Whirlpool wasmachine maakt suizend geluid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1tche11
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-08 08:07
Beste allen, wie weet heeft iemand van jullie enig idee wat er aan de hand kan zijn met mijn wasmachine. Het gaat om een Whirlpool FSCR 70410 (859207120014) welke sinds recentelijk een steeds luider geluid laat horen. Ik heb het zojuist gefilmd. https://vimeo.com/719576914

De aandrijfriem ziet er nog goed uit en als ik bij stilstand de trommel probeer omhoog te liften zit er geen speling in wat je bijvoorbeeld bij versleten lagers ziet. Iemand dit eerder meegemaakt?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiwiGoneDutch
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-08 21:07
Een kennis van mij heeft precies het zelfde gevraagd vandaag, ook precies het zelfde model vandaar dat ik je bericht heb gevonden. Ik ga er straks heen om een kijkje te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
dit geluid wijst op versleten alagers. dat kan op verschillende manieren gebeuren. je kan speling krijgen idd. maar wat ook kan en vaker gebeurd is dat de afdichting is aangetst en de olie wordt vermengd met wasmiddel/vuil etc. dan krijg je dit suisende/schurende geluid.
Hoe oud is de machine?
(ook de andere van de kennis van de 2e vraagsteller)?
dit is vaak te prijzig om te laten repareren, veel mahciens hebben ook geen losse lagers meer maar dan moet je de hele trommel vervangen dat is te kostbaar.
kijk als je een niewue wasmachine wilt eens naar merken als everglades(in een 7kg en 9kg model te krijgen op bol.com en met 5 jaar volledige garantie), of als het liever wat goedkoper moet frilec ook op bol.com(een 7kg en 8kg model met 2 jaar volledige garantie en 3 jaar aanvullend op onderdelen.
of Chiq, ook te krijgen op bol.com in een 8kg en 10kg model. dit zijn allemaal machines met een solide bouwkwaliteit, beter dan whirlpool waar je lang pelzier van kan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicksterk
KiwiGoneDutch schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 15:13:
Een kennis van mij heeft precies het zelfde gevraagd vandaag, ook precies het zelfde model vandaar dat ik je bericht heb gevonden. Ik ga er straks heen om een kijkje te nemen.
ik heb op je bericht gereageerd. dacht eerst dat het eerste bericht in dit topic ook nieuw was maar jij reageerde er dus op. het is dus een lagerprobleem. je kan je kennis de merken doorgeven die ik in het vorige bericht noemde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiwiGoneDutch
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-08 21:07
Conclusie is ook waarschijnlijk de lagers van de trommel, Visueel zag er alles prima uit. Ik heb verder de zaakje niet gedemonteerd zag er de nut niet van in gezien ik daar nog geen onderdeel van heb kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
KiwiGoneDutch schreef op woensdag 8 november 2023 @ 01:20:
Conclusie is ook waarschijnlijk de lagers van de trommel, Visueel zag er alles prima uit. Ik heb verder de zaakje niet gedemonteerd zag er de nut niet van in gezien ik daar nog geen onderdeel van heb kunnen vinden.
wat is nu je verdere plan? heb je diegene de merken doorgegeven die ik adviseer? weer een whirlpool is niet zo'n goed idee, lagerproblemen horen een beetje bij whirlpool. ik gok dat die persoon niet op tweakers zit? als je me een pb stuurt kan ik je ook mijn mailadres geven hoor als die persoon zelf wil overleggen over wat bij hemhaar past qua nieuwe machine.
Pagina: 1