Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-07 20:56
Hallo allemaal,

Ik was een curses op Udemy aan het volgen en daar werd gesproken over een Facebook groep waar eventueel vragen gesteld kunnen worden. He! Dat is handig, ik heb nog een account wat al 7 jaar niet meer gebruikt is ofzo. Even inloggen en verek het werkt ook nog!

Maar wat schetst mijn verbazing: geen 2FA. Dat kan natuurlijk niet, maar vroeger interesseerde dit mij blijkbaar minder. Geen probleem, dat zetten we wel even aan. En toen begon het gedonder: account geblokkeerd.

Nu wordt er gevraagd om ID bewijzen en die ga ik natuurlijk niet opsturen. Wel geprobeerd een OV kaart en brief van de woningbouw op te sturen, maar deze worden niet geaccepteerd, tegen hun eigen voorwaarden in:

Voorwaarden:
Niet-officiële identiteitsbewijzen
We begrijpen dat je echte naam mogelijk niet op een officieel identiteitsbewijs staat of dat je mogelijk geen toegang hebt tot dit type document.
Als je geen officieel identiteitsbewijs kunt laten zien, kun je ons in plaats daarvan 2 andere niet-officiële identiteitsbewijzen sturen.
Houd rekening met het volgende:
• Op alles wat je ons verstuurt moet je naam staan.
• Ten minste 1 van de 2 documenten moet je geboortedatum en/of foto bevatten.
• De naam op de documenten die je ons stuurt, moet overeenkomen met de naam die je op je profiel wilt weergeven.
Beide documenten bevatten mijn officiele naam en de OV kaart bevat een foto en dus is mijn geboortedatum niet meer nodig. Meer dan "niet geaccepteerd" krijg ik niet. Ik heb wat betreft Facebook gelijk weer gegeten en gedronken, dus nu wil ik gewoon helemaal niks meer met ze te maken hebben.

Vraag aan jullie: Hoe kom ik hier doorheen? Die groep waar ik voor ging inloggen wil ik al helemaal niet meer in, ik wil dat mijn Facebook account gesloten wordt en alle data verwijderd wordt. Maar dat wordt nog wel een dingetje ben ik bang, want ik kan dus niet in mijn account nu.

Alle tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:29
Wat ik zelf heb gemerkt, is dat je gewoon moet dreigen met het opzeggen van het account.

Ik zou zelf ook geen ID versturen, dan maar geen 2FA. Dit zou ik ze ook gewoon aangeven.

Zelf eens iets gehad met facebook (gebruik het zelf niet, maar voor die FB marktplaatsen om mijn vrouw te ontzien is het wel handig). Wilde een familie account aanmaken met verder niets er aan. Nee, dat heeft echt veel werk gekost om iets te krijgen wat er op lijkt.
Daarna moest en zouden ze een foto hebben om te activeren. Neuh, heb ze toen gemaild omdat ik dat account er uit wilde gooien, dan maar geen facebook. Maar, je moet er eerst in kunnen voordat je het account stop kunt zetten. Uiteindelijk hebben ze zonder iets te laten weten het account geactiveerd. Liever dus een account zonder foto enzovoorts, dan geen account...

Mail ze dus en geef ze aan dat als het niet op een normale manier kan, je account verwijderd wil hebben. Waarschijnlijk activeren ze hem dan weer zodat je er in kunt en daarna verwijder je hem zelf. Jouw mening deel ik overigens echt volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Arunia schreef op maandag 13 juni 2022 @ 11:48:
Wat ik zelf heb gemerkt, is dat je gewoon moet dreigen met het opzeggen van het account.

Ik zou zelf ook geen ID versturen, dan maar geen 2FA. Dit zou ik ze ook gewoon aangeven.

Zelf eens iets gehad met facebook (gebruik het zelf niet, maar voor die FB marktplaatsen om mijn vrouw te ontzien is het wel handig). Wilde een familie account aanmaken met verder niets er aan. Nee, dat heeft echt veel werk gekost om iets te krijgen wat er op lijkt.
Daarna moest en zouden ze een foto hebben om te activeren. Neuh, heb ze toen gemaild omdat ik dat account er uit wilde gooien, dan maar geen facebook. Maar, je moet er eerst in kunnen voordat je het account stop kunt zetten. Uiteindelijk hebben ze zonder iets te laten weten het account geactiveerd. Liever dus een account zonder foto enzovoorts, dan geen account...

Mail ze dus en geef ze aan dat als het niet op een normale manier kan, je account verwijderd wil hebben. Waarschijnlijk activeren ze hem dan weer zodat je er in kunt en daarna verwijder je hem zelf. Jouw mening deel ik overigens echt volledig.
Dank voor je reactie!

Helaas is het geen keuze dat 2FA nu. Ik kom sowieso mijn account niet meer in, ook niet meer zonder 2FA. Je komt gewoon niet op de homepage, terwijl dat de eerste keer dus wel lukte.

Hoe heb jij dat verwijderen in gang gezet? Het lijkt alsof ik ze niet eens kan mailen. Ik heb alleen een noreply. Hoe heb jij dit gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:29
@dehardstyler Ik kan het niet terug vinden. Was in ieder geval via de site onderdeel problemen met inloggen of iets dergelijks.
Maar deze kwam ik wel tegen:
https://www.wikihow.com/Contact-Facebook
Of het klopt, uiteraard geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-07 22:43
Waarom kan zo'n groep niet een serieus medium gebruiken eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Arunia schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:20:
@dehardstyler Ik kan het niet terug vinden. Was in ieder geval via de site onderdeel problemen met inloggen of iets dergelijks.
Maar deze kwam ik wel tegen:
https://www.wikihow.com/Contact-Facebook
Of het klopt, uiteraard geen idee.
Thanks, dan ga ik dat maar proberen.
Andros schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 02:49:
Waarom kan zo'n groep niet een serieus medium gebruiken eigenlijk?
Ja goeie vraag, jammer inderdaad.
Pagina: 1