Toon posts:

MSI K7T Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi heeft iemand ook zo'n problemen met deze mobo en de chipset?

Ik heb deze mobo nu ruim een half jaar en 't heeft nog nooit optimaal gewerkt.. CounterStrike loopt om de haverklap vast :'( , win2 kan ik niet installeren als ik m'n bios update met de laatste versie :? , en nog veeele stabiliteits problemen.. |:( Ik ga maandag weer terug naar Paradigit om ff de garantie z'n werk te laten doen >:)

MSI zuigt!

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 20:57 schreef Timboke het volgende:

Ik heb deze mobo nu ruim een half jaar en 't heeft nog nooit optimaal gewerkt.. CounterStrike loopt om de haverklap vast :'( , win2 kan ik niet installeren als ik m'n bios update met de laatste versie :? , en nog veeele stabiliteits problemen.. |:( Ik ga maandag weer terug naar Paradigit om ff de garantie z'n werk te laten doen >:)

MSI zuigt!
hmmm nee, ik heb alleen maar goeie ervaring met MSI....
en de MSI K7T is na mijn idee een prima moederbordje

Verwijderd

Topicstarter
Dan is er dus iets anders aan de hand..:p

Ik heb trouwens een AMD 900 ahtlon processer erin zitten.. hoe hoog wordt jouw temperatuur (in de bios) van jouw mobo en proc?

Mijn processor haalt makkelijk de 60 graden 8-) na ff te hebben ge-Counterstriked.. is dat een beetje normaal? :9

• Da_Bink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
Ach, is niet het beste bordje, maar ik kan er goed mee vooruit. Als je hem eenmaal goed draaiend hebt dan is ie best in orde. Ook kan je bij problemen aardig wat vinden op dit forum :)

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 21:02 schreef Timboke het volgende:

Ik heb trouwens een AMD 900 ahtlon processer erin zitten.. hoe hoog wordt jouw temperatuur (in de bios) van jouw mobo en proc?

Mijn processor haalt makkelijk de 60 graden 8-) na ff te hebben ge-Counterstriked.. is dat een beetje normaal? :9
ik heb het moederbord zelf niet, maar bouw hem redelijk vaak in, en heb hem wel uitgebreid getest met van alles...

ik heb er een gem. een athlon 1000 op zitten en de temp loopt idd hard op.... tussen de 50 en 60 zit die altijd wel...vooral met normale koelers...

Verwijderd

Topicstarter
Maar hebben jullie enig idee waar het aan zou kunnen liggen dat win2k niet geinstalleerd kan worden met de nieuwe bios (ver 2.9, oorspronkelijk ver 1.6)?

Ook vreemde problemen met CounterStrike die niemand anders heeft (voor degene die het spel kent): zo krijg ik vaak de melding: "Warning connection problem" en dan loopt m'n hele internet verbinding vast.. zelfs als ik het spel uit ga, kan ik niet meer internetten en moet ik m'n comp opnieuw opstarten.. echt wazige shit.

Heb al op tig forums gevraagd of iemand het probleem kent.. en niemand heeft een idee/antwoord. Ik heb zo'n beetje alles proberen uit te sluiten.. HD werkt perfect, verschillende tests gedaan, andere videokaart geprobeerd etc etc.. het MOET wel aan de plank liggen?! :Z

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:43
Op zaterdag 25 augustus 2001 21:10 schreef Timboke het volgende:
Maar hebben jullie enig idee waar het aan zou kunnen liggen dat win2k niet geinstalleerd kan worden met de nieuwe bios (ver 2.9, oorspronkelijk ver 1.6)?

Ook vreemde problemen met CounterStrike die niemand anders heeft (voor degene die het spel kent): zo krijg ik vaak de melding: "Warning connection problem" en dan loopt m'n hele internet verbinding vast.. zelfs als ik het spel uit ga, kan ik niet meer internetten en moet ik m'n comp opnieuw opstarten.. echt wazige shit.

