Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenED
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-04 13:00
Hallo, een goed half jaar geleden kocht ik mij een domo vloerreiniger. (Dit type: https://www.domo-elektro....igers/vloerreiniger-144-v). Toen woonde ik nogop een gehuurd appartement en sinds mijn verhuis naar een koopwoning doet deze niet wat het moet doen. na het dwijlen blijven er altijd strepen achter. Zowel boven als beneden. Ik besef ook wel: andere vloer, andere eisen. En wie weet gebruikte ik hem gewoon al altijd al verkeerd.

Dus daarom mijn vraag aan ervaringsdeskundigen: wat doe jij om je vloer met dit of vergelijkbare machine proper te houden?

Elke gebeurtenis in de wereldgeschiedenis begon met een nijlpaard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09:14

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Wat voor een vloer had je en wat voor een vloer heb je nu?
En, kun je die strepen wel weg krijgen met een nat doekje?

Zelf gebruik ik voornamelijk een stofzuiger en eens in de paar maanden een handmatige dweil.

Maar, ik denk dat onze grijs/hout PVC vloer niet zo streepgevoelig is, of ik er simpelweg gewoon niet zo op let.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

RnB

Voor onze marmeren vloer hebben we een Karcher FC 7 Cordless gekocht.

Ik heb geen ervaring met andere dweilen (behalve de ouderwetse mop en emmer), maar deze doet prima zijn werk. Een druppeltje HG voor marmer in de watertank, water erin en gaan. Binnen een paar minuten heb ik 80m2 gedweild zonder enige moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenED
Accretion schreef op zondag 12 juni 2022 @ 19:00:
Wat voor een vloer had je en wat voor een vloer heb je nu?
En, kun je die strepen wel weg krijgen met een nat doekje?

Zelf gebruik ik voornamelijk een stofzuiger en eens in de paar maanden een handmatige dweil.

Maar, ik denk dat onze grijs/hout PVC vloer niet zo streepgevoelig is, of ik er simpelweg gewoon niet zo op let.
Zowel het gehuurd appartement als mijn koopwoning zijn natuursteen. Het grote verschil tussen de twee is dat in het appartement een random structuur had waardoor strepen veel minder opvallen. Vandaar ook mijn opmerking dat ik mogelijk en waarschijnlijk altijd verkeerd heb gebruikt.

Achteraf krijg ik ze indd weg met een simpele mop

Dat laatste doe ik ook als het nodig is (vb. Bezoek met kerst).

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenED op 12-06-2022 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenED
RnB schreef op zondag 12 juni 2022 @ 19:01:
Voor onze marmeren vloer hebben we een Karcher FC 7 Cordless gekocht.

Ik heb geen ervaring met andere dweilen (behalve de ouderwetse mop en emmer), maar deze doet prima zijn werk. Een druppeltje HG voor marmer in de watertank, water erin en gaan. Binnen een paar minuten heb ik 80m2 gedweild zonder enige moeite.
Om een of andere manier lijkt mij de snelheid waarmee ik het doe niet oke. De oppervlakte van m'n benedenverdieping is ongeveer 50 m². Volgens de specificaties zou dat een kleinhalf uur moeten duren. Maar dus niet in 15minuten (incl vuil water wegdoen en reservoir bijvullen)