• Sibbe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-03 16:35
Volgens mij zit het klokje van een Sony J5 in de batterij.

Alleen vraag ik mij sterk af waarom ze zoiets doen.

Ik heb het uitgetest, als je de batterij van een J5 waar het uur verkeerd staat in je eigen J5 stopt (waar het uur wel juist is natuurlijk) staat jouw uur ook verkeerd.

Waarom doen ze dat :? Goedkoper of beter? Misschien omdat er dan in de gsm zelf geen apart batterijtje moet zitten?

Wie weet het?

• achappey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04-2021

achappey

...

[off topic]
Beetje jammer ook dat de world clock op de J5 niet klopt. :(
[/off topic]

"Als de werkelijkheid niet zou bestaan dan zou de wereld er heel anders uit zien." - Johnny Stardust

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-03 11:50

Martijn02

/* No Comment */

grappig zeg, is toch ingenieus bedacht? het maakt natuurlijk geen drol uit waar je het clockchipje plaatst, en waarom niet op de batterij? die wordt als het goed is nooit zo leeg dat de klok niet meer loopt. Trouwens wel naar als je 2 batterijen hebt, en deze omstebeurt gebruikt, dan moet de klok precies hetzelfde lopen, anders klopt je call-history niet

Ik kan het niet uittesten, ik heb zelf een Z5, als ik iemand anders tegen komt die er ook een heeft zal ik eens kijken.

• Sibbe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-03 16:35
Van die wereldklok is het vrij moeilijk denk ik om dat allemaal correct te hebben, zomer-en winteruur, weet je.

Maar als die klok in de batterij zit, dan moet er daar toch een aansluiting voor zijn, en ik zie slechts 3 contactjes tussen de batterij en de gsm zelf.

Jaja, die van Sony hebben toch rare ideeën.
Zo zit er ook geen tril-motor of trilbatterij in de J5, het is de 'grote' luidspreker die heel lage tonen voortbrengt om het toestel te laten trillen. Voordeel, er hoeft geen apart trilsysteem in. Nadeel, hij kan niet trillen en geluid afspelen tegelijk.

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-03 11:50

Martijn02

/* No Comment */

op mijn Z5 zitten 4 aansluitingen tussen de batterij en de telefoon, geen idee waar ze voor zouden zijn... Tja sony maakt inderdaar slimme dingen, mijn laptop accu (sony vaio) heeft 10 aansluitingen ofzo, dan kan je precies bijhouden hoeveel capaciteit de batterij nog heeft, hoeveel laadcylees de batterij gemaakt heeft, wanneer het ding gemaakt is, alles zit er in. Mischien kan dat met een telefoonbatterijtje ook wel. Kan me nog herrinneren van een nokia 7110 dat het ding bijhield hoe vaak het klepje open en dicht was geweest. bestwel geinig... :)