Heb al op tig forums gevraagd of iemand het probleem kent.. en niemand heeft een idee/antwoord. Ik heb zo'n beetje alles proberen uit te sluiten.. HD werkt perfect, verschillende tests gedaan, andere videokaart geprobeerd etc etc.. het MOET wel aan de plank liggen?! :Z
dat ligt dus niet aan je bordje. Ik heb ook zo'n bordje gehad en die heeft 8 maanden uitstekend gewerkt ism win98SE.
hij's nu echter dood (foutje van mij), en nu heb ik de MSI K7T Pro 2A. en die roelt ook.

dus ik zou zeggen, probeer eens wat te rommelen met je andere hardware, misschien dat dat helpt.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al van alles geprobeerd.. wat ik nog ben vergeten te zeggen is dat na het flashen van de bios het spel CounterStrike een stuk beter werkt! Ik kan dan een geruime tijd spelen voordat de melding komt.. zo gauw het systeem dan weer begint te sukkelen.. en ik weer opnieuw flash kan ik weer ff vooruit.. nou ehm is dat raar of niet! :)

Verwijderd

ligt niet aan je mobo, is echt topbordje!
idd bios 2.9, ik heb 2.8 en is stabiel.
4 in1 MOET!!!!!!! 4.32 zijn ivm instab. problemen met oa Liveplayer SB kaarten en north/south bridge verhaal.

wat bij mij vroeger wel eens hielp, CS helemaal opnieuw installen. dan maakte ie weer normaal verbinding zonder af te breken of vast te lopen.

Verwijderd

Topicstarter
Dus een poging wagen om Bios ver 2.8 te installeren en dan CS opnieuw te installen? :) Damn damn duurt weer takke lang! ;)

Verwijderd

Misschien dat Žt aan die onboard sound sjit ligt...
Die heb ik een tijdje ook gebruikt en toen had ik veel (onverklaarbare) problemen....

Waar het dan precies aan zou moeten liggen, geen id...

Verwijderd

Topicstarter
Tja zelfs dat zou nog kunnen.. maareh ik heb nu net ver 2.8 gedowned.. dus ik ga nu flashen en CS opnieuw installeren.. kijken wat het uitmaakt.. cya l8er :)

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
MSI zuigt!
Zie signature :P

• ProGo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:48
Nergens last van, MSI K7T Turbo Limited Edition.

Gewoon met de laatste bios-update en VIA-drivers.
Alles loopt 100% stabiel, 98, Me, 2k en XP...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 25 augustus 2001 21:17 schreef visch het volgende:
ligt niet aan je mobo, is echt topbordje!
idd bios 2.9, ik heb 2.8 en is stabiel.
4 in1 MOET!!!!!!! 4.32 zijn ivm instab. problemen met oa Liveplayer SB kaarten en north/south bridge verhaal.

wat bij mij vroeger wel eens hielp, CS helemaal opnieuw installen. dan maakte ie weer normaal verbinding zonder af te breken of vast te lopen.
Ik heb het gedaan visch en tot nu toe loopt CS perfect!! Dus met bios versie 2.8 en CS opnieuw geinstalled.. hopelijk blijft het zo!

Alvast bedankt voor alle hulp, tips etc :)

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:00
Nergens last van superstabiel systeem
windows 2k installeerde in 1 x goed
nog nooit vage vastlopers gehad
Ik kan ver overklokken ermee.
Alle spellen doen t cs dus ook.

Ben meer dan tevreden over dit bordje dus
me twijfels waren dan ook in 1 x weg in t begin
over al die verhalen van "amd&onstabiel" wat je vaak genoeg in topix tegenkwam

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren dus na het flashen van de bios en het herinstalleren van CS, weer een tijdje zitten CS'en...

Hij deed het echt geweldig voor de duur van een 45min (al lang niet meer die grens gehaald), maar dan toch plots een "Warning Connection Problem" (al 2x meer in die tijd gehad, maar dat was een soort lagstoot, en hij speelde dan weer verder), maar nu kwam ik terug in het menu met "connection timed out." en CS dat vastliep! :'(

Dus het flashen is niet echt helemaal de oplossing ;)

Als er nog andere ideeen zijn van jullie, hoor ik ze graag!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 05:58

DSK

boeiend...

