Toon posts:

Quick-Step praxis, geen info over te vinden bij quick-step?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:13
Avond tweakers,

Recent heb ik quick-step laminaat besteld bij de praxis vanwege de 30% aanbieding.

Specifiek deze.

https://www.praxis.nl/ver...vloeren/laminaat/10044751

Maar ik kan hier helemaal niets over vinden op de quick-step site zelf.

https://www.quick-step.nl/nl-nl

Ik heb ook nog wat brochures doorgebladerd, maar ook niets.

De laminaat lijkt voor niemand te bestaan behalve praxis zelf en wat prijsvergelijkers.

Ik wilde vooral weten hoeveel het weegt (ivm 1 of 2 trips), ik ga voor nu maar even uit van 200kg in totaal, maar ik vraag me nu wel af of de laminaat wel 100% is. Is dit afgeschreven laminaat van een andere series? Of heel erg oud? Vooral de 2,179m2 blijkt quick-step nog nooit van gehoord te hebben.

[Voor 3% gewijzigd door Thomg op 12-06-2022 19:29]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:26
heb je de pakken in bezit? leg 10 pakken op een weegschaal, en je weet het :) (10, zodat je kleine meetfout eraf haalt).

ik neem even aan dat er enkel dat dunne karton + plastic omheen zit, dat weegt met 10 verpakkingen misschien 1 kg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomg
99ruud99 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 19:34:
heb je de pakken in bezit? leg 10 pakken op een weegschaal, en je weet het :) (10, zodat je kleine meetfout eraf haalt).

ik neem even aan dat er enkel dat dunne karton + plastic omheen zit, dat weegt met 10 verpakkingen misschien 1 kg.
Ben bang van niet. Ik dacht eigenlijk dat 40 vierkante meter zo'n 100kg zou wezen, maar mijn vader wees me er al snel op dat dit makkelijk over de 200kg zou gaan wegen. Maarja, dat is post winkelbezoek.
Laminaat heb ik net besteld en haal ik pas dinsdag op.

Nu is dat niet einde wereld, als het er op aan komt rij ik gewoon 2x, maar dat info vinden zo moeilijk is vind ik wel... zorgelijk

[Voor 10% gewijzigd door Thomg op 12-06-2022 19:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:05
Mijn Quickstep laminaat had bij Praxis een andere naam dan bij Quickstep zelf, terwijl het patroon en de planken identiek zijn. Ik heb beide versies door elkaar gebruikt zonder problemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:56
Zal wel een bouwmarkt specifieke serie zijn, of iig naam+artikelnr+ean dan.

Wat ik zo vind is dat quickstep laminaat 8mm op 7,2kg/m2 zit. Zit je met 40m2 op 288kg. Afhankelijk van wat je achteras kan/mag hebben is dat 1 of 2x rijden (of je gooit het in 1x op een aanhangertje).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomg
_JGC_ schreef op zondag 12 juni 2022 @ 19:46:
Zal wel een bouwmarkt specifieke serie zijn, of iig naam+artikelnr+ean dan.

Wat ik zo vind is dat quickstep laminaat 8mm op 7,2kg/m2 zit. Zit je met 40m2 op 288kg. Afhankelijk van wat je achteras kan/mag hebben is dat 1 of 2x rijden (of je gooit het in 1x op een aanhangertje).
Auto max officieel bijna 600 kilo hebben, dus dat zou makkelijk moeten kunnen.
Ervaring leert echter wel dat optrekken niet al te plezant is met 5 man, daar ga ik met 288 kilo wel overheen.

Dit moet wel een bouwmarkt unieke series zijn. Bij een rename kan je het meestal wel vinden als je door de brochure heen bladert en formaten vergelijkt, dat lukte hier niet.
euchromatic schreef op zondag 12 juni 2022 @ 19:43:
Mijn Quickstep laminaat had bij Praxis een andere naam dan bij Quickstep zelf, terwijl het patroon en de planken identiek zijn. Ik heb beide versies door elkaar gebruikt zonder problemen.
Zou je misschien kunnen delen welke je hebt en welke quick-step series hierbij hoort? Misschien dat dit helpt bij het vinden van de quick-step variant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
Thomg schreef op zondag 12 juni 2022 @ 19:51:
[...]

