Vaatwasser en was/droog combinatie op 1 kraan en afvoer?

Pagina: 1
Acties:

• Masou
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-06-2025
Graag jullie advies! Ik ben van plan deze was/droog combinatie te bestellen. Nu heb ik weinig verstand van het aansluiten, maar hij moet op dezelfde aan- en afvoer als de vaatwasser. Zouden jullie mij van advies kunnen voorzien over welke tussenstukken / splitters ik hiervoor nodig heb? Bijgevoegd zitten foto's van mijn aansluitingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MPSKOOIWmaRy929XhOH_XQ9WKzo=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/63nD5OBDJ5jD61t6QNAOZSyi.gif?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z-Cvfvhrk_E5q0yG73mX6MA8qf8=/x800/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/ZYI4I9v8qo91xiRiltG4C82J.gif?f=fotoalbum_large

• Cogito.ergo
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 05-07-2023
Geen expert, maar lijk mij dat een T-klem stuk als aansluiting voor de afvoer zou moeten werken:

https://www.praxis.nl/ger...2Raw6QEAQYAiABEgLoAfD_BwE

Zou alleen niet durven zeggen of een dergelijke kleine aansluiting zowel de waterafvoer van een wasmachine als een vaatwasser kan verwerken. Even proberen lijkt me met wat handdoeken erbij voor als het niet lukt.

De watertoevoer kan ik lastig beoordelen op de foto's die je hebt toegevoegd.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:51
Water toevoer is juist het minste probleem want je machine zal net zo lang water vragen tot deze vind dat er genoeg is.
Afvoer wordt eigenlijk 40 a 50 standleiding a 50mm diameter geadviseerd voor de sifon. Dit ivm snelheid van het afvoeren van water uit de machine. Zover ik weet is dat voor wasmachine en vaatwasser hetzelfde advies. Hier kan je natuurlijk van afwijken, op de foto lijkt dat ook het geval maar of dat goed gaat met 2 machines die wellicht ook nog tegelijk gaan afvoeren?
En hoe voorkom je dat water van de ene machine niet naar de andere spoelt?

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:36
Ik heb het hier ook gedaan, nog geen enkel probleem. Let wel op met vermogen dat je groep kan leveren (stroom), zowel vaatwasser als wasmachine kunnen behoorlijk pieken.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 15:08
Ik zou geneigd zijn om elk een eigen sifon te geven (dus een T of Y op de afvoer voor de huidige sifon te voorzien); zodat ze mekaar niet in de weg zitten als beide gelijktijdig afpompen. En voldoende hoogte tussen sifon en afvoer-aansluiting wasmachine is ook best handig als je geen waterdichte aansluiting gebruikt (gewoon de buis in een dikkere buis, zoals je vaak ziet).

Thuis heb ik een specifieke wasmachinesifon geplaatst, waar je de afvoerslang op vastzet.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.