Na een aantal mediakastjes zoals de NVidia Shield geprobeerd te hebben, mis ik toch de snelheid en looks van een een Windows HTPC. Het lukt mij alleen niet om er 1 samen te stellen. Ik heb al gekeken bij andere topics, maar ik zie er bij geen een waar het over 8K content gaat. Met de HTPC zou ik graag films en series willen bekijken/streamen en eventueel iets met IPTV willen doen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De nieuwe PC komt te staan in de woonkamer in een gesloten kast. Ik wil deze vooral gebruiken om 8K content af te spelen op een nog te kopen 8K Qled of 8k Oled TV.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is tussen de €400,- en 500,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De PC moet helemaal vanaf scratch opgebouwd worden
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren, maarik wil wel het liefst een mooie stille behuizing.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
[i]De HTPC moet stil zijn en niet te warm worden./i]
Ga je overklokken?
[i]Nee/i]
Wat verwacht je van ons?
Ik ben er al een tijdje uit geweest en ik geen idee wat ik het beste zou kunnen kiezen. Graag zou ik advies willen of mijn opstelling een beetje ok is.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De nieuwe PC komt te staan in de woonkamer in een gesloten kast. Ik wil deze vooral gebruiken om 8K content af te spelen op een nog te kopen 8K Qled of 8k Oled TV.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het budget is tussen de €400,- en 500,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De PC moet helemaal vanaf scratch opgebouwd worden
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren, maarik wil wel het liefst een mooie stille behuizing.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
[i]De HTPC moet stil zijn en niet te warm worden./i]
Ga je overklokken?
[i]Nee/i]
Wat verwacht je van ons?
Ik ben er al een tijdje uit geweest en ik geen idee wat ik het beste zou kunnen kiezen. Graag zou ik advies willen of mijn opstelling een beetje ok is.