Geannuleerde vlucht (geen overmacht), claim afgeslagen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DQmanglocQ
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 20-04 18:23
Goedemorgen Tweakeraars,

Ik en mijn vriendin zitten al een tijdje in conclaaf met een grote luchtvaartmaatschappij vanwege een geannuleerde vlucht van Madeira naar Amsterdam. Hiervan is de claim afgewezen.

Flight cancelled at the airport

Het volgende had ik gestuurd ter onderbouwing van de claim naar de luchtvaartmaatschappij. Zo ik het ervaren heb:

- Vluchten uitgesteld 4x toe met 1 uur naar voren geschoven
- Na 4x vooruitschuiven vertelde het personeel aan de balie dat het de wet is dat de piloot niet meer mocht vliegen door te veel gemaakte uren
- Vlucht wordt vervolgens geannuleerd, andere vluchten zijn later alsnog vertrokken voor onze neus
- Kosten gemaakt om te eten en te drinken, vanwege het lange wachten
- Bus en hotel is geregeld na nog eens 3 uur wachten, geen informatie was gegeven
- De koffers zouden bij band 2 worden geleverd. Deze hebben we zelf bij een andere band gevonden na 1 uur te hebben gewacht bij band. Dit omdat m'n vriendin even was gaan lopen om de benen te strekken.
- De bus was onduidelijk gecommuniceerd. Deze zou op etage 1 van de buitenste boarding zijn. Door toeval herkende we iemand van onze vlucht die bij een andere bus stond te wachten. Deze bus stond tussen andere bussen op begane grond een stuk verder van de andere bussen.
- De buschauffeur was niet geïnformeerd en wist niet waar die heen moest. Hier hebben inzittenden hem bij moeten helpen.
- Na eindelijk aan te komen in het hotel was er niet duidelijk hoe vroeg we moesten op staan. Geen sms of e-mails meer gekregen vanuit (luchtvaartmaatschappij). Communicatie was stil gevallen sinds 15:00
- Zelf vroeg 4:00 opgestaan om te zoeken naar informatie, dit was in de ochtend op de balie geüpdatet met een briefje. De bus zou 5:30 klaar staan. Mocht je dit dus niet gelezen hebben, had je dus kans dat je alles mist. Ook geen sms of emails of belletjes over geweest
- Uiteindelijk een nieuwe vlucht in de ochtend, weer alles opnieuw inchecken etc. Veel verwarring in de rijen. Ook door het mixen van 2 vluchten in 1 vliegtuig. Nog eens extra vertraging omdat er mensen mistte. Grote kans dat dit kwam door de slechte communicatie.
- Extra betaald voor de plus versie, voor koffer en zitplekken te kiezen. Destijds gekozen voor raam zonder vleugels achterin. Uiteindelijk dus precies op de vleugel gezet in het midden. Zonde
- Het nieuwe toestel stond vervolgens nog 1.5 uur extra op de grond wegens “chaos op Schiphol”
- Per vermeld op de website van luchtvaartmaatschappij eisen wij compensatie onder de regels vastgesteld in EU verordening 261/2004.
- De vlucht duurt tevens 4:10 min als te zien op de bevestiging van de tickets a compensatie van €600,-
- Ter vermelding dat dit geen “buitengewone omstandigheid” betreft. Daar de piloot na 4 vertragingen niet meer actief mocht vliegen en daardoor onze vlucht geannuleerd is, waar andere vluchten wel uiteindelijk door zijn gegaan
- Alles ervaren als zeer stressvolle dagen na een ontspannen vakantie. De communicatie was ronduit slecht te noemen, iets wat misschien wel op nummer 1 moet staan in zulke situaties. Een flinke smet en vooral voor de feestdagen ook nog eens een flinke energie slurper. Fysiek en mentaal op van het uren staan wachten en onduidelijkheden.

Reactie afgewezen claim:

Omdat de vertraging is ontstaan door een buitengewone omstandigheid (overmacht), kan ik geen compensatie aanbieden.

