Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickklomp
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10-02-2024
Hoi,

Geen idee of dit het juiste subforum is maar dan hoor ik het wel. Wij hebben een eier verkoopautomaat alleen deze is niet gekoeld waardoor de temperatuur aardig op kan lopen. De automaat heeft een inhoud van ca 2 m3 en op een warme dag kan de temperatuur in de automaat oplopen tot ca 40 graden. Mijn plan is nu om een koelbatterij te maken van 300x120x1000mm (lxbxh). Ik wil 4 koperen buizen van 22mm in de automaat maken (eigenlijk 1 buis welke 4 keer op en neer gaat dus meer een spiraal) en om die buizen wil ik aluminium plaatjes maken (300x100mm 1mm dik) vervolgens 1cm er tussen en dan weer een aluminium plaat enz. Wie heeft hier verstand van en zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden. Het is ook de bedoeling om er een paar ventilatoren aan te maken om de lucht rond te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Is een koelkast (al dan niet met glazen deur) niet iets makkelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:50

br00ky

Moderator Harde Waren
Dit heeft vrij weinig te maken met computerhardware. Schopje naar MME.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:32

Fordox

00101010

Het ombouwen van een koelkast lijkt mij inderdaad een beter plan

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-05 23:43

SA007

Moderator Tweaking
Je kan een leuke radiator maken, daar lijk je mee bezig, maar waarmee was je van plan die te koelen?
Koper en alu samen worden niet magisch kouder.

Mijn eerste insteek zou zijn, gewoon een gat met fan erin en warme lucht eruit blazen?

En als je echt wil gaan koelen moet je eerst goed gaan isoleren, een plaat staal die in de zon staat koelen kost heel veel energie, denk niet dat die eierautomaat dan nog winstgevend is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:48

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Om even lomp te doen, er zijn automaten die gekoeld zijn (frisdrank/snoep/...) misschien moet je daar eens naar gaan zien.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-05 19:54
1. heb je een foto van je automaat. Is het zelfbouw of zijn dat standaardautomaten?
2. kun je aangeven wat je hele plan is, want door alleen maar een koperen buis door de automaat te leiden wordt hij niet kouder.
Pagina: 1