(excuses als ik verkeerd gepost heb)
Ik heb een aantal vragen over hubs.
De casus is als volgt:
Ik heb een pc met alles in 1 kamer staan.
In de kamer ernaast heb ik een tv staan.
Nu wil ik in de kamer met de tv: een toetsenbord en een muis aansluiten. (gaming)
De afstand is circa 5 meter (max) van de tv naar de pc.
(moederboard heeft usb c en usb 2.0 Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0))
Nu wil ik dus een HDMI kabel trekken en ook de usb daar hebben voor bijv, muis en toetsenbord.
Ik zie dat er powered usb hubs zijn, houd dit in dat ze dan gelijk de lijn versterken of heeft dit meer te maken met bijv opladen als je een telefoon aansluit?
Tevens, werkt dat op een juiste manier op circa 5 meter?
En als laatste, ik zie soms ook hubs met ethernet en of HDMI, pakt hij dan de ethernet van de pc? En de HDMI van de pc, ook al is hij op een usb aangesloten ipv de HDMI port? Of gaat hij dan naar de onboard gpu ipv naar de videokaart?
Mocht u iets anders aanbevolen dan hoor ik het graag.
Alvast vriendelijk bedankt.
Guido
Ik heb een aantal vragen over hubs.
De casus is als volgt:
Ik heb een pc met alles in 1 kamer staan.
In de kamer ernaast heb ik een tv staan.
Nu wil ik in de kamer met de tv: een toetsenbord en een muis aansluiten. (gaming)
De afstand is circa 5 meter (max) van de tv naar de pc.
(moederboard heeft usb c en usb 2.0 Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0))
Nu wil ik dus een HDMI kabel trekken en ook de usb daar hebben voor bijv, muis en toetsenbord.
Ik zie dat er powered usb hubs zijn, houd dit in dat ze dan gelijk de lijn versterken of heeft dit meer te maken met bijv opladen als je een telefoon aansluit?
Tevens, werkt dat op een juiste manier op circa 5 meter?
En als laatste, ik zie soms ook hubs met ethernet en of HDMI, pakt hij dan de ethernet van de pc? En de HDMI van de pc, ook al is hij op een usb aangesloten ipv de HDMI port? Of gaat hij dan naar de onboard gpu ipv naar de videokaart?
Mocht u iets anders aanbevolen dan hoor ik het graag.
Alvast vriendelijk bedankt.
Guido