Welke voeding zit erin ??? Anders probeer eens andere, ofwel een koelertje op je chipset

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Ik heb altijd al Abit gehad.. en ben er super tevreden over.. gewoon snel, stabiel.

alleen bij mijn nieuwe KT7A moest ik wel een bios update doen.. anders vond ie 133 Mhz FSB en hoger niet zo leuk

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zondag 26 augustus 2001 18:23 schreef SoDM2k het volgende:
Ik heb altijd al Abit gehad..
euh msi :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 18:27 schreef chucky666 het volgende:

[..]

euh msi :?
ja.. ik lulde wat vaag eigenlijk .. komt door het warme weer :D

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
jetway 663 + athlon 800 = super stabiel

Verwijderd

zoek ff bij games, search gebruiken op CS, want ik heb ook vroeger bij een andere goedwerkende PC, problemen gehad met de verbinding.
lag toen aan de drivers voor de VGA, maar heb de matrox nooit gehad.
was bij mij toen wel de oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 augustus 2001 20:16 schreef visch het volgende:
zoek ff bij games, search gebruiken op CS, want ik heb ook vroeger bij een andere goedwerkende PC, problemen gehad met de verbinding.
lag toen aan de drivers voor de VGA, maar heb de matrox nooit gehad.
was bij mij toen wel de oplossing.
Maar VGA drivers die de oorzaak zijn van: "Connection Problems" onder CS? Poeh :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 augustus 2001 18:21 schreef Jensd het volgende:
Welke voeding zit erin ??? Anders probeer eens andere, ofwel een koelertje op je chipset
300 Watt voeding Low noise kreng etc.. Ik zit er idd wel aan te denken om er gewoon een gat voor in de boren en daar een fan in te pleuren.. zuigt dan lucht aan en achter eruit... :Z

Verwijderd

Ik heb ook al een tijdje problemen met m'n MS-6330 (K7T Pro). Heb gisteren de BIOS geupdate van v1.6 -> v2.9. Lijkt nu goed te werken tijden CS spele. Wel moet ik in CS m'n resolutie zetten op 1024x768x16 anders raakt de boel onstabiel. Wellicht kan m'n TNT2-ultra kaartje 't niet aan, vreemd, want dezelfde kaartje doet wel goed op m'n DELL XPS T500 machine.

Ik geloof dat 't ook ligt aan de crappy onboard-soundchip, maar moet nog 't een en ander testen voordat ik 't zeker weet.

Btw, als je W2k wil installeren moet je de onboard-soundchip disablen, en dan kan kun je gerust w2k installere. Eenmaal geinstalleerd, enable je 't en ga je wat sounddrivers installeren.

Veel succes.

MSI zuigt!

Verwijderd

Ik heb ook al een tijdje problemen met m'n MS-6330 (K7T Pro). Heb gisteren de BIOS geupdate van v1.6 -> v2.9. Lijkt nu goed te werken tijden CS spele. Wel moet ik in CS m'n resolutie zetten op 1024x768x16 anders raakt de boel onstabiel. Wellicht kan m'n TNT2-ultra kaartje 't niet aan, vreemd, want dezelfde kaartje doet wel goed op m'n DELL XPS T500 machine.

Ik geloof dat 't ook ligt aan de crappy onboard-soundchip, maar moet nog 't een en ander testen voordat ik 't zeker weet.

Btw, als je W2k wil installeren moet je de onboard-soundchip disablen, en dan kan kun je gerust w2k installere. Eenmaal geinstalleerd, enable je 't en ga je wat sounddrivers installeren.

Ohja, en dit nog, tijdens CS spelen krijg ik ook vaak Connection Probs, en pc hing volledig. Maar niet meer na 't updaten van BIOS :-p

Veel succes.

MSI zuigt!

Verwijderd

In ieder geval kan ik je helpen met het probleem dat je win2000 niet kunt installeren.

Je krijgt zeker tijdens de setup een blauwe scherm met "hardware malfunction" .

Om dit probleem te omzeilen moet je ff de default bios instellingen gebruiken en daarna kun je weer verder met de setup.

Ik heb dit probleem ook(de msi k7t pro2 en de msi k7t turbo)

Verwijderd

Ik heb de volgende specs;

MSI K7T pro (ms-6330)
duron 650@650
320mb ram @133
15.3 maxtor hd @7200rpm
tnt2 m64
48x aoopen cd-rom
onboard sound
dell 17"monitor met sony trinitron buis
dit alles afgetopt met een 230watt voeding

Niet echt schokkend, maar ik kan wel cs1.3 in 1024x768x32 draaien op dit kaartje met de nvidia det 12.41 drivers. :)
Ik heb de bios versie 1.7 1.8 (weet ff niet uit mijn hoofd, ben op werk) en de idd de 4 in 1 drivers versie 32. Ik heb in het begin redelijk wat problemen gehad, kwestie van beter geheugen kopen en webcam eruit gegooid. En zo min mogelijk dingen op de achtergrond laten draaien. Zelfs icm met macafee heb ik geen problemen meer, terwijl als dat op de achtergrond draaide had ik ook nog wel een sproblemen. Wat je zegt met cs over die connectie problemen heb ik ook wel eens maar niet (irriterend) vaak. Ligt eerder aan die servers denk ik, je weet het niet zeker uiteraard. Probee anders iets in de richting van mijn setup, er staat wel iets bij de nvidia site bij de drivers (of het alleen bij12.41 was weet ik niet) dat je aparte drivers had voor tnt of tnt2 ultra, probeer dat anders.

Verwijderd

Voorlopig ben je het beste af door win98se te draaien, daar draait dus het bovenstaande setje van mij onder. En regelmatig je systeeminfo->controle systeem bestanden draaien. ALs je vragen hebt laat me het horen, ik heb die bak van mij ook al vaak uitelkaar gehaald!

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 21:58 schreef ProGo het volgende:
Nergens last van, MSI K7T Turbo Limited Edition.

Gewoon met de laatste bios-update en VIA-drivers.
Alles loopt 100% stabiel, 98, Me, 2k en XP...
Bij mij ook, al is het de K7T pro 2a

Verwijderd

Ik heb net op de amd site wat gezien met over een win2000 patch voor AMD systemen. Als je deze link volgt kan je het rechts in het beeld de link zien en ev de downloads. Als de link het niet det, ga naar de AMD site en klik onder driver, utilities enz
Hier is de linkg:
http://www.amd.com/us-en/Processors/TechnicalResources/0,,30_182_871_2364,00.html

• Nono_home
  • Laatst online: 28-12-2021
Snap het niet zo goed, systeem gaat bij mij als een speer. Hoe heb je je vcore staan? Hoe is je temp? als je temp het toelaat zet je vcore een beetje omghoog... :)

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

Verwijderd

Ik heb ook de MSI K7tpro 1
Ik heb er een fortissimo 1 ingedouwd en heb helemaal geen problemen met counterstrike nu. ik hebv ook 2.9 als bios versie. Toen ik het mobootje net had, had ik die fortissimo nog niet. dus ook onboard sound... en toen had ik inderdaad ook veel problemen met counterstrike als ik me dat goed herrinner. Maar ik dacht toen dat soneraplaza erg zout was die tijd. Maar misschien lag het wel aan die onboard sound. Ik weet dat ik nu in elk geval geen last heb van disconnections bij counterstrike.

Verwijderd

Oh ja dat was iki nog vergeten. Is er nog een manioer om je multiplier te verhogen? duron 600 is namelijk erg laag voor een kyro 2 kaart he? en dat terwijl ik er wel een grote coolermaster koeler op heb zitten. kon je nou de processor handmatig hoger zetten\???

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Nee de K7T PRO ondersteunt dat niet, de PRO2 en 2A wel.

Verwijderd

Dat bedoel ik dus met handmatig!! ik meen dat het mogelijk was om de processor zelf op 800 te zetten ofzo? was dat ook met potlood ofzo?

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08 15:17
Op woensdag 03 oktober 2001 13:47 schreef Robszombie het volgende:
Oh ja dat was iki nog vergeten. Is er nog een manioer om je multiplier te verhogen? duron 600 is namelijk erg laag voor een kyro 2 kaart he? en dat terwijl ik er wel een grote coolermaster koeler op heb zitten. kon je nou de processor handmatig hoger zetten\???
Jep, dat kan.. Maar het is wel veel werk, en een lastig klusje.. Wat je moet doen, is namelijk al je L-bruggen verbinden of verbreken volgens een bepaald patroon.. (en dat verbreken betekend dus met een mes o.i.d. diep de verbinding wegsnijden/krassen).

Daar is gisteren toevallig nog een topic geweest waar dit aan bod kwam.. Lees het maar effe door.. Daar staan ook de links in:

[topic=281719/1/50]

Verwijderd

Tis redelijk of topic geworden, maar goed. Ik zal nog wat meer vertellen. Je kan idd niet multiplier veranderen, ook niet door de L1 bruggen te kleuren. Het mammaplannkje ondersteund het gewoon niet, tja ik weet het :( .

Je kan wel de FSB omhoog gooien, 105Mhz is altijd wel haalbaar. Als je hoger wil dan zal dat afhangen van koeling, kwaliteit geheugen, voeding, kwaliteit andere componeneten etc. Ik heb wel gehoord dat 116Mhz FSB wel haalbaar is, maar wel in weinig gevallen. Ik zou er maar rekening mee houden dat je niet voorbij de 110 zal komen als je dat uberhaupt zal halen. Daarintegen is de duron 600 wel het best overklokbaar procentueel gezien. (komt doordat de hogere kloksnelheden ook een soort van "overgeklokt" zijn. Maar op 105 FSB heb je er altijd nog 30 Mhz bij...

• Twynn
Hmm.. als je mijn bovenstaande reply had gelezen, dan had je misschien kunnen zien dat je dus wel de multiplier kunt instellen.. Alleen niet via de bios, maar via de L-bruggen inkleuren op de processor (en dan bedoel ik niet de L1, maar de andere).
Daarmee verander je namelijk de default instellingen van je processor, die je bordje vervolgens gewoon als voor waarheid neemt..

't is alleen een kwestie van weten wat je proc stabiel aankan, en vervolgens gaan prutsen..

Verwijderd

Alles leuk en aardig,, maar hoe kan je dan de multiplier veranderen op een msi k7t pro(1)?Je hebt namelijk er geen multiplier settings dmv bios of dipswitches of jumpers. Je moet die kunnen veranderen volgens jouw verhaal na het inkleuren van de L1 bruggen. Mijn vraag is dan hoe? Voor zover ik weet doet deze plank het automatisch. Ik heb even geen zin om de handleiding erbij te pakken maar ik weet dat het veranderen van de multiplier er niet instaat. Inkleuren maakt het alleen mogelijk dat je het op een plank MET multiplier settings het wel kan vernaderen.

• Twynn
Heb je uberhaupt dat andere topic wel gelezen??

Ik zeg juist dat je de default multiplier van de processor aanpast.. Dus niet via het bordje..
En ik heb het ook niet over de L1-bruggen, maar over al die bruggetjes die op je proc zitten (L1 t/m L7).

Die bepalen namelijk de default multiplier, default fsb, en default voltage.. Door deze bruggen aan te passen, krijg je andere default waardes.. Jouw bordje denkt dan gewoon dat het een andere processor is, en gaat daar vervolgens vrolijk mee aan het werken! Dat heeft dus helemaal niks met het unlocken en mp instellen in de bios te maken!

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

Zoals ik kan opmaken uit dit topic, wordt de processor met gemak heter dan 60 graden, tijdens het draaien van CS. Dit is far too high! De oude TB's kunnen stabiel draaien tot ff boven de 50 graden, daarna wordt het hopeloos.:(
Je zult dus moeten zorgen dat je TB minder heet wordt. Hetzij door voltage verlaging,hetzij door beter koeling, of misschien zit je koeler wel verkeerd of zit er niet genoeg koelmiddel (arctic silver bijv.) tussen.

Hier ligt het aan dat weet ik cker >:)

JayGTeam (213177)

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Op zaterdag 25 augustus 2001 21:02 schreef Timboke het volgende:

Nee dus. Mijn Athlon 1G wordt zo rond de 55 graden al instabiel. Plus dat zo'n hete proc ook je videokaart nog eens extra grillt. Zorg voor goedere koeling op je proc/videokaart. Evt slotkoeler onder vgakaartje wil wonderen doen...

Forget your fears...
...and want to know more...

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je hebt helemaal gelijk, bruggen verbreken en verbinden is de enige optie. FF kijken op welke settings ie nu staat en welke snelheid het beste erbij past (zo min mogelijk hoeven verbreken e.d.) volgens mij lijkt de 600 Mhz instelling d8 ik het meest op de 800 of de 900. Heb je een hele vroege 600 dan zal ie waarschijnlijk slecht overklokbaar zijn.
Pagina: 1