Ervaring leert echter wel dat optrekken niet al te plezant is met 5 man, daar ga ik met 288 kilo wel overheen.

Dit moet wel een bouwmarkt unieke series zijn. Bij een rename kan je het meestal wel vinden als je door de brochure heen bladert en formaten vergelijkt, dat lukte hier niet.

[...]

Zou je misschien kunnen delen welke je hebt en welke quick-step series hierbij hoort? Misschien dat dit helpt bij het vinden van de quick-step variant.
heb je een trekhaak? maak even een praxis plus account aan en ej mag gratis aanhanger huren :) (eerste 2 uur, al ben je dan alsnog 2x aan t rijden :P )

[Voor 3% gewijzigd door 99ruud99 op 12-06-2022 19:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomg
99ruud99 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 19:53:
[...]

heb je een trekhaak? maak even een praxis plus account aan en ej mag gratis aanhanger huren :) (eerste 2 uur, al ben je dan alsnog 2x aan t rijden :P )
Haha wou net zeggen, met een trekhaak moet ik 2x op en neer. Maar ik heb geen trekhaak :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
en als je nu gewoon met 2 man naar praxis rijdt, ipv er een familie uitje van maakt - of paar gaan op fiets? :)

*ik las fout, je wilt zeggen dat 5 man 288 kilo is (ligt eraan hoeveel de gemiddelde man weegt, normaal pak je toch wel 70 kg, en 5*70 = 350 kg, scheelt toch zo'n 60 kg.)

[Voor 43% gewijzigd door 99ruud99 op 12-06-2022 19:57]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thomg
99ruud99 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 19:56:
en als je nu gewoon met 2 man naar praxis rijdt, ipv er een familie uitje van maakt - of paar gaan op fiets? :)

*ik las fout, je wilt zeggen dat 5 man 288 kilo is (ligt eraan hoeveel de gemiddelde man weegt, normaal pak je toch wel 70 kg, en 5*70 = 350 kg, scheelt toch zo'n 60 kg.)
Nu je het eigenlijk zo zegt maak ik me een stuk minder zorgen. Dat moet wel goed komen en anders kom ik er dinsdag wel achter en rij ik 2x ;)

Het ging mij echter minder om het gewicht en meer om hoe... uniek de quick-step planken bij de praxis zijn

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 99ruud99
meestal is vooral de naamgeving uniek :) (en anders, google lens weet raad :D )

[Voor 32% gewijzigd door 99ruud99 op 12-06-2022 20:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:05
[...]
Het gaat om de Praxis Quickstep Moderato serie: deze was gelijk aan de Quickstep Classic lijn elders, maar dat was wel ca. 10 jaar terug.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:34
[...]

Optrekken is weinig relevant, houdt er vooral rekening mee dat je remweg een stuk langer wordt.

OT: een pak laminaat is sowieso zwaar. Zorg dat je auto niet helemaal door de veren gaat. Desnoods 2x rijden, zet je de kar bij de infobalie.

Qua (online) productinformatie zijn bouwmarkten inderdaad een ramp. Ze rebranden ook aan de lopende band. Exact dezelfde spullen vind je bij de Praxis/Gamma als Leenbakker/Kwantum. Of A-merk (gelabeld) product in een huismerk-doosje. Concept is nog steeds: fysiek komen kijken en meenemen.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:56
Dat van die veren kan wel kloppen. Ik heb destijds 44m2 7mm laminaat meegenomen in een Peugeot 206. Achterbank eruit en volladen maar, had nog paar cm vering over, ben heel voorzichtig over drempels gereden iig.
Je legt het gewicht geheel in de kont van de auto, dat is qua verdeling heel wat anders dan een paar personen op achterbank en passagiersstoel.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:06

Qwerty-273

Meukposter

Thomg schreef op zondag 12 juni 2022 @ 19:28:
Vooral de 2,179m2 blijkt quick-step nog nooit van gehoord te hebben.
Is het wellicht een andere verpakking op verzoek van Praxis (en/of Maxeda) waarbij je ipv 7 planken in één pak er 9 hebt? Dan klopt die maat weer wel volgens mij.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | Met 2 armen heb je meer armen dan de gemiddelde mens.

