de prijs serieus oplopen. Voor mij persoonlijk zou dit het niet waard zijn, maar dat is een afweging die je zelf moet maken.
Pagina: 1