Zojuist ontdekte ik op de site van Sophos dat UTM 9 eindigt. Distributie is gestopt per 1-1-2022 en de ondersteuning eindigt op 31-12-2022. Het lijkt erop dat er van de vervangende Sophos Firewall geen gratis home-versie beschikbaar is. Jammer want ik draaide de - gratis - home-versie al jaren (het was nog Astaro!) met veel plezier.
Nu ik toch weer op zoek moet naar een vervanger, is het interessant om naar een firewall op de Raspberry Pi te kijken (mag ook een ander minicomputertje zijn, zoals bijv. Arduino). Dat vergt minder energie dan een dedicated pc.
Niet alleen moet het een firewall zijn, maar ook fijn als de email gecontroleerd wordt. Wellicht ook prettig als landen of werelddelen geblokeerd kunnen worden.
Kortom: Weet iemand een goede vervanger van deze heel uitgebreide firewall?
Nu ik toch weer op zoek moet naar een vervanger, is het interessant om naar een firewall op de Raspberry Pi te kijken (mag ook een ander minicomputertje zijn, zoals bijv. Arduino). Dat vergt minder energie dan een dedicated pc.
Niet alleen moet het een firewall zijn, maar ook fijn als de email gecontroleerd wordt. Wellicht ook prettig als landen of werelddelen geblokeerd kunnen worden.
Kortom: Weet iemand een goede vervanger van deze heel uitgebreide firewall?