De vlucht was vertraagd door de slechte weersomstandigheden (harde wind) op Madeira. Hierdoor hebben we helaas niet kunnen voorkomen dat de vlucht met vertraging is aangekomen. Onze afhandeling op de luchthaven van Funchal heeft hotels en transport geregeld.

Je geeft aan dat je kosten hebt moeten maken voor consumpties. Gezien deze kosten zijn opgelopen tijdens de vertraging, kom ik je hierin graag tegemoet met een bedrag van € 40,30.

Mijn positie
Uiteraard ga ik hier niet mee akkoord, naast dat ze het willen afwimpelen met compensatie voor de gemaakte voedselkosten, heb ik het gevoel dat ze het verhaal verdraaien.

Wat wij willen sturen:

Bedankt voor je antwoord.

Spijtig dat er geen compensatie aangeboden kan worden. Al helemaal omdat dit is gebaseerd op verkeerde informatie. Het is inderdaad waar dat op het tijdstip van vertrek slechte weersomstandigheden waren. Echter zijn er die dag wel vluchten opgestegen en geland (ook van luchtvaartmaatschappij).

Naar ons werd gecommuniceerd dat het vliegtuig waar wij mee zouden vliegen heeft uitgeweken naar Tenerife, door de weersomstandigheden. Hierdoor is een vertraging ontstaan.

Op het moment dat het vliegtuig was geland in Madeira hadden de piloten al te veel uren gemaakt. Waardoor het onveilig zou worden om de vlucht van Madeira naar Amsterdam te maken.

Dit heeft dus niks te maken met de weersomstandigheden van die dag, maar met het inplannen van personeel en het zoeken naar oplossingen.

De vlucht is niet alleen vertraagd maar ook gecanceld. Iets waar u nog niet op heeft gereageerd. Wij hebbend vanaf 7.30 tot 18.30 moeten gewacht op het vliegveld, omdat er geen informatie beschikbaar was. Ook in het hotel was geen informatie beschikbaar over wanneer de vlucht de volgende dag zou gaan. Pas om 22.00 werden we geïnformeerd, dat de vlucht de volgende dag om 8 uur zou vertrekken. Ook die vlucht was vertraagd, door de stakingen op Schiphol (hier zijn we tot nu toe zo coulant geweest dit niet te vermelden).

Wij eisen echter een compensatie/tegemoetkoming om de volgende redenen:
- De vlucht is gecanceld.
- Het is onterecht dat de vlucht is gecanceld wegens weersomstandigheden.
- De tijd van afhandeling tot oplossing heeft meer dan 8 uur geduurd.

Mocht hier geen passende oplossing voor komen, zijn wij genoodzaakt om naar rechtsbijstand te gaan.

Alle reacties

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:53
Wat is de bedoeling met je epistel? Er staan veel zaken in die leuk zijn voor een review, maar echt zinloos zijn om te gebruiken bij een claim. Bijvoorbeeld het wachten bij de verkeerde bagage band of de bus...

Maar samengevat:
- je vlucht ging niet door
- er werd een bus en een hotel geregeld, je hebt hier niet voor hoeven te betalen
- je vertrok een dag later met het vliegtuig
- je krijgt 40 euro voor de consumpties

Klopt dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
DQmanglocQ schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 11:58:

Naar ons werd gecommuniceerd dat het vliegtuig waar wij mee zouden vliegen heeft uitgeweken naar Tenerife, door de weersomstandigheden. Hierdoor is een vertraging ontstaan.

Op het moment dat het vliegtuig was geland in Madeira hadden de piloten al te veel uren gemaakt. Waardoor het onveilig zou worden om de vlucht van Madeira naar Amsterdam te maken.
is het vliegtuig ook naar Tenerife gegaan voordat ie op Madeira te recht kon?
zoja, was ie wel op tijd op Madeira of was er vertragingen zoja hoeveel?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:36

FreakNL

Well do ya punk?

Ik zou hem uitbesteden bij euclaim.

Heb ik ook tot twee keer toe gedaan en twee keer "gewonnen".

