Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V.Kh
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-05-2023
Hay iedereen,

Ik heb een probleem met mijn laptop. Als ik hem gebruik op batterij dan werkt die heel goed en snel (op FB, YT en surfen). Maar zodra ik het aansluit op netsnoer dan werkt ie heel traag, moet echt heel lang wachten eer dat bv. FB of YT opgeladen is.

Het is een: Acer TravelMate P215-52 van 22/06/2021

Weten jullie wet het probleem zou kunnen zijn?

Alvast bedankt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Welk OS heb je? Welke versie? (bv. Windows 10)
Wat heb je bij de Power instellingen staan (specifiek de verschillen tussen Battery en "Plugged in")?

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V.Kh
Bedankt voor uw reactie:

Hier zijn wat foto's voor meer info.

MvgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kWfAmOl5BHPgfHCiBtREFKCJE4Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0dILIYOVW77iVFPrlj50KDml.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kMLTi-oZwP83V32wYvfIEca_XuE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JXZkaMkxdLpctnlUPdaw0I2Z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 84% gewijzigd door V.Kh op 12-06-2022 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Wordt de computer traag, of wordt het netwerk traag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V.Kh
hcQd schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:49:
Wordt de computer traag, of wordt het netwerk traag?
Nee mijn computer wordt veel te traag, maar zodra ik zijn oplaadkabel verwijder dan werkt ie terug zoals het behoort. Mijn internetverbinding is volgens mij snel genoeg aangezien de andere computers (tegelijkertijd) snel genoeg werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14-05 22:02
Gebruik je wel de juiste specs voor wat betreft oplader? Gebruik je de originele?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V.Kh
Hoyden schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:54:
Gebruik je wel de juiste specs voor wat betreft oplader? Gebruik je de originele?
Ja, het is zijn originele oplader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:58

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Zou het kunnen dat tijdens het inpluggen van de lader op de achtergrond Windows updates plaatsvinden?

Je zou in Taakbeheer eens kunnen kijken of je verschil ziet tussen werken op accu en werken met de lader.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V.Kh
antonboonstra schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:59:
Zou het kunnen dat tijdens het inpluggen van de lader op de achtergrond Windows updates plaatsvinden?

Je zou in Taakbeheer eens kunnen kijken of je verschil ziet tussen werken op accu en werken met de lader.
Nee , er zijn geen updates bezig. Ik heb geprobeerd met taakbeheer en zag dit: bij openen van YT werkt mijn processor van Microsoft edge ongeveer 16% (met en zonder opladen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V.Kh
Maar nog altijd veel trager bij opladen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-04 23:49
V.Kh schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:56:
[...]

Ja, het is zijn originele oplader.
Probeer het juist eens met een andere oplader (met geschikte specs en aansluiting).

Ik heb het wel eens gezien bij iemand, toen bleek dat de oplader niet goed meer was. Andere oplader en probleem was opgelost. Geen idee wat technisch gezien het probleem was, maar die lader bleek op een andere laptop zelfs een foutmelding te geven, ongeschikte lader (terwijl het eerder wel werkte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V.Kh
Twam schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:08:
[...]

Probeer het juist eens met een andere oplader (met geschikte specs en aansluiting).

Ik heb het wel eens gezien bij iemand, toen bleek dat de oplader niet goed meer was. Andere oplader en probleem was opgelost. Geen idee wat technisch gezien het probleem was, maar die lader bleek op een andere laptop zelfs een foutmelding te geven, ongeschikte lader (terwijl het eerder wel werkte).
Het probleem is dat mijn ander laptops een andere aansluiting hebben (zijn van HP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackoH
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:56
Ik had een paar jaar geleden een Fujitisu notebook van mijn werkgever (multinational). Die had een normale en een eco stand. Gek genoeg ging die bij mij altijd in 'eco' zodat ik maar de halve snelheid had (leterlijk processor klok gehalveerd). Waarschijnlijk iets in de BIOS, waar de lokale systeembeheerder ook niet in kon.

Dat heeft hij toen opgelost door de tool ThrottleStop te installeren.
Na iedere herstaat moest ik dat programma starten en de performance weer op max zetten.

In jouw geval kun je vermoedelijk de klok van je processor checken en eventueel aanpassen (mits je CPU wordt ondersteund)
Pagina: 1