Alle kranen dicht maar watermeter loopt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-10 11:11
Hi allen,

Probleempje hier. Al een paar dagen (aldus de buurman, we waren een weekeindje weg) lijkt er water te lopen in huis. Inderdaad draait het metertje in de tuin bij de hoofdaansluiting lustig in het rond. Binnen hoor je ook het water lopen: beneden, maar ook op zolder bij de CV.

Wat ik heb geprobeerd:
- Alle kranen binnen en buiten gecontroleerd: alles dicht
- Paneel van WC opengemaakt en daar gecheckt of het drijvertje wel goed sluit: dat is in orde.
- Overal in huis inclusief kruipruimte gecheckt op lekkages: overal lijkt alles droog
- Expansievat van CV bijgevuld (was 0.7 bar, veel te laag, is nu weer 1.7 oid)
- De stekker van de CV eruit getrokken

Als iemand ideeen heeft? De veel te lage druk van het expansievat was natuurlijk niet goed. Zou dat ermee te maken kunnen hebben?

Dank!

(en telnrs van bonafide loodgieters in Utrecht zijn welkom)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-10 12:06

heuveltje

KoelkastFilosoof

Expansie vat maakt niet uit, want die moet je zelf bijvullen en gebruikt dus niet actief water uit je leiding.

Om die redenen zegt water horen lopen niet alles, want dat kan ook van de buren zijn, of van je verwarming etc. Dat je watermeter nog hog ziet lopen is wel 100% een teken dat er water gebruikt word, dus focus je daar op.

Als je zeker weet dat alle kranen dicht zittten, en je watermeter nog doorloopt heb je dus ergens een kraan die je niet kent. of waarschijnlijker een lekkage.
Al een keer in je kruipruimte gekeken of je geen indoor zwembad erbij hebt gekregen ?
Of vreemd vochtige plekken in je tuin ?

Wat versta jij trouwens onder " lustig in het rond." is dat een glas per dag of een half zwembad ?

[ Voor 39% gewijzigd door heuveltje op 14-06-2022 15:23 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:03
Lekkende hoofdaansluiting oid?
Vanuit je huis terug gaan werken naar de aansluiting lijkt me de enige optie tot je iets vind.

Dit wil je voor zijn... ;)
Brandweer pompt 20.000 liter water weg uit kelder restaurant

[ Voor 57% gewijzigd door MuddyMagical op 14-06-2022 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10 13:20

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

aangezien je het boven bij je CV hoort, zou ik ook daar beginnen met zoeken. Heb je de slang van de bijvulkraan afgekoppeld? Lekt deze niet? Loopt er water via de (condens) afvoer van de CV? Kan je de leiding van die kraan volgens om te zien of dit ergens op een koppeling lekt?

Heb je recent nog ergens in muren geboord oid?

Als je nergens water ziet, maar toch water 'mist' (en om hoeveel gaat het ongeveer?) Dan zou ik kijken naar apparaten die ook gelijk een afvoer hebben: vaatwasser, wasmachine, (zwembad in de tuin? Sproeiinstallatie?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:22
Komt er water uit de condensafvoer van de CV ketel?
Trek de kap er eens af, is daar iets lek?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:07
Zoals je het beschrijft lijtk er ergens een lek te zitten.
Stap 1 lijkt mij de hoofdkraan uitzetten.

Daarna of de huurbaas bellen of een loodgieter.

Alle kranen controleren kan ook nuttig zijn, vergeet CV, wasmachine en vaatwasser niet (deze hebben ook een afvoer waardoor het water direct in het riool verdwijnt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Niet ergens een boiler(tje) met inlaatcombinatie/overdrukventiel die blijft lekken?

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Znorkus
Superbedankt allemaal jongens. Met jullie adviezen samen met een loodgieter wezen troubleshooten. Leiding kapot, bij grens van huis en de tuin. Er komt een hele nieuwe leiding van hoofdkraan in de tuin naar de meterkast, dus dat wordt graven voor mij. Gaat wel om 1000 euro mogelijk meer. Tsja!

[ Voor 14% gewijzigd door Znorkus op 15-06-2022 09:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:22
Bekijk het van de zonnige kant. Het is mooi weer om in de tuin werken vandaag. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-10 15:08
jeroen3 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:23:
Bekijk het van de zonnige kant. Het is mooi weer om in de tuin werken vandaag. :P
En je moet voorlopig de plantjes niet sproeien O-)

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Znorkus schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:53:
Superbedankt allemaal jongens. Met jullie adviezen samen met een loodgieter wezen troubleshooten. Leiding kapot, in de tuin, bij grens van huis / in de fundering. Graven dus ik, vanmiddag, en er komt een hele nieuwe leiding van hoofdkraan in de tuin naar de meterkast. Gaat wel om 1000 euro mogelijk meer. Tsja!
1000 euro voor een leidinkje terwijl jij het gat hebt gegraven? ik heb echt het verkeerde beroep gekozen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-10 09:04
Tja, iedereen rekent 75 euro per uur plus materiaal, koper is ook niet te betalen. Als hij dan 8 uur bezig is met onderzoek erbij ben je zo 1000 euro kwijt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-10 09:52

garriej

Ik las ondertieten.