In principe moet je het zelf kunnen maar ze gaan je eindeloos traineren.

FreakNL in "Compensatie vertraagde vlucht Dubai -> Amsterdam met tanksto"
De claim voor KLM vlucht in bovenstaande post werd pas eind 2020 toegekend.. Heeft dus serieus lang geduurd. (2-en-een-half jaar)

[ Voor 40% gewijzigd door FreakNL op 14-06-2022 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-04 07:13

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

FreakNL schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:21:

Dit. Het kost je een deel van de vergoeding. Maar zo kreeg ik ruim anderhalf jaar na dato alsnog een vergoeding terwijl deze diverse keren door Iberia was afgewezen. Ik zat in het vliegtuig klaar voor de terugreis naar huis (2 vakanties later dan de claimaanvraag) toen in een e-mail kreeg dat er geld overgemaakt ging worden. Was het hele voorval al weer vergeten.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-04 09:45

De claim voor KLM vlucht in bovenstaande post werd pas in 2020 toegekend.. Heeft dus serieus lang geduurd.
Dan is rechtsbijstand toch goedkoper? Hoef je niet een deel van je vergoeding in te leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

ma9ma schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:23:
[...]

Dit. Het kost je een deel van de vergoeding. Maar zo kreeg ik ruim anderhalf jaar na dato alsnog een vergoeding terwijl deze diverse keren door Iberia was afgewezen. Ik zat in het vliegtuig klaar voor de terugreis naar huis (2 vakanties later dan de claimaanvraag) toen in een e-mail kreeg dat er geld overgemaakt ging worden. Was het hele voorval al weer vergeten.
Dat dus ^^

Ja, ze pakken een deel van de claim maar je hoeft (na indienen) ook helemaal niks meer te doen.

De maatschappijen gaan je traineren tot aan een rechtsgang toe.. Als je daar tijd/zin in hebt en je weet zeker dat je wint kun je uiteindelijk het gehele bedrage incasseren.. Maar die 20% die EUclaim pakt vond ik het waard.

Rechtsbijstand in een casus als deze heb ik geen ervaring mee.

Overigens lijk je recht te hebben op 400pp, geen 600.

https://www.rijksoverheid...verboeking-van-een-vlucht

Amsterdam -> Madeira is 2780 km dus dat valt onder de 3500km

[ Voor 58% gewijzigd door FreakNL op 14-06-2022 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:32

Rmg

Bij zo'n claim moet je alleen relevante dingen zetten

* Op welk bedrag je recht hebt.
* Waarom je recht hebt op dat bedrag.

Niet een heel verhaal dat het kerst was en je er stress van kreeg.

Storm is wel overmacht, geen vervangende piloot niet.

Je hebt overnachting gehad en (in ieder geval een aanbod) voor de verzorgingskosten.

https://www.juridischloke...eld-terug-bij-vertraging/ Je hebt recht op 400 euro per ticket volgens mij geen 600.

De extra kosten voor de upgrade die je niet gekregen hebt moet je niet via deze procedure terug proberen te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DQmanglocQ
President schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:05:
Wat is de bedoeling met je epistel? Er staan veel zaken in die leuk zijn voor een review, maar echt zinloos zijn om te gebruiken bij een claim. Bijvoorbeeld het wachten bij de verkeerde bagage band of de bus...

Maar samengevat:
- je vlucht ging niet door
- er werd een bus en een hotel geregeld, je hebt hier niet voor hoeven te betalen
- je vertrok een dag later met het vliegtuig
- je krijgt 40 euro voor de consumpties

Klopt dat zo?
Dat klopt. Achteraf misschien niet de beste keuze geweest om te veel details neer te zetten, maar het was op dat moment ook ontluchten van veel stress na een fijne vakantie. Het vieren van koningsnacht was ook niet meer doorgegaan door de vertraging. Het stapelde allemaal wat op. Uiteindelijk ben ik ook maar een mens.

