formaat beeld verandert wanneer ik uit game kom +2 problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimalo
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-07-2022
hey hoi,

Ik had tot een week geleden de 1050ti. Hiep hoi toeter dat de prijzen gedaald zijn, dus heb ik een 3060 gekocht. Echter verandert dit niets aan een probleem wat ik al een tijdje heb.

Het probleem is als volgt: Stel ik heb mijn wmp openstaan en dat heb ik staan zoals ik dat wil. Dus ik heb albumgrootte vrij groot, artiestennaam wat kleiner enz. Zo heb je artiest, duur, album, waardering, noem maar op. Zodra ik uit game kom is dit weer allemaal zo klein mogelijk. Iedere keer heb ik dus een mini albumfoto, artiest tot 3 letters enz. Vaag verhaal, ik zal foto's toevoegen haha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nbARYuW9d86lRvG5ijdBguinb24=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ed8442nE7ShVYT9QMUTlDOLl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DGRHDk_lfrXRy1lMmc2VFDgJ-Ls=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xw8wkQcBJdNUXA91munJH6Mz.png?f=fotoalbum_large

Ik gebruik 3 schermen. 1x 1440p scherm is mijn hoofdscherm, 1x 1080p als hulpscherm en 1x 4k voor mn tv. Als ik aan het gamen ben staat de tv uit. Alhoewel de 3060 het prima trekt wanneer deze ook openstaat. Main scherm en tv zijn gedupliceerd voor films e.d. Ligt het eraan dat het zoveel verschillende resoluties zijn? tv uit of aan maakt geen verschill in ieder geval. 1050ti en 3060 doen er even lang over om even hun shit onder controle te krijgen wat betreft schermen weer op normaal formaat te krijgen haha. Duurt zeker een goede seconde tot twee seconden. Je ziet dus veel flikkering en aanpassingen van beeldformaten zodra ik uit game kom.

Daarnaast gebruik ik tftactics en zodra ik alt-tab, kan ik de ingame overlay niet meer gebruiken. Was met de 1050ti ook al..

Laatste probleem is dat ik het idee heb dat youtube in videos flikkert wanneer het snel door een scene heen gaat. Had ik voorheen niet naar mijn idee. Komt over alsof de fps dan dropt naar 15 ofzo,

Veel vragen, I know, maar ik kom er zelf niet uit..

Thanks voor de hulp alvast!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je je hoofdscherm (die 1440p) gedupliceerd met je TV (die dus 1080p is)?
Ik zou sowieso het spul allemaal op hun eigen native resolutie draaien. Maakt verder niet uit als je meerdere verschillende resoluties naast elkaar draait. Maar als je die op allemaal op hun native resolutie draait, dan hoeven ze ook niet te switchen van de ene naar de andere resolutie. En de 3060 zou toch prima 1440p moeten kunnen draaien.
Resolutie switchen kost altijd iets van tijd, daar kun je niet heel veel aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:06
GeForce drivers verwijderd met DDU en opnieuw geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimalo
@TERW_DAN Hoofdscherm (1440p) is gedupliceerd met de tv (4k), scherm naast mijn hoofdscherm is 1080p. Die gebruik ik voor bijv tftactics. Dit is allemaal native resolution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimalo
@Uszka Al gedaan, zonder verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Gimalo schreef op maandag 13 juni 2022 @ 20:16:
@TERW_DAN Hoofdscherm (1440p) is gedupliceerd met de tv (4k), scherm naast mijn hoofdscherm is 1080p. Die gebruik ik voor bijv tftactics. Dit is allemaal native resolution.
Waarom zou je die TV niet gewoon op 4K zetten dan? Beetje zonde om zo'n ding niet native te laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimalo
haha ter verduidelijking: van links naar rechts: 1e scherm is mijn tv (4K), tweede scherm in het midden (1440p) is mijn hoofdscherm en derde 1080p scherm als hulpmiddel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 10:53
Gimalo schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:43:
haha ter verduidelijking: van links naar rechts: 1e scherm is mijn tv (4K), tweede scherm in het midden (1440p) is mijn hoofdscherm en derde 1080p scherm als hulpmiddel
En staan ze ook op die resoluties ingesteld apart of zijn schermen gedupliceerd zoals @TERW_DAN meldt?

