JBL headset valt tegen - advies nodig welke wel goed is

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-01 09:49
ola Tweakers,

Ik heb nu 12 dagen een JBL live 460nc headset in mijn bezet en kocht hem voornamelijk vanwege de Noise Canceling techniek, dit is tevens mijn eerste headset met die functie.

Zodra ik de NC aan zet hoor ik inderdaad de omgeving minder maar voor mijn gevoel hoor ik alles nog TE goed, vroeg mij af omdat het komt omdat de NC bij deze headset niet goed is of omdat mijn verwachting te hoog is. Ook muziek terwijl de NC aan staat klinkt niet bepaald goed. Naast dat voelt on ear niet echt fijn, miss omdat ik standaard headsets gewend ben die over ear zijn.

Voordat ik hem kocht zocht ik info over on ear en over ear headsets en de NC functie, wat ik niet kon vinden is waar je naar moet kijken om te bepalen hoe goed de NC van een headset is.

Is een over ear headset met NC beter in het dempen van de omgeving of ligt het echt aan de NC functie?
De headset heeft maar 1 optie voor de NC: aan of uit.

En wie kan mij wel een wireless bluetooth headset met NC aanraden die de omgeving echt goed dempt?

Budget - mag 150 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door mugenmarco op 12-06-2022 18:23 ]

Alle reacties

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:21

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• mugenmarco
hm nee eerlijk gezegd niet O:) daar kan ik ook zeker wat mee! dankjewel.

hier kan weer een slotje op.

• muisje1997
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-08-2022
terugsturen ?

• mugenmarco
Is het waar dat bluetooth headsets met gaming een audio latency delay hebben? dus dat je het geluid zeg maar 0,xms te laat hoort?

Ik wil de Sony WH-XB910N aanschaffen maar kon zweren dat ik ergens bij een review las dat hij met gaming een audio delay heeft omdat het bluetooth is.

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-01 19:31
Probeer de https://tweakers.net/hoof...-700_p984182/vergelijken/ eens bij de coolblue.

Bluetooth headsets zijn overigens niet geschikt voor pc/console gaming.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• mugenmarco
sdk1985 schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:42:
Probeer de https://tweakers.net/hoof...-700_p984182/vergelijken/ eens bij de coolblue.

Bluetooth headsets zijn overigens niet geschikt voor pc/console gaming.
hm wel goed dat ik dit nu weet want wilde hem gebruiken voor 50% gamen en 50% tv/muziek.

Ik had hiervoor een bluetooth headset die ik voor de ps4 gebruikte om te gamen (HyperX Cloud Stinger - Draadloze Gaming Headset) maar ik merkte daar overigens geen problemen met de audio, is dit omdat die verbinding via een dongle loopt ipv bluetooth?

Als ik deze bluetooth usb aanschaf (bluetooth 5.1) zal de latency dan minder zijn dan dat ik een simpele mini bluetooth usb gebruik?

https://www.bol.com/nl/nl...WVD4Q_0_9.10.ProductTitle

[ Voor 47% gewijzigd door mugenmarco op 14-06-2022 20:19 ]

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-01 19:31
mugenmarco schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 19:53:
[...]

hm wel goed dat ik dit nu weet want wilde hem gebruiken voor 50% gamen en 50% tv/muziek.

Ik had hiervoor een bluetooth headset die ik voor de ps4 gebruikte om te gamen (HyperX Cloud Stinger - Draadloze Gaming Headset) maar ik merkte daar overigens geen problemen met de audio, is dit omdat die verbinding via een dongle loopt ipv bluetooth?

Als ik deze bluetooth usb aanschaf (bluetooth 5.1) zal de latency dan minder zijn dan dat ik een simpele mini bluetooth usb gebruik?

https://www.bol.com/nl/nl...WVD4Q_0_9.10.ProductTitle
Probleem is dat zodra je gaat praten er terug geschaald wordt naar een codec met lagere bandbreedte waardoor het niet meer klinkt. In theorie zou hoge bluetooth versie dat probleem kunnen oplossen. In de praktijk kan ik uit eigen ervaring delen dat dit voor de NC700 in ieder geval niet het geval is.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Pagina: 1