Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutus de Bruut
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-04 14:08
Mijn vraag

Momenteel nog een Panasonic GT50 in gebruik als TV en vroeg mij af of ik hier een Sonos Arc met uitbreiding op kan aansluiten? Wat zijn de voor en tegens met zo'n setup? We kijken streamingdiensten voor films en series via een Nvidia Shield.

Nu nog een oude 5.1 versterker met 5 speakers in gebruik.

Wat ik al gevonden heb.
Ik lees overal dat het kan maar kan niet vinden wat dan de bevindingen zijn.

Beste antwoord (via Brutus de Bruut op 14-06-2022 16:31)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:15

FeaR

In GoT we trust

Brutus de Bruut schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:06:
Momenteel nog een Panasonic GT50 in gebruik als TV en vroeg mij af of ik hier een Sonos Arc met uitbreiding op kan aansluiten? Wat zijn de voor en tegens met zo'n setup? We kijken streamingdiensten voor films en series via een Nvidia Shield.
Hoe is de TV nu aangesloten op de oude versterker? Via S/PDIF? Dan even testen of Dolby Digital doorkomt. Dat zal op de Sonos niet anders zijn dus qua surround geluid zou het moeten werken. Of een surround setup bestaande uit Sonos beter is dan een receiver met losse speakers is genoeg over geschreven en hangt ook van de aanwezige speakers af.

De genoemde Panasonic heeft HDMI ARC wat maximaal Dolby Digital Plus ondersteunt (al kan de max van deze TV op Dolby Digital liggen wegens de ouderdom). De Sonos ARC heeft ook HDMI ARC en kunnen dus op elkaar aan worden gesloten. Enige beperking van HDMI ARC ten opzichte van eARC is dat je geen HD Audio hebt of LPCM in meer dan twee kanalen. Als je streamingdiensten gebruikt geen probleem aangezien deze veelal Dolby Digital Plus gebruiken.

Edit:
Sonos verkoopt sowieso een adapter van S/PDIF naar HDMI voor als je HDMI ARC niet aan de praat krijgt.

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 13-06-2022 21:48 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Brutus de Bruut schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:06:
Hoe is de TV nu aangesloten op de oude versterker? Via S/PDIF? Dan even testen of Dolby Digital doorkomt. Dat zal op de Sonos niet anders zijn dus qua surround geluid zou het moeten werken. Of een surround setup bestaande uit Sonos beter is dan een receiver met losse speakers is genoeg over geschreven en hangt ook van de aanwezige speakers af.

De genoemde Panasonic heeft HDMI ARC wat maximaal Dolby Digital Plus ondersteunt (al kan de max van deze TV op Dolby Digital liggen wegens de ouderdom). De Sonos ARC heeft ook HDMI ARC en kunnen dus op elkaar aan worden gesloten. Enige beperking van HDMI ARC ten opzichte van eARC is dat je geen HD Audio hebt of LPCM in meer dan twee kanalen. Als je streamingdiensten gebruikt geen probleem aangezien deze veelal Dolby Digital Plus gebruiken.

Edit:
Sonos verkoopt sowieso een adapter van S/PDIF naar HDMI voor als je HDMI ARC niet aan de praat krijgt.

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 13-06-2022 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:57
Wat fear zegt 😀

Ik kreeg die spdif meegeleverd bij mijn arc trouwens. Geen idee of die er nog steeds bij zitten. Moet je op de site van Sonos kunnen vinden

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutus de Bruut
Dank voor uitgebreide heldere uitleg!!

Alles loopt nu via de receiver HDMI-In: Caiway Decoder en Nvidia Shield. Receiver HDMI-Out aangesloten op de TV.

Wist niet dat de Panasonic een HDMI-ARC had, het overigens deze: pricewatch: Panasonic TX-P50GT60 Zwart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Brutus de Bruut schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:31:
Wist niet dat de Panasonic een HDMI-ARC had, het overigens deze: pricewatch: Panasonic TX-P50GT60 Zwart
Handleiding spreekt van HDMI ARC. Wat ik an sich ook wel logisch vind aangezien de GT50 HDMI 1.4 ondersteunt en daarmee HDMI ARC. Panasonic (in die jaren) was dan weer geen merk om sommige opties weg te laten.

Ik zou wel proberen te gaan voor HDMI ARC versus S/PDIF. Laatste biedt geen optie tot Dolby Digital Plus wat de Sonos wel ondersteunt. Met HDMI ARC haal je de max uit de Sonos ten opzichte van S/PDIF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutus de Bruut
Thanks, binnenkort gaan we bestellen!!
Pagina: 1