gecombineerde dab+ en fm antenne voor de auto

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 17:57
Ik ben van plan om een joying android radio te kopen.
Hierbij wil ik ook de joying usb dab+ module bij aanschaffen.
Echter wil ik niet de met de module meegeleverde lelijke dab+ plak antenne voor op het raam gebruiken.
Nu zag ik dat er van het merk Eightwood gecombineerde fm en dab+ antennes voor op het dak te koop zijn waar diverse mensen goede ervaringen mee hebben.
Deze heeft echter een extra draad voor een 12V voeding die op de antenne draad van de joying radio aangesloten moet worden.
Weet iemand of deze antenne op de joying dab+ module aangesloten kan worden omdat deze module volgens mij zelf 5V over de antenne kabel stuurt voor de standaard meegeleverde antenne, waar de Eightwood antenne dus geen gebruik van maakt, of ga ik dan onderdelen beschadigen?

Beste antwoord (via jenk op 14-06-2022 06:46)

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:17
Ik heb zelf ook een Chinese Android-radio in de auto (Citroën C1) zitten. DAB+ was altijd een ramp met de plakantenne, maar sinds goed een jaar een nieuwe antenne met splitter. Werkt prima, het is een Antenne Bad Blankenburg 3940.03 met splitter 4726.01. De kabel tussen de antenne en de radio heb ik laten zitten om niet de hele dakbedekking los te hoeven halen. De splitter heeft 12v nodig, die haal ik vanuit de radio. Ook mijn USB-DAB-stickje stuurt power over de antenne maar dit heeft tot nu toe geen problemen opgelevert.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dennistd
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:17
Ik heb zelf ook een Chinese Android-radio in de auto (Citroën C1) zitten. DAB+ was altijd een ramp met de plakantenne, maar sinds goed een jaar een nieuwe antenne met splitter. Werkt prima, het is een Antenne Bad Blankenburg 3940.03 met splitter 4726.01. De kabel tussen de antenne en de radio heb ik laten zitten om niet de hele dakbedekking los te hoeven halen. De splitter heeft 12v nodig, die haal ik vanuit de radio. Ook mijn USB-DAB-stickje stuurt power over de antenne maar dit heeft tot nu toe geen problemen opgelevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 17:57
dennistd schreef op maandag 13 juni 2022 @ 04:22:
Hoe bevalt de chinese android-radio?
Lees verschillende ervaringen hierover..