Resten van gietmuur in kruipruimte?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 18:50
Ik ben een gedeelte van de kruipruimte een stukje aan het uitgraven bij een kruipluik. Bij het graven loop ik tegen beton aan dat onder het zand ligt. Het is erg onregelmatig van vorm en erg dun. Ik schat het op +- 2cm. Eronder is een paar cm hol totdat je weer bij zand komt. Er liggen ook wat stukjes hout tussen.

Zijn dit nu resten van de gietmuur (dragende betonnen muur met kiezels erin). In het beton onder het zand zitten ook kiezels.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NnI0fvoqZ6_Ez-Sdzjpw_TDIC0k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vcs7eUWFuxI2v5pM2O9W0UCO.jpg?f=fotoalbum_large

Hier een stuk dat ik eruit heb gevist :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pw4mvZl_pcgamejA0mEcM9PrCZ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fqDd9bV3MEQE2cvb6nRU5ID0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door WVL_KsZeN op 12-06-2022 17:08 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:57
Waarschijnlijk hebben ze tijdens de bouw een dunne werkvloer op het zand gestort en daar de bekisting op geplaatst.

Heb het hier ook; compleet waardeloos. En ze zijn ook nog vergeten mangaten te maken naar de andere compartimenten. Dus voordat ik aan de gang kan met isoleren, moet ik ooit eerst de werkvloer weghakken en er aan de andere kant onderdoor graven. ;(

[ Voor 57% gewijzigd door GermanPivo op 12-06-2022 17:10 ]

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ach, misschien hebben ze de speciekuip wel geleegd in die hoek. Want ja, een restje wat over was... Vroeger (en nog steeds wel maar toch wat minder) bestonden er geen gescheiden afvalbakken op de bouw. De kruipruimte was de ideale dumpplaats voor dit soort materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Dat is naar zeg, het spul is echt keihard.. ben nu wel benieuwd hoe ver het doorloopt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Update : het lijkt overal aan de zijkanten te liggen. Balen, want ik moest net als @GermanPivo een mangat graven naar een onbereikbaar compartiment.

Na een paar uur zweten genoeg weg om te graven onder de fundering, ligt er aan de andere kant ook van die troep. Aan de andere kant ook al een gat erin gekregen en binnenkort verder.

Wat een ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marktweakt
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:04
Kun je niet vanaf de buitenkant onder het maaiveld door de spouwmuur heen een mangat maken?

Dit heb ik hier ook op 3 plaatsen moeten doen om in de kruipruimte te komen.

[ Voor 4% gewijzigd door marktweakt op 14-06-2022 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-05 15:57
Het is een werkvloer voor een stabiele ondergrond om de fundering op te maken en later te storten. Zie het als verloren bekisting (vandaar ook de houtjes). Het zandpakket onder je woning zakt natuurlijk, maar de werkvloer zit aan de fundering vast en die staat op palen. Als het lang genoeg zakt, kan je ook aan de buitenkant verzakkingen in straatwerk krijgen als zand uiteindelijk in die holtes glijdt.

@GermanPivo mangaten of kruipsleuven zie je alleen als er ook leidingen aan die kant van het vloerveld liggen. Ligt er niks, dan kan je daar meestal ook niet zonder meer komen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Señor Sjon schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:04:
Het is een werkvloer voor een stabiele ondergrond om de fundering op te maken en later te storten. Zie het als verloren bekisting (vandaar ook de houtjes). Het zandpakket onder je woning zakt natuurlijk, maar de werkvloer zit aan de fundering vast en die staat op palen. Als het lang genoeg zakt, kan je ook aan de buitenkant verzakkingen in straatwerk krijgen als zand uiteindelijk in die holtes glijdt.

@GermanPivo mangaten of kruipsleuven zie je alleen als er ook leidingen aan die kant van het vloerveld liggen. Ligt er niks, dan kan je daar meestal ook niet zonder meer komen.
Ja, er zit een paar cm lege ruimte onder het beton door het verzakken. Veel is het niet na 40 jaar.. Dat maakt het wel makkelijker om het weg te bikken. Bij een buurman verderop zat het overigens niet, bij een andere buurman wel (heb een rondje bij de buurmannen gedaan :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16-05 13:05
kan ook best zijn dat ze tijdens het storten het overschot wat er boven op lag naar binnen hebben geschoven om er maar snel en makkelijk af te zijn, dan kan het zijn dat je het rond je huis hebt liggen. zelfde heb je aan de buitenkant door het vullen van de voegen.

ff de kango er bij pakken en hakken :D

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
maubaan schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:14:
kan ook best zijn dat ze tijdens het storten het overschot wat er boven op lag naar binnen hebben geschoven om er maar snel en makkelijk af te zijn, dan kan het zijn dat je het rond je huis hebt liggen. zelfde heb je aan de buitenkant door het vullen van de voegen.

ff de kango er bij pakken en hakken :D
Ik heb een Makita boorhamer met hamerstand, dat lukt ook ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:57
Señor Sjon schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 16:04:

Yes, maar hier heb ik dus wel leidingen (cv) aan de andere kant en de mangaten zijn ingetekend op het plattegrond. Maar ja, de fundering niet onderbreken en gewoon doorstorten is eenvoudiger natuurlijk. |:(

9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
Bij mij komen in het stuk waar ik niet bij kan ook de KPN en Ziggo kabel naar boven. Maar niet lang meer, nog even doorzetten.

Pagina: 1