@others Ik was uitgegaan van de vluchtmaatschappij gegevens zelf op de website. Hier stond kort dat een reis vanaf 4 uur z’n 3500km zou zijn en hier €600,- tegenover stond. Uiteindelijk zou €400,- ook prima zijn. Ik maak mij er wel hard voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DQmanglocQ

De claim voor KLM vlucht in bovenstaande post werd pas eind 2020 toegekend.. Heeft dus serieus lang geduurd. (2-en-een-half jaar)
Ik heb je post gelezen en wauw, dat duurde inderdaad bijzonder lang. Ik ga denk ik nog 1 maal reageren en mocht het dan afgewezen worden. Ga ik over op EU claim. Dankjewel voor de tip! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Reken er maar op dat het afgewezen wordt :)

Klink als Transavia. Prima maatschappij voor de portemonnee, voor de rest is het een drama.

[ Voor 74% gewijzigd door FreakNL op 14-06-2022 13:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DQmanglocQ
FreakNL schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:08:

Klink als Transavia. Prima maatschappij voor de portemonnee, voor de rest is het een drama.
Die kans zit er zeker in. Mijn vermoeden is dat ze het natuurlijk zo lang mogelijk uitspelen en wachten tot je het opgeeft. In dat geval laat ik EUClaim het uitzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
FreakNL schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:08:

Dat was wel duidelijk aan het vluchtnummer.

Maar ja, natuurlijkt wordt je claim in eerste instantie afgewezen. Als je hier wat uit wil halen zal je er moeite voor moeten doen al dan niet via een derde partij.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Ik zou je ook aanraden om de zaak uit te besteden. Dat kost je 20% van 400 euro. De regelgeving rondom vertragingen is zo complex dat je dit nauwelijks zelf kunt doen. Je hebt ook geen hele makkelijke zaak. Ik denk zelfs dat je geen recht hebt op compensatie.

Verordening (EG) nr. 261/2004 heeft een uitzondering voor buitengewone omstandigheden:
Een luchtvaartmaatschappij die een vlucht uitvoert, is niet verplicht compensatie te betalen als bedoeld in artikel 7 indien zij kan aantonen dat de annulering het gevolg is van buitengewone omstandigheden die ondanks het treffen van alle redelijke maatregelen niet voorkomen konden worden.
De Vierde Kamer van het Hof van Justitie van de Europese Unie oordeelde op 11 juni 2020 in de zaak tussen LE en Transportes Aéreos Portugueses SA (zaak C‑74/19) dat buitengewone omstandigheden doorwerken op latere vluchten die door hetzelfde vliegtuig worden uitgevoerd:
Artikel 5, lid 3, van verordening nr. 261/2004, gelezen in het licht van overweging 14 ervan, moet aldus worden uitgelegd dat de luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert, om vrijgesteld te worden van haar verplichting tot compensatie van de passagiers in geval van langdurige vertraging of annulering van een vlucht, zich kan beroepen op een „buitengewone omstandigheid” waardoor een eerdere vlucht die zijzelf met hetzelfde luchtvaartuig heeft uitgevoerd, is getroffen, op voorwaarde dat er een rechtstreeks causaal verband bestaat tussen deze omstandigheid en de vertraging of annulering van de latere vlucht. Het staat aan de verwijzende rechter om dit te beoordelen. Daarbij dient hij met name rekening te houden met de wijze waarop het betreffende luchtvaartuig door de betrokken luchtvaartmaatschappij die de vlucht uitvoert wordt geëxploiteerd.
In de eerder geciteerde bepaling uit de Verordening staat dat er alleen recht op compensatie bestaat wanneer de buitengewone omstandigheden "ondanks het treffen van alle redelijke maatregelen niet voorkomen konden worden". Het hof legt dit als volgt uit:
Artikel 5, lid 3, van verordening nr. 261/2004, gelezen in het licht van overweging 14 ervan, moet aldus worden uitgelegd dat het feit dat een luchtvaartmaatschappij een passagier met een andere vlucht ter bestemming brengt omdat het luchtvaartuig dat de passagier vervoert door een buitengewone omstandigheid is getroffen, en die luchtvaartmaatschappij dat doet met een door haarzelf uitgevoerde vlucht, waardoor deze passagier de dag na de oorspronkelijk vastgestelde dag aankomt, geen „redelijke maatregel” vormt waardoor deze luchtvaartmaatschappij wordt vrijgesteld van haar compensatieverplichting als bedoeld in artikel 5, lid 1, onder c), en artikel 7, lid 1, van deze verordening, tenzij dat er geen enkele andere mogelijkheid voor een rechtstreekse of indirecte alternatieve vlucht bestond met een door haarzelf of door een andere luchtvaartmaatschappij uitgevoerde vlucht die op een minder laat tijdstip aankwam dan de volgende vlucht van de betrokken luchtvaartmaatschappij, of dat het organiseren van een dergelijke alternatieve vlucht voor die laatste een onaanvaardbaar offer betekende gelet op de mogelijkheden van haar onderneming op het relevante tijdstip. Het staat aan de verwijzende rechter om dit te beoordelen.
In de Nederlandse rechtspraak wordt deze uitspraak zo uitgelegd dat een luchtvaartmaatschappij je niet hoeft om te boeken naar een vlucht van een andere maatschappij wanneer ze jou zelf kunnen vervoeren en je daarbij met minder dan 24 uur vertraging op je eindbestemming aankomt. Er is daarom een goede kans dat je vordering wordt afgewezen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Haal even je boekingscode weg, voordat ik je creditcard ga gebruiken voor Unibet ;)

Verder eens met boven: gewoon uitbesteden en vooral geen hoge bloedruk creëren, dat is het niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@DQmanglocQ En doe even wat @PWM voorstelde
jack zomer schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:17:
[...]

is het vliegtuig ook naar Tenerife gegaan voordat ie op Madeira terecht kon? Zoja, was ie wel op tijd op Madeira of was er vertragingen zoja hoeveel vertraging?

[ Voor 7% gewijzigd door jack zomer op 14-06-2022 17:10 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik had ook ooit een claim ingediend vanwege vertraging (tja TUI, zegt denk ik genoeg) en zat 2,5 uur van de luchthaven af en niemand wist waar en wanneer het vliegtuig zou gaan richting Nederland. Ik was er na 2 uur zat mee (was niet eens gaan rijden naar de luchthaven maar zag op de site) en ben aan het zwembad gaan liggen en nieuwe vlucht via Vueling geboekt en volgende dag gegaan. Heb uiteindelijk ook de claim ingediend en kreeg toen € 400, waarvan € 100 voor het bedrijf van de claim, en de vorige kosten dekte zowel mijn huurauto, twee vluchten en nog beetje benzine. Prima want ik was net iets verder van 2.500 km dus kreeg net iets meer terug. Dus het loont wel om de claim proberen door te zetten.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Zou je me misschien de exacte vlucht en datum kunnen geven? Dan kijk ik even in de Europese systemen van de luchtverkeersleiding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSEDA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-04 21:15
jack zomer schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:17:
[...]

is het vliegtuig ook naar Tenerife gegaan voordat ie op Madeira te recht kon?
zoja, was ie wel op tijd op Madeira of was er vertragingen zoja hoeveel?
Het lijkt erop dat het vliegtuig 4 uur te laat op Madeira was.

https://www.flightera.net...al/HV6629/EHAM/2022-04-25

Het kan dus zijn dat het vliegtuig vanwege het weer vertraging op de heenvlucht had. Op het moment dat jij klaar stond om te vertrekken kan het weer, weer prima geweest zijn om te vliegen.

Dat Transavia slecht plant en geen crew beschikbaar heeft is in principe niet jouw probleem en slecht gepland van Transavia en geen overmacht.

Als ze niet verder op je verzoek ingaan inderdaad uitbesteden aan een gespecialiseerd bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DQmanglocQ
H92! schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:43:
Zou je me misschien de exacte vlucht en datum kunnen geven? Dan kijk ik even in de Europese systemen van de luchtverkeersleiding
Dat ging om deze vlucht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yc3mt-98kuvOlByGOjSb0K4WEfY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/J2mYRKLclnkqFl7Vv0uu3vRC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DQmanglocQ
DarkSEDA schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 20:51:
[...]

Het lijkt erop dat het vliegtuig 4 uur te laat op Madeira was.

https://www.flightera.net...al/HV6629/EHAM/2022-04-25

Het kan dus zijn dat het vliegtuig vanwege het weer vertraging op de heenvlucht had. Op het moment dat jij klaar stond om te vertrekken kan het weer, weer prima geweest zijn om te vliegen.

Dat Transavia slecht plant en geen crew beschikbaar heeft is in principe niet jouw probleem en slecht gepland van Transavia en geen overmacht.

Als ze niet verder op je verzoek ingaan inderdaad uitbesteden aan een gespecialiseerd bedrijf.
Per screenshot heb ik de vlucht gepost, het gaat om hv6630, 6629 was eentje vroeger zo te zien(?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H92!
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Eurocontrol heeft ook geen regulaties (hier vallen ook weersomstandigheden onder) rondom Madeira afgegeven, dus luchtverkeersleiding/vliegveld is het niet.

Als je dit deelt met Transavia over het weer op Madeira, dan kunnen ze nergens meer op staan. Zowel op Madeira als Schiphol niets bijzonders. Op Madeira wind van 10-15 km/h (met (mot)regen), daar kan ik zelfs nog door fietsen ;)

METAR LPMA 251600Z 11003KT 060V150 9999 FEW010 BKN013 16/14 Q1011=
METAR LPMA 251530Z VRB04KT 9999 FEW010 BKN013 16/14 Q1011=
METAR LPMA 251500Z 16003KT 110V220 9999 FEW010 BKN013 16/14 Q1011=
METAR LPMA 251430Z 09003KT 020V140 9999 FEW008 BKN013 16/15 Q1011=
METAR LPMA 251400Z 17005KT 050V200 9000 -SHRA FEW008 BKN013 15/15 Q1011=
METAR LPMA 251330Z 18004KT 120V200 9999 FEW010 BKN013 16/15 Q1011=
METAR LPMA 251300Z 22006KT 8000 -DZ FEW011 BKN013 16/16 Q1011=
METAR LPMA 251230Z 21004KT 160V230 8000 -DZ FEW011 BKN013 16/16 Q1011=
METAR LPMA 251200Z 01007KT 340V050 5000 DZ FEW011 BKN013 17/15 Q1011=
METAR LPMA 251130Z 03007KT 350V070 9999 FEW011 BKN013 16/15 Q1011 RERA=
METAR LPMA 251100Z 03005KT 360V060 4000 +RADZ BKN013 16/15 Q1011=
METAR LPMA 251030Z 23006KT 4000 +RADZ BKN013 16/15 Q1011=
METAR LPMA 251000Z 36006KT 6000 -RADZ BKN013 16/15 Q1011=
METAR LPMA 250930Z 04007KT 360V090 6000 -RADZ BKN013 16/15 Q1010=
METAR LPMA 250900Z 35005KT 4000 RADZ BKN013 16/15 Q1010=
METAR LPMA 250830Z 33004KT 290V010 6000 +DZ BKN013 17/14 Q1010=
METAR LPMA 250800Z 23006KT 110V270 9999 BKN013 17/15 Q1010=
METAR LPMA 250730Z 21006KT 160V240 8000 DZ BKN013 17/14 Q1010=
METAR LPMA 250700Z 22012KT 8000 -RA BKN013 16/14 Q1010=
METAR LPMA 250630Z 22013KT 8000 -RA BKN013 16/14 Q1010 RERA=
METAR LPMA 250600Z 23013KT 6000 RA FEW010 BKN013 16/14 Q1009=
METAR LPMA 250530Z 22015G26KT 9999 BKN013 17/15 Q1009=

