Online ingecheckt, maar geen boarding pass (2e keer)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-04 21:38
Ik heb vandaag mijn vlucht naar Manilla voor morgen online ingecheckt (bij KLM). Echter ik krijg de melding, en dit heb ik al eerder gehad een paar maanden terug, dat men momenteel nog geen boarding pass kan verstrekken omdat er eerst een paspoort -en ticket controle moet plaatsvinden.

Allicht ontgaat mij iets, want wat is dan het nut van online inchecken? Ik reis enkel met handbagage, dus wederom moet ik aansluiten bij die hele rij met mensen met tientallen koffers etc. Voor zover ik weet zijn er geen check-in desks op Schiphol waar je een boarding pass kunt halen, paspoort en ticket controle kunt laten doen zonder in een rij te staan met mensen met allemaal dikke koffers.

Weet iemand toevallig deze reden waarom ik bij het online inchecken geen boarding pass krijg? Ik lees namelijk online dat als je dit wel doet dat je dan "gelijk" door kunt lopen naar security en douane, en daar wordt normaliter toch je ticket gecheckt? En is het online inchecken niet al een bevestiging van je identiteit? Dus mijn vraag is bij deze: Wat is dan het nut van online inchecken? :?

En nog een vraag: Bestaat er een check-in desk op Schiphol (voor het halen van je boarding pass) voor reizigers zonder bagage?

Afgezien van dit alles, op hoop van zegen, gezien de drukte op Schiphol. Ik zou al blij zijn als ik het vliegtuig in kan en dan 16 uur vliegen, met 1,5 uur tussenstop in Bangkok.

Mijn YouTube Channel

Beste antwoord (via Snowwie op 06-07-2022 16:42)

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-04 19:14
Vorige maand naar Curacao geweest en bij online inchecken ook geen boardingpass. Moest ik eerst een gezondheidsverklaring en nog een ander formulier invullen en downloaden, toen kreeg ik van KLM bevestiging dat formulieren in orde waren en toen pas kon ik online inchecken en kreeg ik ook digitale boardingpass.
Is er voor de Philippijnen ook niet zoiets nodig?
Met alleen handbagage kan je dan gelijk naar douane en security (duurde ook nog 2 uur).

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-04 19:14
Vorige maand naar Curacao geweest en bij online inchecken ook geen boardingpass. Moest ik eerst een gezondheidsverklaring en nog een ander formulier invullen en downloaden, toen kreeg ik van KLM bevestiging dat formulieren in orde waren en toen pas kon ik online inchecken en kreeg ik ook digitale boardingpass.
Met alleen handbagage kan je dan gelijk naar douane en security (duurde ook nog 2 uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-04 21:38
DasNieNix schreef op zondag 12 juni 2022 @ 22:49:
Het enige wat je momenteel nodig bent voor de Filipijnen is de zogenaamde OHP, de "One Health Pass" waar je al je vaccinaties in opneemt. 3 maanden terug was ook een negatieve test nog nodig, maar dat is nu niet meer nodig.

Verder de gezondheidsverklaring is momenteel ook niet meer nodig als je vanaf Schiphol vliegt.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchrevenge
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-04 15:36
Er staan in ieder geval zelfbedieningsschermen/palen in de vertrekhal, voor alle checks. Daar kreeg ik wel mijn boarding pass uit terwijl ik die online niet kreeg een aantal weken geleden. Werkte voor mij dus prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Snowwie schreef op zondag 12 juni 2022 @ 21:11:
Ik heb vandaag mijn vlucht naar Manilla voor morgen online ingecheckt (bij KLM). Echter ik krijg de melding, en dit heb ik al eerder gehad een paar maanden terug, dat men momenteel nog geen boarding pass kan verstrekken omdat er eerst een paspoort -en ticket controle moet plaatsvinden.
Ale je bestemming nog documentchecks vereist voor covid dan klopt dat inderdaad, of dacht je dat je zonder die checks gewoon het vliegtuig op mocht lopen?
Allicht ontgaat mij iets, want wat is dan het nut van online inchecken?
Stoel selecteren, de maatschappij laten weten dat je er bent, voorkomen dat je door overboeking eraf geknikkerd wordt.
Weet iemand toevallig deze reden waarom ik bij het online inchecken geen boarding pass krijg?
COVID documentchecks.
Ik lees namelijk online dat als je dit wel doet dat je dan "gelijk" door kunt lopen naar security en douane, en daar wordt normaliter toch je ticket gecheckt?
Nee je hebt hier een aantal dingen fout. De security check is alleen een controle van of jij überhaupt een vlucht hebt (dat regelt het poortje, die gaat alleen open als je een geldige boarding pass hebt) en of jij niks bij je hebt in je handbagage wat je niet bij je mag hebben omwille van de vliegveiligheid. Zodoende, "security check".

