• Melvin44
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 25-08 23:30
Beste Tweakers,

Twee weken geleden heb ik een beamer gekocht (de BenQ TH585) met als doel om films op te kijken en om er op te gamen. Dit wil ik doen via mijn PC. Na wat gepruts en wat rondzoeken heb ik het geluid werkend gekregen, maar de beamer ziet nog geen signaal. Zie documentatie ("Geweldig schema") onderaan voor hoe ik het aangesloten heb.

Mijn versterker is de Onkyo TX-NR609. Volgens Onkyo's handleiding (zie documentatie) heb ik het volgens mij goed aangesloten: "When you connect your personal computer to PC IN and select the PC input selector, the video of the personal computer is output
from HDMI OUT. However, if you have assigned HDMI IN to the PC input selector, the AV receiver will output signals received
from HDMI IN instead of signals from PC IN. To have the signals output from PC IN, select “- - - - -” for “PC” in the “HDMI
Input” setting (➔ page 44).
"

Corrigeer mij als ik het fout heb. Op dit moment heb ik "HDMI 5" geselecteerd voor "PC" en zodra ik "- - - - -" selecteer voor "PC" valt mijn geluid weg. Ik heb al meerdere opties/combinaties geprobeerde en niks werkt, wat mij doet denken dat er één of andere beperking is van bijv. de kabels of versterker.

Zelf heb ik weinig verstand van audio en heb ik geprobeerd het zo goed mogelijk uit te leggen, maar mocht er nog iets niet duidelijk zijn dan hoor ik het graag.

Documentatie:

Handleiding:
https://www.intl.onkyo.co...pdf/tx-nr609_manual_e.pdf

Geweldig schema:
https://imgur.com/a/qlAb8eZ

Foto achterkant versterker:
https://tweakers.net/i/wd...:strip_icc():strip_exif()
/i/1314438097.jpeg?f=imagegallery

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:53

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Kans bestaat dat de gehele HDMI keten niet op kan worden gebouwd (beeld komt niet bij de beamer) waardoor het geluid weg valt.

Welke resolutie stuur je naar de beamer? De Onkyo is slechts HDMI 1.4 en daarmee worden niet alle resoluties/refreshrates ondersteunt. HDMI kabel tussen Onkyo en beamer al eens vervangen om die uit te sluiten? Hoe veel meter HDMI hebben we het over? Eventueel in plaats van de beamer een TV of monitor met HDMI aansluiten. Of een kortere HDMI kabel vanaf de Onkyo naar de beamer om te zien of er dan wel beeld is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Melvin44
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 25-08 23:30
FeaR schreef op maandag 13 juni 2022 @ 18:53:
Kans bestaat dat de gehele HDMI keten niet op kan worden gebouwd (beeld komt niet bij de beamer) waardoor het geluid weg valt.

Welke resolutie stuur je naar de beamer? De Onkyo is slechts HDMI 1.4 en daarmee worden niet alle resoluties/refreshrates ondersteunt. HDMI kabel tussen Onkyo en beamer al eens vervangen om die uit te sluiten? Hoe veel meter HDMI hebben we het over? Eventueel in plaats van de beamer een TV of monitor met HDMI aansluiten. Of een kortere HDMI kabel vanaf de Onkyo naar de beamer om te zien of er dan wel beeld is.
Het is inderdaad de HDMI kabel van de versterker naar de beamer! Held _/-\o_

Bedankt voor je hulp!

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee