USB kabels

Pagina: 1
Acties:

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer. Ik heb een x aantal USB kabels nodig voor verscheidene apparaten, maar ik begrijp er geen bal meer van.

Bij sommige zie je in de reviews dat ze alleen opladen maar geen data overdracht doen? En hoe weet ik of de mi quick charge werkt met een kabel?

Kan iemand mij op weg helpen?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01 13:36

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Begin eerst even met wat voor USB kabels je eigenlijk zoekt.

A, B, C? Micro, Mini. Wat een feest. Ik gok USB-C.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:14

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik denk dat ook het handig is wanneer je aangeeft voor wat voor apparaten je kabels nodig hebt, naast -zoals @Hann1BaL al aangeeft, welke connectors je nodig hebt.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Lodo
Hann1BaL schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:52:
Begin eerst even met wat voor USB kabels je eigenlijk zoekt.

A, B, C? Micro, Mini. Wat een feest. Ik gok USB-C.
Ah ja, USB-C inderdaad. Paar USB-A naar USB-C en een aantal USB-C naar USB-C (laptop lader).
Ik denk dat ook het handig is wanneer je aangeeft voor wat voor apparaten je kabels nodig hebt, naast -zoals @Hann1BaL al aangeeft, welke connectors je nodig hebt.
PS5 controller, computer muis, USB-C laptop lader, audio interfaces, toetsenbord, telefoon lader. Dat is het wel zo'n beetje.

[ Voor 32% gewijzigd door Lodo op 14-06-2022 15:54 ]

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Moet die voor de laptop alleen voor de lader zijn, of ook (later) voor beeld e.d.? Want in dat laatste geval zou je er eentje kunnen nemen die geschikt is voor TB3 (of evt TB4).
PS5 controller en telefoonlader kabels die (alleen) geschikt zijn voor laden. Voor de overige devices kabels die gschikt zijn voor data-overdracht.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01 13:36

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

FooLsKi schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:01:
Moet die voor de laptop alleen voor de lader zijn, of ook (later) voor beeld e.d.? Want in dat laatste geval zou je er eentje kunnen nemen die geschikt is voor TB3 (of evt TB4).
PS5 controller en telefoonlader kabels die (alleen) geschikt zijn voor laden. Voor de overige devices kabels die gschikt zijn voor data-overdracht.
Ik snap dat het lastig is, maar zelfs dat is niet zo zwart-wit. Ik heb een simpele USB-A naar USB-C kabel die voor de telefoon is, maar hangt tussen computer en monitor voor beeld, en USB-hub in de monitor. Geen probleem

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-01 13:36
Die van de IKEA zijn wel degelijk (zowel USB-A -> USB-C als USB-C -> USB-C), qua vermogen ook makkelijk 3A bij 5V.

• Lodo
FooLsKi schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:01:
Pff ik denk alleen voor laden. Dit is precies wat ik bedoel. Ik snap er geen hout meer van :+
DukeBox schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:04:
Die van de IKEA zijn wel degelijk (zowel USB-A -> USB-C als USB-C -> USB-C), qua vermogen ook makkelijk 3A bij 5V.
Deze zijn veel te kort voor mij. Voor mijn PS5 controller heb ik minstens 3 meter nodig, het liefste 5.

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Hann1BaL schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:04:
[...]

Ik snap dat het lastig is, maar zelfs dat is niet zo zwart-wit. Ik heb een simpele USB-A naar USB-C kabel die voor de telefoon is, maar hangt tussen computer en monitor voor beeld, en USB-hub in de monitor. Geen probleem
Het is inderdaad niet zo zwart-wit, maar wanneer je e.e.a. op officiële specs afstemt is het een stuk minder een gok of het wel of niet werkt :)

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Lodo schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:08:
[...]

Pff ik denk alleen voor laden. Dit is precies wat ik bedoel. Ik snap er geen hout meer van :+

[...]
Ik heb zelf mijn (werk)laptop met een TB3-kabel aan mijn monitor -die ook charging ondersteunt- hangen. Kabel zat bij de monitor zelf, dus niet specifiek daarop uitgezocht. Ik zou niet anders meer willen :)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:42

br00ky

Moderator Harde Waren

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:53
Beste allemaal,
Op mijn elektrische fiets zit een Panasonic display met daarin een USB Micro-A poort, om de iphone op te kunnen laden. Het verloopkabeltje (van usb micro-a male naar usb micro-b male ) is slecht. Aan een nieuw kabeltje komen lukt mij niet.
Kan ik ongestraft een USB Micro-b kabeltje in het display steken ? Het verschil lijkt alleen te zijn dat bij de Micro B twee hoekjes afgeschuind zijn, terwijl de Micro A volledig rechthoekig is. Is de kabelbezetting ook gelijk ?
Voor de volledigheid is het misschien zinnig om te vermelden dat het display al vernieuwd is. Dit gaf wel een grote verbetering maar is geen afdoende oplossing

Groet Megat

[ Voor 13% gewijzigd door Megat op 08-08-2022 16:27 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-01 13:36
edit: Niet goed gelezen.
Het lijkt te moeten passen. Qua pin-layout komen ze in ieder geval overeen.
Hier kan je overigens wel de A naar B krijgen: https://www.onlinekabelsh...a-micro-b-kabel-1-8-meter

[ Voor 255% gewijzigd door DukeBox op 08-08-2022 16:32 ]

• Megat
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:53
Dankjewel voor de supersnelle reactie ‘DukeBox’.

[ Voor 42% gewijzigd door Megat op 08-08-2022 16:35 ]

Pagina: 1