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:54

Fiets

A.K.A. Bambi

Meestal staat er op het pak hoeveel het weegt. Daarbij ook het aantal m2's in een pak. Dan is het simpel rekenen.

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 19:52
euchromatic schreef op zondag 12 juni 2022 @ 20:04:
[...]

Het gaat om de Praxis Quickstep Moderato serie: deze was gelijk aan de Quickstep Classic lijn elders, maar dat was wel ca. 10 jaar terug.
Klopte voor mij ten dele. Het design en kleur is inderdaad identiek, maar de moderato was 7mm dik en de classic 8mm dik. Gelukkig was de classic die ik 7 jaar later gekocht heb dan de Moderato voor de zolder maar als je het wel wil mixen moet je dit wel even goed uitzoeken :)

• Thomg
Fiets schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 07:17:
Meestal staat er op het pak hoeveel het weegt. Daarbij ook het aantal m2's in een pak. Dan is het simpel rekenen.
Dit werd iig niet digitaal vermeld, ik had niet de inzicht om hier rekening mee te houden toen ik op bezoek ging zondag helaas. Enfin, ik denk dat 7kg per m^2 wel klopt, dus 270kg.
Qwerty-273 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 02:23:
[...]

Is het wellicht een andere verpakking op verzoek van Praxis (en/of Maxeda) waarbij je ipv 7 planken in één pak er 9 hebt? Dan klopt die maat weer wel volgens mij.
Niet alleen de vierkante meters zijn anders, maar ook het formaat van de planken. Dat vind ik zo vreemd.
_JGC_ schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 01:32:
Dat van die veren kan wel kloppen. Ik heb destijds 44m2 7mm laminaat meegenomen in een Peugeot 206. Achterbank eruit en volladen maar, had nog paar cm vering over, ben heel voorzichtig over drempels gereden iig.
Je legt het gewicht geheel in de kont van de auto, dat is qua verdeling heel wat anders dan een paar personen op achterbank en passagiersstoel.
Dit zijn vrij lange planken van ruim een meter lang, ik heb het ook zien liggen onder het laminaat. Deze zal ik in de lengte van de auto moeten leggen.
Zwartoog schreef op maandag 13 juni 2022 @ 23:31:
[...]

Optrekken is weinig relevant, houdt er vooral rekening mee dat je remweg een stuk langer wordt.

OT: een pak laminaat is sowieso zwaar. Zorg dat je auto niet helemaal door de veren gaat. Desnoods 2x rijden, zet je de kar bij de infobalie.

Qua (online) productinformatie zijn bouwmarkten inderdaad een ramp. Ze rebranden ook aan de lopende band. Exact dezelfde spullen vind je bij de Praxis/Gamma als Leenbakker/Kwantum. Of A-merk (gelabeld) product in een huismerk-doosje. Concept is nog steeds: fysiek komen kijken en meenemen.
Inderdaad fysiek bekeken en gevoeld, heb er al zo'n 30 aangeraakt over de laatste week. Qua feel was het gewoon hetzelfde als ander Quick-Step 8mm laminaat, dus vandaar dat ik de aanschaf heb gedaan. Voor peace of mind is het wel fijn om equivalente series te vinden bij quick-step zodat ik weet wat quick-step te zeggen heeft over wat het nou eigenlijk is.
euchromatic schreef op zondag 12 juni 2022 @ 20:04:
[...]

_jero_813 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:48:
[...]

Klopte voor mij ten dele. Het design en kleur is inderdaad identiek, maar de moderato was 7mm dik en de classic 8mm dik. Gelukkig was de classic die ik 7 jaar later gekocht heb dan de Moderato voor de zolder maar als je het wel wil mixen moet je dit wel even goed uitzoeken :)
Deze zijn inderdaad wel vrij oud. Als ik snel de 2 vergelijk.
https://www.praxis.nl/ver...-7mm-1-824m%C2%B2/5452368
https://www.quick-step.nl...m1487_midnight-eik-natuur
Komen de maten per plank overheen, maar het aantal planken per pak niet.
Enfin, misschien is het wel 1200 bij 190 en heeft praxis een oepsie gedaan(?)
Adviesprijs van 26 euro is ook onbekend bij Quick-step.