De douane heb je pas mee te maken als je aankomt in Manila.

De paspoortcontrole is een identiteitscheck, daarbij checken ze voor EU-inwoners eigenlijk voornamelijk of je niet gezocht wordt. Voor buitenlanders is 't ook de check of ze het land ook weer op tijd verlaten. Maar die doen weer niks met je boarding pass want daar hebben ze niks mee te maken.
En is het online inchecken niet al een bevestiging van je identiteit? Dus mijn vraag is bij deze: Wat is dan het nut van online inchecken? :?
Nee natuurlijk niet, een bevestiging van jouw identiteit kan niet via de computer want hoe weten ze dat jij aan het inchecken bent en dat ik dat niet zit te doen met een ticket op jouw naam, omdat ik nog driehonderd boetes open heb staan die ik graag wil vermijden?
En nog een vraag: Bestaat er een check-in desk op Schiphol (voor het halen van je boarding pass) voor reizigers zonder bagage?
Nope. Welkom in covid tijden.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrilly
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:08
In de KLM app en op de website heb je zo'n checklist ding, bij mij voor mijn reis naar de USA stond er een online health check ding in waar ik m'n vaccinatie en test documentatie kon uploaden.
Een uur nadat ik dat had gedaan stonden de boardingpasses klaar in de app voor mij, is dat niet ook een optie voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:22

Allicht ontgaat mij iets, want wat is dan het nut van online inchecken? Ik reis enkel met handbagage, dus wederom moet ik aansluiten bij die hele rij met mensen met tientallen koffers etc. Voor zover ik weet zijn er geen check-in desks op Schiphol waar je een boarding pass kunt halen, paspoort en ticket controle kunt laten doen zonder in een rij te staan met mensen met allemaal dikke koffers.

Weet iemand toevallig deze reden waarom ik bij het online inchecken geen boarding pass krijg? Ik lees namelijk online dat als je dit wel doet dat je dan "gelijk" door kunt lopen naar security en douane, en daar wordt normaliter toch je ticket gecheckt? En is het online inchecken niet al een bevestiging van je identiteit? Dus mijn vraag is bij deze: Wat is dan het nut van online inchecken? :?

Afgezien van dit alles, op hoop van zegen, gezien de drukte op Schiphol. Ik zou al blij zijn als ik het vliegtuig in kan en dan 16 uur vliegen, met 1,5 uur tussenstop in Bangkok.
Oh, dat gebeurt echt zooo vaak..

Soms een extra check nodig, gegevens incompleet etc etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:22
Deze al ingevuld?
Https://klm.nl/readytofly

[ Voor 10% gewijzigd door laurens0619 op 13-06-2022 13:52 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZenMeister
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-05-2024

Je moet nog langs een gate(D nog wat) voordat je je boardingpass krijgt volgens mij of bij de bagageafhandeling. Hang mij er niet aan op. Laatste keer dat ik heb gevlogen was in November.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
TheZenMeister schreef op maandag 13 juni 2022 @ 21:10:
[...]

Je moet nog langs een gate(D nog wat) voordat je je boardingpass krijgt volgens mij of bij de bagageafhandeling. Hang mij er niet aan op. Laatste keer dat ik heb gevlogen was in November.
Bij de gate zeker niet, want je komt niet voorbij de security zonder boarding pass.

Maar als het goed is, dan is @Snowwie inmiddels geland in Manilla en kan hij ons alle antwoorden geven ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Toen ik van USA -> BE vloog kon ik online inchecken en kreeg ik een boarding pass, want ik heb een geldig Belgisch passpoort.

Maar van BE -> USA moesten ze mijn visa controlleren aan de balie.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Pagina: 1