Onduidelijkheid over mailbox delegeren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annep88
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13-06-2022
Ik wil iemand toegang geven tot mijn mailbox. Als ik de uitleg hiervoor opzoek lijkt dit super gemakkelijk te werken. Echter kan ik bij 'Toegang voor gedelegeerden' het e-mailadres niet toevoegen. Ik ga er vanuit dat dit adres in mijn global contact list moet staan. Ik heb het adres toegevoegd bij contacten maar het adres wordt alsnog niet zichtbaar bij 'Toegang voor gedelegeerden'. Hoe kan ik er voor zorgen dat dit wel lukt?

Ik heb zowel een gmail e-mail adres geprobeerd toe te voegen als een e-mail adres met een imap account, beide lukt niet.
Is het überhaupt mogelijk een mailbox te delegeren aan een imap account?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Annep88 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 17:35:
Ik wil iemand toegang geven tot mijn mailbox. Als ik de uitleg hiervoor opzoek lijkt dit super gemakkelijk te werken. Echter kan ik bij 'Toegang voor gedelegeerden' het e-mailadres niet toevoegen. Ik ga er vanuit dat dit adres in mijn global contact list moet staan. Ik heb het adres toegevoegd bij contacten maar het adres wordt alsnog niet zichtbaar bij 'Toegang voor gedelegeerden'. Hoe kan ik er voor zorgen dat dit wel lukt?

Ik heb zowel een gmail e-mail adres geprobeerd toe te voegen als een e-mail adres met een imap account, beide lukt niet.
Is het überhaupt mogelijk een mailbox te delegeren aan een imap account?

Alvast bedankt!
Je kunt alleen maar delegeren aan personen binnen dezelfde organisatie.
"Binnen dezelfde organisatie" betekent meestal iemand met hetzelfde e-mail adres achter het @ sign. Dus als jij Annep88@bedrijf.nl bent, dan kun je wel delegeren naar brahiewahiewa@bedrijf.nl, maar niet naar brahiewahiewa@tweakers.net

Oh, IMAP acount. Nee, dat kun je helemaal niet delegeren

[ Voor 3% gewijzigd door Brahiewahiewa op 13-06-2022 02:10 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dat gaat inderdaad niet met IMAP. Je zou aan de serverkant willen kijken wat er mogelijk is. Zo kan je het bij de betaalde variant van Gmail doen via https://mail.google.com/mail/u/0/#settings/accounts (of een /1/ ipv /0/ als je meer Google accounts hebt). Zo ook in de webmail behorende bij die IMAP account.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)