Als iemand weet welke series dit nou is hou ik me alsnog aanbevolen :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• _jero_813
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-03 19:52
Thomg schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:02:
[...]

Als iemand weet welke series dit nou is hou ik me alsnog aanbevolen :+
Ik zou Quickstep een mailtje sturen met de info van Praxis en van hun Classic lijn. Zij weten het verschil en overeenkomsten wel te melden :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Thomg
_jero_813 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 13:09:
[...]

Ik zou Quickstep een mailtje sturen met de info van Praxis en van hun Classic lijn. Zij weten het verschil en overeenkomsten wel te melden :)
Hee, eigenlijk helemaal niet aan gedacht.
Ik heb ze net gemaild.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thomg
Quick-Step:
Er is geen equivalent in het standaard Quick-Step assortiment.
De Praxis collectie is uniek en speciaal voor hen samengesteld.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Zzzzzzzzzzz, je gaat me toch niet vertellen dat ze de materiaal niet in een ander vorm verkopen?

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:10
Thomg schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:02:
Quick-Step:

[...]

Zzzzzzzzzzz, je gaat me toch niet vertellen dat ze de materiaal niet in een ander vorm verkopen?
Hoezo niet? Als de order groot genoeg is kunnen ze best een batch maken speciaal voor de Praxis. Kan het mij ook nog wel voorstellen dat door andere 'modellen' te verkopen aan externe verkopers zoals Praxis dat ze de eigen dealers minder in de weg zitten.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
[...]

En wat is het probleem dan dat je een ritje niet zo hard op kunt trekken? Als het past en mag zou ik nooit 2 keer gaan rijden (alhoewel ik dat ook zou doen als het wel past en niet mag ;) )
Gebeurt wel vaker dat de bouwmarkt speciale series heeft. Waarschijnlijk is het een eerdere serie die ze wilden blijven gebruiken.

[removed]

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06:49
Thomg schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:02:
Quick-Step:

[...]

Bouwmarkten staan er om bekend dat ze overcapaciteit inkopen van fabrikanten om goedkoper te produceren. Dat zie je ook met werkbladen etc. Dus dit kan gerust hoor

• Thomg
Laminaat heb ik gisteren (eergisteren al, damn) opgehaald en all is well.

Ik heb in ieder geval al gezien dat ze plinten verkopen van dezelfde type ( https://www.praxis.nl/ver...oak-5x24mm-240cm/10046180 ) dus dat komt wanneer ik ga leggen.

Andere boeg, wat voor ondervloeren heeft tweakers als advies?
Geen appartement, dus geen "legale" requirements, maar ik zie wel wat dingen over dat het vochtbestendig moet zijn. Vloerverwarming nvt.
Quick-step zelf raad ondervloeren aan van >8 euro per vierkante meter, dat is me wat te gortig.
Bij Praxis zie ik deze
https://www.praxis.nl/ver...ervloer-10m%C2%B2/1023514
Maar Quick-step's eigen "budget" ondervloer is goedkoper.
https://www.praxis.nl/ver...lus-rol-15m%C2%B2/5468817
(en 3 euro als je wat googled)

Budget is niet echt een concern, maar het moet gewoon redelijk zijn. Een ondervloer van >300 euro op een vloer van 700 is bijv. niet redelijk.

• reputatio
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:08
Hoewel het een oud topic is, ben ik wel benieuwd naar je ervaringen :)

Ik sta op het punt ook Quick-step laminaat te leggen, maar ik twijfel tussen het aanschaffen van Quick-step bij een Quick-step dealer of bij de Praxis met hun 25% korting aanbieding. Ik kan namelijk al het Quick-step van de Praxis niet vinden op de website van het merk zelf. Maar door dit topic erachter gekomen dat dat dus logisch is.

Ik ga er even vanuit dat je het ondertussen gelegd hebt en wat do's en don'ts weet te vertellen :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thomg
reputatio schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:13:
Hoewel het een oud topic is, ben ik wel benieuwd naar je ervaringen :)

Ik sta op het punt ook Quick-step laminaat te leggen, maar ik twijfel tussen het aanschaffen van Quick-step bij een Quick-step dealer of bij de Praxis met hun 25% korting aanbieding. Ik kan namelijk al het Quick-step van de Praxis niet vinden op de website van het merk zelf. Maar door dit topic erachter gekomen dat dat dus logisch is.