Beste is om in Windows aan te geven dat je alle schermen wilt uitbreiden en dan allemaal hun eigen resolutie instellen die ze maximaal aankunnen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimalo
Ik heb een foutje gemaakt. Hoofdscherm is 1080p.

Hoofdscherm en tv zijn gedupliceerd, maar kan niet instellen dat die op 4k komt te staan. Wel kan ik vernieuwingsfrequentie instellen. Tv 120hz, hoofdscherm 144hz en hulpscherm 60hz.

Nieuw probleem: laatste driver update gedaan van de videokaart. Als ik in game ga (Far Cry 6), komt het beeld gesplitst op het hoofd- en hulpscherm te staan alsof de game beide schermen als 1 ziet. Instellingen staan allemaal nog hetzelfde. Teruggezet naar de vorige driver, maar het probleem blijft.

Edit: Dit probleem is ineens weer weg. Geen idee wat de fuck er aan de hand is allemaal haha. Wel is er een probleem dat wanneer ik volume hoger doe via het toetsenbord/ ik alt-tab, de hele pc blijft vasthangen.

Tot nu toe alleen maar problemen met de nieuwe videokaart en ik snap niet waar het allemaal vandaan komt.

[ Voor 24% gewijzigd door Gimalo op 19-06-2022 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimalo
Iemand nog antwoord op deze vragen trouwen?

Daarnaast gebruik ik tftactics en zodra ik alt-tab, kan ik de ingame overlay niet meer gebruiken. Was met de 1050ti ook al.. Edit: Tftactics verdwijnt van mijn hulpscherm wanneer ik in game ga. Dan heb ik er natuurlijk niks aan.

Laatste probleem is dat ik het idee heb dat youtube in videos flikkert wanneer het snel door een scene heen gaat. Had ik voorheen niet naar mijn idee. Komt over alsof de fps dan dropt naar 15 ofzo. Edit: In Far Cry 6 lijkt dit ook soort van te gebeuren, alleen ziet dit eruit alsof er lijnen door mijn scherm gaan. Soort van tearing ofzo. Die lijn is wat weergegeven moet worden, maar is niet synchroon met de rest van het beeld.

[ Voor 31% gewijzigd door Gimalo op 19-06-2022 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Gimalo schreef op zondag 19 juni 2022 @ 19:35:
Ik heb een foutje gemaakt. Hoofdscherm is 1080p.

Hoofdscherm en tv zijn gedupliceerd, maar kan niet instellen dat die op 4k komt te staan. Wel kan ik vernieuwingsfrequentie instellen. Tv 120hz, hoofdscherm 144hz en hulpscherm 60hz.
Waarom dupliceren?

Breidt je desktop uit naar ieder scherm, draai ze allemaal op hun native resolutie, dat scheelt weer switchen van resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimalo
@TERW_DAN Maar dan gebruik ik toch niet meer mijn schermen zoals ik ze wil gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Gimalo schreef op zondag 19 juni 2022 @ 22:51:
@TERW_DAN Maar dan gebruik ik toch niet meer mijn schermen zoals ik ze wil gebruiken?
Maar waarom wil je ze op deze manier gebruiken? Dan heb je er een 4K TV staan, en dan stuur je er maar 1080P naar toe? Ik snap niet zo goed waarom je dat zou willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gimalo
Ah, als je dupliceert kan je niet twee verschillende resoluties hebben? Dat dacht ik namelijk. Vond dat een fijnere configuratie. Ik heb namelijk mijn taakbalk links staan, dus dan verdwijnt mijn muis steeds naar de tv wanneer ik iets wil doen op de taakbalk. Zelfs als de tv uitstaat.

Heb ze nu alle drie uitgebreid. Nu wel 4K op de tv. Het lost ook op dat tftactics op het hulpscherm blijft staan. Echter kan ik de ingame overlay al vanaf het begin niet gebruiken, dus 1 stap vooruit en 2 stappen achteruit haha.

Het lost ook het WMP probleem op met formaten, dus dat is fijn. Alt-tab gaat nu ook een stuk soepeler.
Pagina: 1