Hallo, eindelijk is het dan toch zover dat ook wij zonnepanelen willen plaatsen.
Ik heb al een hoop info opgezocht maar toch wil ik het een en ander nog graag even checken.
Het betreft ons platte dak van de uitbouw (op het huis zelf is niet veel eer te behalen gezien de vele kleine dakvlakken, 2 dak kappellen en nog wat schoorsteenwerk.
Het platte dak is het witte gedeelte op onderstaande foto:
:fill(white):strip_exif()/f/image/9CB1vJduCNscyuWll6YBOxTo.png?f=user_large)
Onderstaand is zelf bij elkaar geklikt in verschillende webshops.
Solarchamp:
8x JA Solar 405 wP
Hoymiles HMS-2000 micro-omvormers
Plus uitlezing
Plus platdaksysteem met kappen (weinig ballast)
Totaal: 3403
Solar-outlet:
8xUlica 410Wp
8x Enphase IQ7+ (moet ik hier eigenlijk de IQ7A hebben? of is de 7+ ook goed?)
Plus uitlezing
Plus platdaksysteem met kappen
Totaal: 3372
Winkelman:
8x JAM54S30 405 WP
8x Enphase IQ7+
Plus uitlezing
Totaal: 3480
Sun-solar.nl,
9x Trina Vertex S mono 400Wp
4x APS DS3-L
Plus uitlezing
Plus betonvoeten
Totaal: 3577
Vragen:
Van wat ik zo kan vinden, zit alles qua prijs ongeveer wel in de buurt maar:
Ga ik voor micro-omvormers of optimizers, gezien mijn schaduwsituatie is mijn gevoel voor micro-omvormers. Ook makkelijk uitbreiden is een argument hierbij.
Van bovenstaande merken, wat is betrouwbaar en waar moet ik wegblijven? Ik kom vaak uit op JA-solar. Is dat een oke merk?
Ik heb al een hoop info opgezocht maar toch wil ik het een en ander nog graag even checken.
Het betreft ons platte dak van de uitbouw (op het huis zelf is niet veel eer te behalen gezien de vele kleine dakvlakken, 2 dak kappellen en nog wat schoorsteenwerk.
Het platte dak is het witte gedeelte op onderstaande foto:
:fill(white):strip_exif()/f/image/9CB1vJduCNscyuWll6YBOxTo.png?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Beschikbare ruimte is ca 9 bij 7 meter, minus de hap van 3 bij 2,5 linksonder, minus een dakraak van 90 bij 1m20. Totaal denk ik 8 a 9 panelen in landscape opstelling kwijt te kunnenSchaduw
Dat is het heikele punt. Ons huis zelf zorgt zeker in de ochtend voor een schaduw op het platte dak.Jaarverbruik
2400 kwhHuidige elektriciteitsaansluiting
1x 35ABudget en doel
Budget, ondergeschikt aan het doel om zoveel mogelijk op te wekken maar in ieder geval ons jaargebruik te matchen. Hoewel ik dat ik de (verre) toekomst natuurlijk wel omhoog zie gaan.Wie gaat het project uitvoeren
Zelf installeren.Bijhouden van data
Is leuk, maar moet niet teveel gaan kosten. En het is zeker geen dealbreaker als het niet kan.Reeds verkregen offertes
Geen offertes van bedrijven -> wel aangevraagd maar nog niets terug gehoordOnderstaand is zelf bij elkaar geklikt in verschillende webshops.
Solarchamp:
8x JA Solar 405 wP
Hoymiles HMS-2000 micro-omvormers
Plus uitlezing
Plus platdaksysteem met kappen (weinig ballast)
Totaal: 3403
Solar-outlet:
8xUlica 410Wp
8x Enphase IQ7+ (moet ik hier eigenlijk de IQ7A hebben? of is de 7+ ook goed?)
Plus uitlezing
Totaal: 3372
Winkelman:
8x JAM54S30 405 WP
8x Enphase IQ7+
Plus uitlezing
Totaal: 3480
Sun-solar.nl,
9x Trina Vertex S mono 400Wp
4x APS DS3-L
Plus uitlezing
Plus betonvoeten
Totaal: 3577
Regio
Oost-NL (Twente)Vragen:
Van wat ik zo kan vinden, zit alles qua prijs ongeveer wel in de buurt maar:
Ga ik voor micro-omvormers of optimizers, gezien mijn schaduwsituatie is mijn gevoel voor micro-omvormers. Ook makkelijk uitbreiden is een argument hierbij.
Van bovenstaande merken, wat is betrouwbaar en waar moet ik wegblijven? Ik kom vaak uit op JA-solar. Is dat een oke merk?