METAR EHAM 251525Z 05011KT 020V090 9999 FEW018 BKN021 11/07 Q1014 NOSIG=
METAR EHAM 251455Z 07007KT 040V100 9999 FEW016 BKN018 10/07 Q1014 BECMG BKN025=
METAR EHAM 251425Z 05009KT 020V080 9999 BKN016 09/06 Q1014 NOSIG=
METAR EHAM 251355Z 06010KT 030V090 9999 FEW015 BKN016 09/06 Q1014 NOSIG=
METAR EHAM 251325Z 05009KT 020V090 9999 -RA FEW014 BKN015 09/06 Q1014 NOSIG=
METAR EHAM 251255Z 06009KT 020V080 9999 FEW013 BKN015 09/06 Q1014 NOSIG=
METAR EHAM 251225Z 05006KT 360V090 9999 -RA FEW013 BKN015 09/06 Q1013 NOSIG=
METAR EHAM 251155Z 05006KT 010V080 9999 -RA BKN016 09/06 Q1013 NOSIG=
METAR EHAM 251125Z 03007KT 360V070 8000 -SHRA BKN016 FEW030CB 09/06 Q1013 TEMPO 7000=
METAR EHAM 251055Z 04008KT 010V100 9999 FEW014 BKN016 09/06 Q1013 TEMPO 7000 RA SHRA FEW030CB=
METAR EHAM 251025Z 06009KT 030V090 9999 FEW014 BKN016 09/06 Q1012 NOSIG=
METAR EHAM 250955Z 05007KT 010V090 9999 FEW013 BKN015 09/06 Q1012 NOSIG=
METAR EHAM 250925Z 04009KT 010V080 9999 FEW013 BKN015 09/06 Q1012 NOSIG=
METAR EHAM 250855Z 04008KT 010V070 9999 SCT013 SCT016 09/06 Q1012 BECMG BKN015=

De vlucht is inderdaad vertraagd aangekomen (waarschijnlijk door problemen op Schiphol, maar niet door de luchtverkeersleiding in Europa) en kan het zijn dat de bemanning uit hun uren zijn gelopen.

Je terugvlucht op 26/4: Aircraft ID TRA9630
Door een regulatie in het NL luchtruim is je vlucht 25 minuten vertraagd door de luchtverkeersleiding in Europa. Verder alle evt vertraging op deze vlucht te wijden aan airline (geen overmacht) of vliegveld (bijv personeelsproblemen, wel overmacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DQmanglocQ
H92! schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:10:
Eurocontrol heeft ook geen regulaties (hier vallen ook weersomstandigheden onder) rondom Madeira afgegeven, dus luchtverkeersleiding/vliegveld is het niet.

Als je dit deelt met Transavia over het weer op Madeira, dan kunnen ze nergens meer op staan. Zowel op Madeira als Schiphol niets bijzonders. Op Madeira wind van 10-15 km/h (met (mot)regen), daar kan ik zelfs nog door fietsen ;)

METAR LPMA 251600Z 11003KT 060V150 9999 FEW010 BKN013 16/14 Q1011=
METAR LPMA 251530Z VRB04KT 9999 FEW010 BKN013 16/14 Q1011=
METAR LPMA 251500Z 16003KT 110V220 9999 FEW010 BKN013 16/14 Q1011=
METAR LPMA 251430Z 09003KT 020V140 9999 FEW008 BKN013 16/15 Q1011=
METAR LPMA 251400Z 17005KT 050V200 9000 -SHRA FEW008 BKN013 15/15 Q1011=
METAR LPMA 251330Z 18004KT 120V200 9999 FEW010 BKN013 16/15 Q1011=
METAR LPMA 251300Z 22006KT 8000 -DZ FEW011 BKN013 16/16 Q1011=
METAR LPMA 251230Z 21004KT 160V230 8000 -DZ FEW011 BKN013 16/16 Q1011=
METAR LPMA 251200Z 01007KT 340V050 5000 DZ FEW011 BKN013 17/15 Q1011=
METAR LPMA 251130Z 03007KT 350V070 9999 FEW011 BKN013 16/15 Q1011 RERA=
METAR LPMA 251100Z 03005KT 360V060 4000 +RADZ BKN013 16/15 Q1011=
METAR LPMA 251030Z 23006KT 4000 +RADZ BKN013 16/15 Q1011=
METAR LPMA 251000Z 36006KT 6000 -RADZ BKN013 16/15 Q1011=
METAR LPMA 250930Z 04007KT 360V090 6000 -RADZ BKN013 16/15 Q1010=
METAR LPMA 250900Z 35005KT 4000 RADZ BKN013 16/15 Q1010=
METAR LPMA 250830Z 33004KT 290V010 6000 +DZ BKN013 17/14 Q1010=
METAR LPMA 250800Z 23006KT 110V270 9999 BKN013 17/15 Q1010=
METAR LPMA 250730Z 21006KT 160V240 8000 DZ BKN013 17/14 Q1010=
METAR LPMA 250700Z 22012KT 8000 -RA BKN013 16/14 Q1010=
METAR LPMA 250630Z 22013KT 8000 -RA BKN013 16/14 Q1010 RERA=
METAR LPMA 250600Z 23013KT 6000 RA FEW010 BKN013 16/14 Q1009=
METAR LPMA 250530Z 22015G26KT 9999 BKN013 17/15 Q1009=

METAR EHAM 251525Z 05011KT 020V090 9999 FEW018 BKN021 11/07 Q1014 NOSIG=
METAR EHAM 251455Z 07007KT 040V100 9999 FEW016 BKN018 10/07 Q1014 BECMG BKN025=
METAR EHAM 251425Z 05009KT 020V080 9999 BKN016 09/06 Q1014 NOSIG=
METAR EHAM 251355Z 06010KT 030V090 9999 FEW015 BKN016 09/06 Q1014 NOSIG=
METAR EHAM 251325Z 05009KT 020V090 9999 -RA FEW014 BKN015 09/06 Q1014 NOSIG=
METAR EHAM 251255Z 06009KT 020V080 9999 FEW013 BKN015 09/06 Q1014 NOSIG=
METAR EHAM 251225Z 05006KT 360V090 9999 -RA FEW013 BKN015 09/06 Q1013 NOSIG=
METAR EHAM 251155Z 05006KT 010V080 9999 -RA BKN016 09/06 Q1013 NOSIG=
METAR EHAM 251125Z 03007KT 360V070 8000 -SHRA BKN016 FEW030CB 09/06 Q1013 TEMPO 7000=
METAR EHAM 251055Z 04008KT 010V100 9999 FEW014 BKN016 09/06 Q1013 TEMPO 7000 RA SHRA FEW030CB=
METAR EHAM 251025Z 06009KT 030V090 9999 FEW014 BKN016 09/06 Q1012 NOSIG=
METAR EHAM 250955Z 05007KT 010V090 9999 FEW013 BKN015 09/06 Q1012 NOSIG=
METAR EHAM 250925Z 04009KT 010V080 9999 FEW013 BKN015 09/06 Q1012 NOSIG=
METAR EHAM 250855Z 04008KT 010V070 9999 SCT013 SCT016 09/06 Q1012 BECMG BKN015=

De vlucht is inderdaad vertraagd aangekomen (waarschijnlijk door problemen op Schiphol, maar niet door de luchtverkeersleiding in Europa) en kan het zijn dat de bemanning uit hun uren zijn gelopen.

Je terugvlucht op 26/4: Aircraft ID TRA9630
Door een regulatie in het NL luchtruim is je vlucht 25 minuten vertraagd door de luchtverkeersleiding in Europa. Verder alle evt vertraging op deze vlucht te wijden aan airline (geen overmacht) of vliegveld (bijv personeelsproblemen, wel overmacht)
toon volledige bericht
Super, hier kan ik zeker wat mee! Ik ga het meenemen in het dossier richting Transavia
Pagina: 1