Hi all,
Een uitdaging, ik wil zelf mijn vaatwasser aansluiten in de keuken. De vaatwasser staat naast het keukenblok, en de slangen kunnen via de plint onder de gootsteen bij het leidingwerk reiken.
Nu heeft de vaatwasser nog twee dingen nodig: Een wateraansluiting en een afvoer. Daar heb ik dus ook twee vragen over:
1. Vers water. Ik kan wel bij de hoofdkraan, maar daar zitten twee andere gebruikers op. Gelukkig zitten er bij de betreffende kraan afsluitertjes. Het is een dunnere koperleiding, en vanaf daar zit een flexibele slang aangesloten. Wat voor aansluiting is dit, hoe heet de maatvoering, en kan ik hier een splitsing op maken en daar weer een kraantje op monteren?:strip_exif()/f/image/82ot4x5GuAweIDUHvCpsOCd6.jpg?f=fotoalbum_large)
2. De afvoer. Er zit onderin een Y buis, daar zou ik in theorie zoiets kunnen monteren, maar dan zit er geen sifon/waterslot tussen de vaatwasser en het riool. Kan dat? Of is dat ongewenst. Dit lijkt me wel het makkelijkst. Alternatief lijkt me zoiets, maar ik weet niet of dat past op de bestaande buizen onder de wasbak.
:strip_exif()/f/image/3BvKNqbR6zEbMjmB7KUpsYZ2.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand die een heldere blik hierop kan werpen?
Dank
Een uitdaging, ik wil zelf mijn vaatwasser aansluiten in de keuken. De vaatwasser staat naast het keukenblok, en de slangen kunnen via de plint onder de gootsteen bij het leidingwerk reiken.
Nu heeft de vaatwasser nog twee dingen nodig: Een wateraansluiting en een afvoer. Daar heb ik dus ook twee vragen over:
1. Vers water. Ik kan wel bij de hoofdkraan, maar daar zitten twee andere gebruikers op. Gelukkig zitten er bij de betreffende kraan afsluitertjes. Het is een dunnere koperleiding, en vanaf daar zit een flexibele slang aangesloten. Wat voor aansluiting is dit, hoe heet de maatvoering, en kan ik hier een splitsing op maken en daar weer een kraantje op monteren?
:strip_exif()/f/image/82ot4x5GuAweIDUHvCpsOCd6.jpg?f=fotoalbum_large)
2. De afvoer. Er zit onderin een Y buis, daar zou ik in theorie zoiets kunnen monteren, maar dan zit er geen sifon/waterslot tussen de vaatwasser en het riool. Kan dat? Of is dat ongewenst. Dit lijkt me wel het makkelijkst. Alternatief lijkt me zoiets, maar ik weet niet of dat past op de bestaande buizen onder de wasbak.
:strip_exif()/f/image/3BvKNqbR6zEbMjmB7KUpsYZ2.jpg?f=fotoalbum_large)
Iemand die een heldere blik hierop kan werpen?