PCs leren kennen

Pagina: 1
Acties:
  • 591 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie1975
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14-06-2022
Hallo allemaal, alvast bedankt voor het lezen :)
ik moet gaan leren over pcs
ik snap dat een harddrive een ding is in een pc, waar alle programma's op staan
ik begrijp ook dat er extra schijven in kunnen voor dingen apart op te staan zodat als je ene schijf kapot gaat dat je in ieder geval nog wat gegevens op de andere schijf over houd

maar ik weet niets van andere dingen in of aan een pc

ik moet echter wel meer gaan leren wat de vorige pc was duur maar slecht,
heb advies gekregen dat ik beter een pc heb met 2070 gpu of 3070 gpu
krijg n beetje t gevoel dat ik in t ootje ben genomen, want op de sites waar ik mn pcs koop staat in de specificaties niets over gpu .. wel over cpu maar daar staan dan weer andere nummers

ik ben al de hele dag aan t zoeken naar antwoorden maar ik kom echt geen stap verder waar ik pcs kan leren zodat ik hierin iets meer zelfredzaam wordt ..

graag tips waar ik over pcs kan leren zodat ik een pc kan kopen die doet wat ik wil
is er misschien een online opleiding voor m dit te kunnen leren ? (vast wel toch?)
handig om te weten ik heb geen voor opleiding, en ik ben niet erg goed in leren

sorry dat ik bij overige hardware heb gezet - maar ik wil hardware leren en kon verder geen betere plek vinden om pc te leren , of te vragen naar pc studies .. sorry als ik t weer fout doe maar weet echt geen plek waar ik het anders kan vragen
ik heb geen mensen in mijn king die pcs snappen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:16

dragonhaertt

@_'.'

Super dat je wilt leren hoe een pc werkt, maar alles precies begrijpen is natuurlijk niet perse nodig!

Als je specifieke vragen hebt kan je die natuurlijk prima hier stellen, er zijn hier veel mensen die bereid zijn te helpen.

Wat betreft een GPU, deze doet berekeningen specifiek voor de weergave van het beeld op je pc. Meestal zijn deze vooral nodig bij zware grafische taken zoals games, foto/videobewerking, 3d modellen bouwen of iets dergelijks.

Een beetje afhankelijk van je gebruik heb je wel of geen sterke GPU nodig.

De CPU is een essentieel onderdeel in alle computers. Deze zorgt voor de algemene afhandeling van taken en over het algemeen kan je stellen dat een nieuwere en snellere CPU ook een snellere computer tot gevolg heeft.

Tweakers post regelmatig aankoop adviezen voor computers in verschillende prijs en performance klassen. Misschien kan je daar eens kijken, of hier neerzetten waar je ongeveer naar op zoek bent en waar je de pc voor denkt te gaan gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door dragonhaertt op 14-06-2022 16:06 ]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-05 21:39
Er is serieus een spel hiervoor :-)

YouTube: PC Building Simulator 2 | Open Beta Available Now

PC Building simulator open beta is nu bezig kan je het zelfs gratis testen.
Je leert daar van alles en nog wat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ProjectB00man
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-05 16:36
Hier wordt heel simpel uitgelegd wat een computer is en uit welke componenten een computer bestaat
https://edu.gcfglobal.org/en/tr_nl-computer-basics/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dottie1975
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14-06-2022
tot zover bedankt :D ik ga eens aan de slag met die pc simulator
ohw die moet je kopen ,, en is beta .. dat snap ik al niet xD beta dingen ga ik uit de weg ..
ik doe zelfs geen updates ot ik gedwongen wordt zodat de meetse kinder ziektes weg zijn xD lol

ik ga starten met die cursus (Y)
leuk leuk! dankuwel allemaal

[ Voor 67% gewijzigd door dottie1975 op 14-06-2022 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:05

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar AZ want dit heeft niks met aankoopadvies of problemen met hardware te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Kijk ook naar de serie: Best Buy Guide. Daar staan genoeg voorbeelden van (zelfbouw-)pc's. Nou zou ik niet per se zelfbouw kiezen als je geen idee hebt wat je koopt, maar dat lezen geeft misschien een beeld.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:52

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Genoeg YT kanalen die alles doorzagen, daarbij verwacht ik ook enige inzet. Een pc samenstellen zonder kennis (zie ook je gesloten topic) is verre van handig.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.