Znorkus schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 12:53:
Superbedankt allemaal jongens. Met jullie adviezen samen met een loodgieter wezen troubleshooten. Leiding kapot, in de tuin, bij grens van huis / in de fundering. Graven dus ik, vanmiddag, en er komt een hele nieuwe leiding van hoofdkraan in de tuin naar de meterkast. Gaat wel om 1000 euro mogelijk meer. Tsja!
Als je huurt hoef je dit natuurlijk niet te betalen.

Als je een koophuis heb valt dit waarschijnlijk onder je opstalverzekering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 19:39
Is dit niet voor rekening van de drinkwaterleverancier? Tot aan de hoofdkraan / meter?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• AllesKan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05-2023
Bas.013 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 17:54:
Is dit niet voor rekening van de drinkwaterleverancier? Tot aan de hoofdkraan / meter?
Als het lek voor de meter zit, dan gaat de meter niet draaien he...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
garriej schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:18:
[...]
Als je een koophuis heb valt dit waarschijnlijk onder je opstalverzekering.
Er is toch geen schade? Dit kan normale veroudering zijn, of slecht aangelegd (geen mantelbuis, direct contact met cement of beton)

Mij niet gezien bij een verzkering die dit zou vergoeden...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:30
twain4me schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:08:
[...]

1000 euro voor een leidinkje terwijl jij het gat hebt gegraven? ik heb echt het verkeerde beroep gekozen.
Is pas het begin. Zometeen gaat de rest van de babyboomers met pensioen (relatief veel 50-60jaar). Vakmensen kunnen dan vragen wat ze willen. Handjes automatiseer je ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Harm_H op 14-06-2022 19:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:03
TwiSteD1 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 15:13:
Tja, iedereen rekent 75 euro per uur plus materiaal, koper is ook niet te betalen. Als hij dan 8 uur bezig is met onderzoek erbij ben je zo 1000 euro kwijt.
Mag toch hopen dat er geen koper meer gebruikt wordt voor een waterleiding die naar een buitenkraan loopt.

Gewoon tyleenslang met een verloop erop kost je 75/100 euro max voor 20 meter. Excl arbeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japidoff
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-09 09:54
Jan-man schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 18:33:
[...]

Mag toch hopen dat er geen koper meer gebruikt wordt voor een waterleiding die naar een buitenkraan loopt.

Gewoon tyleenslang met een verloop erop kost je 75/100 euro max voor 20 meter.
[troll]
Ja, en als je nou geen verstand hebt van de materie, én ook nog eens niet leest, waarom reageer je dan?
[/troll]

gang is alles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Harm_H schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 18:30:
[...]

Is pas het begin. Zometeen gaat de rest van de babyboomers met pensioen. Vakmensen kunnen dan vragen wat ze willen. Handjes automatiseer je ook niet.
Welke zometeen? en welke rest, de jongste babyboomer is 67 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:48
@Znorkus Je kunt tegenwoordig al blij zijn als je een betrouwbaar bedrijf kunt vinden op korte termijn. Allicht fijn om een offerte te laten maken zodat het bedrag vooraf bekend is.

Als je maar niet de eerste van Google hebt genomen er zijn daarbij oplichters actief welke 1500 euro in rekening brengen voor het ontstoppen (zie kassa)

Gebruiken ze nog koper dan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eivogel1985
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 00:11
Ik begrijp iets niet helemaal goed geloof ik.. als de lekkage voor de meter zit, dan gaat de meter daar normaal gesproken niet van draaien! En zoals ik het lees gaan jullie nu een lekkage verhelpen die voor de meter zit, of zie ik het verkeerd? Alles t/m de hoofdkraan + de meter is trouwens voor verantwoordelijkheid van het waterbedrijf.

[ Voor 6% gewijzigd door Eivogel1985 op 15-06-2022 09:00 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Znorkus
@Eivogel1985 Ha Eivogel - nee de lekkage zat dus aan de huis-kant van de meter! Dus, de stroom van het water volgend, na de meter inderdaad.

@Roderiktweaker Ja de zorg over deugt-dit-bedrijf-en-word-ik-niet-genaaid speelde zeker een rol. Uiteindelijk obv google reviews toch eentje gevonden in Utrecht die wel erg weinig klagers had en veel realistisch uitziende positieve ervaringen. Twee mannen hebben beide ca 4 uur werk gehad, zijn twee keer gekomen (1x voor diagnostiek, toen ging ik graven om geld te besparen, toen teruggekomen later op de dag om de boel te fixen) en hebben voor 160 euro materiaal: totaalbedrag 900 inclusief. Flexibel doorgegaan na 17:00, prive-afspraak van een van de collega's werd simpelweg verzet, gewoon klasse. En nee ze hebben geen koper gebruikt maar een modernere soort leiding, triple, aluminium met kunststof oid, zag er goed uit, en dan daaromheen nog een stevige buitenbuis in het tuingedeelte. Erg solide allemaal. Complimenten aan bedrijven mogen, toch? Loodgieter Alert te Utrecht - aanbevolgen wat mij betreft.

@garriej Ja thanks voor de tip omtrent de verzekering.
Pagina: 1