Hoofdtelefoon met noisecancellation voor televisie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CometOne
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:38
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.
Ik zoek een hoofdtelefoon met active noisecancellation

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Maximum 300 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Ik ga de hoofdtelefoon vooral gebruiken voor het bekijken van films op de televisie.
Dit vooral omdat deze in de woonkamer staat, waar ik veel last heb van omgevingsgeluid (vooral spelende kinderen bij de buren).
Daarom is het heel belangrijk dat de noisecancellation goed werkt en dat hij comfortabel zit.
Daarnaast zal ik er ook af en toe muziek mee luisteren.

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Ik dacht zelf aan de Sony WH-1000XM4

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik vroeg me vooral af hoe goed de noisecancellation gaat werken voor mijn gebruik?
Ik heb nog nooit een hoofdtelefoon met noisecancellation getest.
Zal deze alle omgevingsgeluid kunnen wegfilteren tijdens het kijken van films?
Is de Sony WH-1000XM4 geschikt, of zijn er betere opties voor mijn use case?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindasmeer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-09 21:46
Ik vroeg me vooral af hoe goed de noisecancellation gaat werken voor mijn gebruik? Ik heb nog nooit een hoofdtelefoon met noisecancellation getest. Zal deze alle omgevingsgeluid kunnen wegfilteren tijdens het kijken van films?
Je hebt niets genoemd over de apparatuur die je al hebt, maar ik ga er in mijn antwoord vanuit dat je een TV of mediaspeler hebt die bluetooth ondersteunt. Verder is het goed om te weten dat noise cancelling met name goed werkt bij (m.n. lage frequentie) continue achtergrondgeluiden. Zoemende koelkasten of airco's worden vrij moeiteloos vereffend. Voor minder continue geluiden, zoals spelende kinderen, zal noise cancelling minder goed werken (alhoewel de muur ertussen hierbij zeker gaat helpen). Maar het zal zeker minder storend worden.
Wat erg belangrijk is bij NC koptelefoons is het pascomfort. Het lastige daarbij is dat niemand jou kan vertellen welke koptelefoon op jouw hoofd fijn zit. Ik zou dus zeker eens aanraden om naar een winkel te gaan waar je de koptelefoons wat langer kunt uitproberen.
Is de Sony WH-1000XM4 geschikt, of zijn er betere opties voor mijn use case?
Zelf nooit gebruikt (de voorganger wel), maar dit lijkt me een uitstekend exemplaar dat inmiddels voor een goede prijs te krijgen is (zeker nu de opvolger aangekondigd is). Verder zou je ook kunnen kijken naar de Surface Headphones 2 voor ca. €240 (pricewatch: Microsoft Surface Headphones 2 (Grijs)), of de Bose NC 700 voor ca. €249 (pricewatch: Bose Noise Cancelling Headphones 700 (Zwart)).

Uiteindelijk gaat het bij audioproducten toch vaak om persoonlijke voorkeuren (zie bijv. deze niet zo wetenschappelijke maar wel informatieve video van Fstoppers). Houd je van een natuurlijke klank, of heb je liever een wat nadrukkelijkere bas? Vind je het uiterlijk nog belangrijk? Liever touch bediening of fysieke knoppen? Heb je snel warme oren? Etc. etc..

Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CometOne
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:38
Pindasmeer schreef op maandag 13 juni 2022 @ 19:56:
[...]

Je hebt niets genoemd over de apparatuur die je al hebt, maar ik ga er in mijn antwoord vanuit dat je een TV of mediaspeler hebt die bluetooth ondersteunt. Verder is het goed om te weten dat noise cancelling met name goed werkt bij (m.n. lage frequentie) continue achtergrondgeluiden. Zoemende koelkasten of airco's worden vrij moeiteloos vereffend. Voor minder continue geluiden, zoals spelende kinderen, zal noise cancelling minder goed werken (alhoewel de muur ertussen hierbij zeker gaat helpen). Maar het zal zeker minder storend worden.
Wat erg belangrijk is bij NC koptelefoons is het pascomfort. Het lastige daarbij is dat niemand jou kan vertellen welke koptelefoon op jouw hoofd fijn zit. Ik zou dus zeker eens aanraden om naar een winkel te gaan waar je de koptelefoons wat langer kunt uitproberen.

[...]

Zelf nooit gebruikt (de voorganger wel), maar dit lijkt me een uitstekend exemplaar dat inmiddels voor een goede prijs te krijgen is (zeker nu de opvolger aangekondigd is). Verder zou je ook kunnen kijken naar de Surface Headphones 2 voor ca. €240 (pricewatch: Microsoft Surface Headphones 2 (Grijs)), of de Bose NC 700 voor ca. €249 (pricewatch: Bose Noise Cancelling Headphones 700 (Zwart)).

Uiteindelijk gaat het bij audioproducten toch vaak om persoonlijke voorkeuren (zie bijv. deze niet zo wetenschappelijke maar wel informatieve video van Fstoppers). Houd je van een natuurlijke klank, of heb je liever een wat nadrukkelijkere bas? Vind je het uiterlijk nog belangrijk? Liever touch bediening of fysieke knoppen? Heb je snel warme oren? Etc. etc..

Succes met je keuze!
Mijn televisie is een Samsung UE55KU6400S.
In de instellingen vind ik alvast een instelling terug voor Bluetooth-audio.
Het lijkt me inderdaad wel een goed idee om de hoofdtelefoon in de winkel te gaan uitproberen.
Het belangrijkste qua klank is een natuurlijk geluid, omdat hij vooral voor film zal gebruikt worden.
Uiterlijk is minder belangrijk, en zeker liever fysieke knoppen dan touch.
Bedankt voor het advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 21:40

Sméagol

Master of Mayhem

Ik heb de Sony WH-CH710N (goedkoper model) die ik gratis kreeg maar niet ging gebruiken, aan m'n broer gegeven. Hij gebruikt 'm ook voor de TV, en hij is tevreden, maar hij's wellicht ook minder kieskeurig.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBC87
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18:06
Ikzelf gebruik nu al een jaar een JBL Club One en ben er zeer te spreken over.
Gewoon lekker naar de winkel meerdere modellen luisteren en testen zou ik zeggen.

Wat ik heel fijn vind is dat ik meerdere apparaten tegelijk gekoppeld kan hebben, als mijn mobiel afgaat, dan wordt automatisch mijn video of muziek op pauze gezet en als ik ophang gaat alles gewoon weer verder.

Ik kijk films en luister muziek via mijn NUC PC en ik kan met BT gewoon lekker ongestoord door het huis lopen zonder dat ik verbinding verlies.

De noicecanceling werkt erg fijn, maar het schermt me letterlijk af van de buitenwereld, zo heb ik de deurbel al meerdere malen gemist. Ik heb ook geen last meer van klussende buren en ik kan de achterdeur gewoon open houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noise cancelation werkt bij die Sony voor zover ik weet alleen via Bluetooth (iig zo is het bij mijn XM3). Als je TV bluetooth output ondersteund dan werkt het prima. Kan het hier ook gebruiken met m'n LG OLED.
Pagina: 1