Toon posts:

My cloud home duo niet meer op thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Rene14
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 20-07 12:35
Mijn vraag
...Mijn cloud home duo doet het nog wel maar mijn computer vindt hem niet meer wat ik ook probeer please wie kan mij helpen

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geef eens iets meer informatie.

Wat doet het apparaat nog wel? Krijgt het een IP? Zit dat in dezelfde subnet als je PC? Heeft je PC een IP? Doet je netwerkadapter het in je PC? Hoe ziet je netwerk eruit? Zit je op verschillende VLANs?

• Rene14
Hoi ik ben nogal een leek hierin ik zal proberen duidelijk te zijn

• Rene14
de my cloud home duo zit zeg maar op mijn thuis netwerk ik kan daarop via mijn laptop en via een app op mijn telefoon van wd. Nu blijkt er een update voor de wd geweest te zijn die alleen niet voor mijn apparaat is en nu dedecteerd me laptop de schijf niet meer ik heb alles gedaan wat er op de site van wd stond : Option #2 Enable Function Discovery Services on Windows 10 and 11 Option #3 Enable SMB 1.0/CIFS File Sharing Support on Windows 10 and 11

Ik weet het echt niet meer en zit met mijn handen in het haar

• thof1
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 00:12

thof1

FP ProMod
Rene14 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 19:53:
(...)
Nu blijkt er een update voor de wd geweest te zijn die alleen niet voor mijn apparaat is en nu dedecteerd me laptop de schijf niet meer
(...)
Kun je ons iets meer vertellen over die update en hoe dat verlopen is? Wat heb je precies wel/niet gedaan?
Los van de vraag: heb je de boel al eens opnieuw opgestart?

Tijd voor glasvezel in Apeldoorn? Praat en denk mee in een speciaal topic.

• Rene14
Hoi

die update is vanuit wd gedaan ik heb dat niet gedaan en ik heb diverse keren alles opnieuw opgestart.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Maar geef eens antwoord op mijn vragen.

- Krijgt je My Cloud een IP?
- Zit dat op hetzelfde subnet als dat van je PC/laptop?
- Gebruik je verschillende VLANs?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rene14
Krijgt je My Cloud een IP? hoe kan ik dat zien? Ik heb wat dingen gedaan en ik denk het niet

Zit dat op hetzelfde subnet als dat van je PC/laptop? Ik denk dat je bedoeld op hetzelfde wifi netwerk dat is ja.

Gebruik je verschillende VLANs?

SORRY IK BEN ECHT EEN LEEK OP DIT GEBIED

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:46
Rene14 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 19:36:
...
Mijn cloud home duo doet het nog wel
...
Op basis waarvan trek je deze conclusie?

• Rene14
Ik kan via de app op mijn telefoon wel bij de bestanden die erop staan en je hoort hem ook draaien zeg maar

• Rene14
Ik ben zo klaar met dat wd ze zijn totaal niet te bereiken. Weet iemand toevallig of het mogelijk is om de harde schijf die erin zit rechtstreeks op een computer aan te sluiten en dan de gegevens zo over te zetten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Rene14 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 20:40:
Krijgt je My Cloud een IP? hoe kan ik dat zien? Ik heb wat dingen gedaan en ik denk het niet
Als het ding geen IP heeft dan gaat het sowieso niet werken.
Als je inlogt op je router kun je zien welke apparaten ermee verbonden zijn. Om je My Cloud te gebruiken zal die toch ergens op het netwerk te vinden moeten zijn. Dat lijkt me de eerste stap die je moet nemen.
Zit dat op hetzelfde subnet als dat van je PC/laptop? Ik denk dat je bedoeld op hetzelfde wifi netwerk dat is ja.
Nee, krijgen ze een IP in hetzelfde subnet. Dus niet dat de ene in de 192.168.x.x zit en de andere op 10.1.x.x. reeks. Voor je PC (er even vanuitgaande dat dat een Windows machine is) kun je ipconfig draaien om het te zien. Op die MyCloud zou ik dat niet durven zeggen (maar dat is dus het beste te zien in je router).
Gebruik je verschillende VLANs?
SORRY IK BEN ECHT EEN LEEK OP DIT GEBIED
Maar vertel dan in ieder geval hoe alles is aangesloten, zonder die info is het verdomd lastig te vertellen wat er aan de hand kan zijn. Je zou niet de eerste zijn die het ene apparaat aansluit op een poort die voor IPTV is geconfigged en daardoor in een compleet ander netwerk zit.

• Rene14
Als het ding geen IP heeft dan gaat het sowieso niet werken.
Als je inlogt op je router kun je zien welke apparaten ermee verbonden zijn. Om je My Cloud te gebruiken zal die toch ergens op het netwerk te vinden moeten zijn. Dat lijkt me de eerste stap die je moet nemen

Hoe kan ik dat doen de ip zoeken??

Maar vertel dan in ieder geval hoe alles is aangesloten, zonder die info is het verdomd lastig te vertellen wat er aan de hand kan zijn. Je zou niet de eerste zijn die het ene apparaat aansluit op een poort die voor IPTV is geconfigged en daardoor in een compleet ander netwerk zit.

Kwa aansluitingen is er niks veranderd hij is nooit los geweest gister deed ie het gewoon nog?

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:08
Er zijn oude versies van MyCloud OS die niet meer ondersteund worden en waarbij bijv. remote access niet meer beschikbaar is. Dat verklaart misschien waarom je er met je telefoon nog wel bij kan (lokale toegang?).

• Rene14
Er zijn oude versies van MyCloud OS die niet meer ondersteund worden en waarbij bijv. remote access niet meer beschikbaar is. Dat verklaart misschien waarom je er met je telefoon nog wel bij kan (lokale toegang?).

Oke maar krijg ik dat niet meer werkend op me laptop dan?

• Rene14
MyCloud-282139 00:00:C0:02:DE:FA 192.168.178.14 1000 Ethernet 1

Dit vindt ik als ik inlog op mijn router

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

En je PC heeft een IP in diezelfde range?

Als je de share probeert te benaderen via dat IP (dus //192.168.178.14) kom je er dan wel op? (er even vanuitgaande dat het een standaard samba share is)

• Rene14
Als je de share probeert te benaderen via dat IP (dus //192.168.178.14) kom je er dan wel op? (er even vanuitgaande dat het een standaard samba share is)

Pagina niet bereikbaar krijg ik dan

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Rene14 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 06:48:

Pagina niet bereikbaar krijg ik dan
@TERW_DAN :P

probeer eens in Windows verkenner naar \\192.168.178.14\ te gaan (Dus niet forward slash / en niet in een browser )

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Vorkie schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 07:01:
[...]

@TERW_DAN :P

probeer eens in Windows verkenner naar \\192.168.178.14\ te gaan (Dus niet forward slash / en niet in een browser )
Je hebt helemaal gelijk, ik had de verkeerde slashes :o

• Rene14
Hij vindt niks helaas

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:19
Wat doen de ledjes op die WD?
UIt de handleiding:
  • No LED light illuminated Power is Off or Disconnected
  • Solid Light - no blinking Device is Ready
  • Solid Light - no blinking Firmware or Software Update in Progress
  • Solid Light - no blinking Data Transfer from a USB connected device
  • Slow "breathing" rhythm Powering Up or Initializing
  • Slow "breathing" rhythm Reset Button Pressed
  • Slow "breathing" rhythm Power Button Pressed - My Cloud Home Duo Only
  • Slow "breathing" rhythm Device Shutdown Sequence Activated Through Mobile App
  • Fast "breathing" rhythm Device Requires Attention - Device Encountered an Error
  • Fast "breathing" rhythm USB Device Connection Error
  • Fast "breathing" rhythm Ethernet Connection Not Available
  • "Heartbeat" rhythm File System Notification - Check if rebuild is needed - May require WD Support Team.
  • "Rapid Blinking" rhythm Image Recovery Mode - Device is rebuilding from an unexpected action; this process will take some time. May require WD Support Team

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee