Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiefstukFriet
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 04-12-2022
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@BiefstukFriet iets vergeten?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiefstukFriet
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 04-12-2022
Beste,

Korte versie:
Ik sta op de ziekenkas wegens arbeidsongeschiktheid maar heb goedkeuring gekregen om gedeeltelijk arbeid hervatten. Nu heb ik een arbeidscontract van 24u per week met vaste uren. Mijn werkgever leeft dit niet na. In de praktijk presteer ik de 24 werkuren/week vaak op andere dagen. Mijn vraag is of ik de ziekenkas moet informeren ivm deze werkroosters.

Situatie:
Ik sta op de ziekenkas tot 31 augustus wegens medische arbeidsongeschiktheid.
In de maand Mei vroeg ik goedkeuring “gedeeltelijke arbeidshervatting” en maakte een afspraak met de controle arts. De arts onderzocht me en gaf me goedkeuring. Ik vond een gepaste job en heb sinds 1 juni een arbeidscontract van 24u/week met vast uurrooster: woe, do, en vrij van 10u tot 18u.

Ik bracht de ziekenkas op de hoogte en begon te werken. Helaas respecteert mijn werkgever mijn vast uurrooster niet altijd. Hij plant me vaak 24u/week in op vrij, zat, zon (ipv woe, do, vrij).

Mijn vraag:
Ben ik nog in orde of moet ik mijn contract laten aanpassen naar wisselende ipv vaste uren?

Alvast bedankt voor de antwoorden

[ Voor 23% gewijzigd door BiefstukFriet op 13-06-2022 03:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gelet op het woord ‘ziekenkas’, speelt deze situatie in België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou eerst de werkgever eens wijzen op de gemaakte afspraken. Mocht die daar niks mee gaan doen dan ga je op zoek naar ander werk, hoe moeilijk dat misschien ook is.

Dit ga je uiteraard wel netjes melden bij de instantie waar je dit móet melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-09 14:34
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2022 @ 03:30:
Gelet op het woord ‘ziekenkas’, speelt deze situatie in België?
Let ook even op zijn nick. ;)

Dit is een heel specifiek probleem. Hier moet je inderdaad mee opletten. Stel dat er een bezoekje van de arbeidsinspectie komt op een moment dat je daar niet zou mogen zijn kan je in de problemen komen.
Best ga je in overleg met de mensen van de mutualiteit. Leg hen uit dat je het max aantal uur kan/zal respecteren, maar dat een vast uurrooster niet haalbaar is.
Probeer in afwachting je werkgever te overtuigen zicht te houden aan de opgelegde uren.
In 't slechtste geval worden jullie beiden gesanctioneerd wegens zwartwerk.
Pagina: 1