Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Threbez
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-05 20:32
Ik ben laatst op Schiphol aangekomen, naar huis gegaan en thuis kwam ik er achter dat de samsung smart tag in mn bagage niet meer gevonden werd. Op de app zie ik de tag als laatst gezien op schiphol, 2 dagen nadat ik geland was. (Inmiddels meer dan een week geleden).
De Tag zat niet heel ver verstopt in de bagage maar zou er ook niet zomaar uit vallen.
Ik was eerder bij de bagage dan mijn tas en zag mijn tas verschijnen dus ik sluit uit dat een andere passagier de tag opgespoord/meegenomen heeft.

Nu stel ik mij 2 mogelijkheden voor:
1. Douane merkte het ding op en heeft m eruit gehaald.
2. Een medewerker binnen schiphol heeft 'm gevonden en meegenomen.

1. Bij 1 verwacht ik toch wel iets te horen (en mijn tas was een van de eerste tassen op de band) en dan verbaast het me dat dit bij aankomst pas wordt opgemerkt. (En dat security het blijkbaar prima vindt)
2. Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk aangezien die dingetjes niet echt duur genoeg zijn om moeite voor te doen maar hij zat wel op de klassieke plek om geld o.i.d. te verstoppen. Een getrainde dief zou er best snel een graai kunnen doen en een waardeloos tagje gewoon op de grond kunnen laten vallen zodra hij erachter komt dat er geen buit zit. Wel verbaast het me dan dat het twee dagen heeft geduurd voordat het tagje ophield, en dat hij ophield midden op schiphol. (De tags zijn redelijk waterdicht en ik verwacht dat afval eerst wordt afgevoerd voor de tag kapot gaat.)

Geen idee of er meer (samsung) smart tag of (apple) airtag gebruikers zijn die iets dergelijks hebben meegemaakt maar wellicht een aardige ervaring om te delen.
Als iemand betere/andere inzichten heeft dan hoor ik het graag. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
De douane heeft geen interesse in je tag, waarde is bijna 0
De beveiliging heeft geen interesse in je tag, gevaar is 0.
De konmar heeft geen interesse in je tag, geen wettelijke basis.
Een willekeurige medewerker heeft geen interesse in je tag, geen tijd geen garantie op een waardevolle buit, teveel controle, te hoog risico.

Mijn conclusie/verwachting/aanname. Tijdens het vervoer op de band is de tag uit het vakje gekomen en op de grond beland. Daar ligt hij vermoedelijk nog met een lege accu

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Threbez
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-05 20:32
Ja, dit was ook ongeveer mijn analyse. Het vreemde is echter dat ie niet zo makkelijk uit de tas kon vallen en de batterij gaat een jaar mee. Als ie er nog zou liggen zou die best makkelijk met een willekeurige telefoon verbinding kunnen maken.
Hij zou natuurlijk onder een wiel ofzo kapot kunnen zijn gegaan, of het knopje continue ingedruk laat 'm ook sneller leeg gaan.
Ik vrees dat ik het nooit zal weten. Dank voor even meedenken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 28-05 22:48
Terug naar Schiphol hoor ik net...

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland