Ventilatierooster dichtmaken i.v.m. Spouwmuurisolatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jallie
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07-05 07:22
Goedemorgen,

A.s. Maandag wordt mijn spouwmuur geisoleerd met parels. Daarvoor moesten wij een struik voor onze gevel verwijderen. Nu kwam achter de struik een doorgeroeste ventilatierooster vandaan. Moet ik deze nu dichtmaken en een nieuwe baksteen inmetselen of kan ik deze laten aangezien ze toch nieuwe ventilAtieroosters gaan plaatsen? Aangezien het zondag is kan ik het bedrijf natuurlijk niet bereiken. Is er iemand die ervaring / kennis hierover heeft?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ko0jBZxfjIVK4C8tOA-MI3Ps19w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WZ5tAWRxeK2yNQlAcoi1ODBx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:44
Toen ik een paar jaar geleden mijn spouw heb laten isoleren (rockwool), hebben ze de ventilatieroosters en -sleuven in de muren dichtgemaakt.
Die doen immers toch niks meer als de spouw gevuld is, dan kan er helemaal geen lucht meer doorheen waaien, dus hebben die roosters geen nut meer.
Die zullen dus wel dichtgemaakt gaan/moeten worden. Lijkt me daarom dus ook niet dat ze nieuwe ventilatieroosters gaan plaatsen..

Overigens ziet die bij jou er momenteel wel uit als een interessant hol voor muizen of andere ongedierte….

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Heb je er ook over nagedacht hoe je de kruipruimte gaat ventileren nadat je de roosters dicht maakt? Hier zullen dan nieuwe gaten met roosters geplaatst moeten worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaap84
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:22
Heb je een kruipruimte? Het lijkt idd op een rooster richting je kruipruimte. Bij mij zijn dat wel kokers naar beneden. Dus die blijven gewoon open na isolatie van de spouw. Dan hoef je er alleen maar even een nieuw roostertje voor te plaatsen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1004743

Als het goed is boren ze ventilatie gaten voor de kelder ventilatie.
Dit is essentieel, anders bestaat de kans dat de vloer wordt aangetast.
De spouwmuur ventilatie hebben ze netjes dicht gevoegd.
Deze handelingen horen gewoon bij het na isoleren van een spouw muur.
Anders heeft het allemaal niet zoveel zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
BrainCrash schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:17:
Toen ik een paar jaar geleden mijn spouw heb laten isoleren (rockwool), hebben ze de ventilatieroosters en -sleuven in de muren dichtgemaakt.
Die doen immers toch niks meer als de spouw gevuld is, dan kan er helemaal geen lucht meer doorheen waaien, dus hebben die roosters geen nut meer.
Die zullen dus wel dichtgemaakt gaan/moeten worden. Lijkt me daarom dus ook niet dat ze nieuwe ventilatieroosters gaan plaatsen..

Overigens ziet die bij jou er momenteel wel uit als een interessant hol voor muizen of andere ongedierte….
Wat bedoel je met “sleuven”?

Ik denk niet dat je de stootvoegen bedoelt?
Bij het isoleren van de spouw is het tenslotte belangrijk te weten of je de stootvoegen open laat of dat je ze kunt dichtmaken. Over het algemeen geldt dat het belangrijk is dat vocht weg kan door de spouw. Daarom is het in veel gevallen aan te raden om de stootvoegen open te laten, uiteraard geldt dit helemaal wanneer het gaat om een muur zonder enige vorm van beschutting.
https://isocoat-isolatie....ie/voordelen-nadelen/amp/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jallie
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 07-05 07:22
@plaspvd ze hebben aangegeven nieuwe rooster te maken naar de kruipruimte
Pagina: 1