Aansluiten 2 monitoren met HDMI en/of displaypoort

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klompies
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 19-06-2022
Ik heb een nieuwe laptop van mij werk gekregen, een Lenovo Thinkpad E15 Gen 2 (Windows laptop). Deze laptop heeft echter maar 1 HDMI aansluiting. Ik wil graag twee monitoren op de laptop aansluiten via HDMI en/of display poort.

Ik zoek dus een mogelijkheid/component om twee monitoren op mijn laptop aan te sluiten.

Qua kosten zoek ik een oplossing rond de 150,- euro.

Ik heb geen voorkeur voor een specifiek merk en sta ook open voor alternatieven. Denk zelf aan een docking station, misschien zijn er andere alternatieven om dit voor elkaar te krijgen?

Groeten,

Wibo

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodaNL
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:02
heb je geen usb c poort die als 2de uitgang kan werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-07 09:25
Er zijn nogal wat verschillende Thinkpad E15's. Welke heb je? En, zoals @VodaNL zegt: heb je thunderbolt en/of usb-c met een displayport signaal?
Als je het niet weet, zoek het typenummer van je laptop even op.

Als je inderdaad thunderbolt en/of usb-c met displayport signaal hebt, dan kun je een usb-c naar displayport kabel kopen. Daarmee kun je dan de tweede monitor aansluiten.

Heb je dat niet, dan heb je nog keuze uit:
- een nieuwe monitor kopen met display out, zodat je met een daisy chain een tweede monitor op die ene displayport aan te sluiten. Nog wel controleren of jouw laptop dit ook kan.
- een docking station met DisplayLink. Die kan op regulier usb 3.x prima twee of drie monitoren aansluiten. Maar niet geschikt voor gamen. En zo'n dock kost al snel meer dan 200 euro.

[ Voor 57% gewijzigd door ZatarraNL op 13-06-2022 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lekker voor een USB c dock gaan, ben je voor keyboard etc ook meteen klaar.
Zelf al jaren een Dell D6000, werkt perfect :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)