Ik ga er even vanuit dat je het ondertussen gelegd hebt en wat do's en don'ts weet te vertellen :D
Eerlijk gezegd? Geen seconde spijt gehad. Kwaliteit is echt goed.
That said, het is niet alsof ik daarnaast ook "echte" Quick-Step heb gelegd, dus een directe vergelijking is lastig.

Ik zou wel wachten op wat meer korting als het kan, ik had het gekocht met 30% korting, toch weer 50 euro extra korting (voor moi).

• reputatio
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:08
Thomg schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:15:
[...]

Eerlijk gezegd? Geen seconde spijt gehad. Kwaliteit is echt goed.
That said, het is niet alsof ik daarnaast ook "echte" Quick-Step heb gelegd, dus een directe vergelijking is lastig.

Ik zou wel wachten op wat meer korting als het kan, ik had het gekocht met 30% korting, toch weer 50 euro extra korting (voor moi).
Thanks voor je (zeer) snelle reactie!

De ervaring dat je geen seconde spijt hebt gehad met Praxis Quick-step is voor mij al goed genoeg hoor!

Wat betreft de korting, nu is er 25%, volgende week niet meer. Wachten op meer korting zou ik graag willen, maar tijd gaat een rol spelen (huis wordt volgende week van ons) en wie weet wanneer de 30% weer voorbij komt in deze tijd haha.

Qua ondervloer, ik heb er 1 nodig met vloerverwarming, Praxis raadde Isosilence aan, dus waarschijnlijk dat ik daar voor ga (is bij de Hornbach een tientje goedkoper per rol / 10m2).

Zie je bij jouw vloer ook echt groeven of bijna niet? Wij willen namelijk wel wat groeven zien (zodat het lijkt alsof het planken echt planken zijn), maar kwamen er niet helemaal achter bij bouwmarkt of dat nu wel of niet zo was.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thomg
reputatio schreef op maandag 13 maart 2023 @ 10:42:
[...]

Thanks voor je (zeer) snelle reactie!

De ervaring dat je geen seconde spijt hebt gehad met Praxis Quick-step is voor mij al goed genoeg hoor!

Wat betreft de korting, nu is er 25%, volgende week niet meer. Wachten op meer korting zou ik graag willen, maar tijd gaat een rol spelen (huis wordt volgende week van ons) en wie weet wanneer de 30% weer voorbij komt in deze tijd haha.

Qua ondervloer, ik heb er 1 nodig met vloerverwarming, Praxis raadde Isosilence aan, dus waarschijnlijk dat ik daar voor ga (is bij de Hornbach een tientje goedkoper per rol / 10m2).

Zie je bij jouw vloer ook echt groeven of bijna niet? Wij willen namelijk wel wat groeven zien (zodat het lijkt alsof het planken echt planken zijn), maar kwamen er niet helemaal achter bij bouwmarkt of dat nu wel of niet zo was.
Hmm, meningen verschillen dan, ik wilde juist dat het heel subtiel aanwezig was.
Ik had deze gekocht
https://www.praxis.nl/ver...-eik-8mm-2-179m2/10044751
Om die reden, dus dan zou ik niet die kopen :+
Prijzen zijn wel flink omhoog, ik heb destijds 715 betaald, nu zou dat met 882 kosten. Dat kan je niet verklaren met "slechts" 5% extra korting ;)
Ik had zelf een selectie gedaan op de praxis site, deze stond op plek 6 van 7, maar in het eggie vond ik deze by far het mooist. Dus als het kan wel zelf kijken (denk dat je dat al gedaan hebt :))

Voor ondervloer kan ik geen nuttige input geven omdat ik geen vloerverwarming heb.

[Voor 6% gewijzigd door Thomg op 13-03-2023 10:46]

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:25
Als je ondergrond niet al te oneffen is zou ik heatfoil nemen, die heeft een betere warmtegeleiding.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee