"Sony" Diep-Blauw licht

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DFY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 13:41

DFY

Sja...

Topicstarter
Jullie kennen vast wel die lampjes op die moderne Sony apparatuur, ik geloof dat Pioneer ofzo dat nu ook heeft. Maar helemaal een goed voorbeeld is het blauwe lampje op de PS2.
Ik zou graag een lamp of draadverlichting o.i.d. willen hebben zodat ik die achter m'n stereowand kan plaatsen (ik heb m'n componenten aan de muur "hangen" met Vogel's steunen) zodat er een soort van gloed achter ontstaat. :9~ Dat lijkt me dus heeeeeel vet. :7

Is er iemand die weet of dat "diep blauwe" licht ook te koop is in de een of andere vorm? En dan bedoel ik dus niet een blauwe gloeilamp, want daar heb ik niets aan..

• DFY

DFY

Sja...

Topicstarter
Nou, ik probeer het nog 1 keer, niemand die dit weet? Ben ik dan de enige die dit zo gaaf vind? :?

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:43

KroeT

[...]

Precies datzelfde licht zoek ik voor mn casemod. Heb alleen ook geen idee waar te zoeken...

Peace is not simply the absence of war.

• M a a r t e n
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-05-2024
Precies,
Ik ken een soort gelijk iets van Aiwa, erg mooi dat zeker.

Hoop dat iemand hier meer over weet.

• DFY

DFY

Sja...

Topicstarter
Ben zowieso al blij te zien dat meer mensen hier op kicken :), nu nog iemand die het al heeft of weet wat je moet hebben :) Het mooiste zou in mijn geval een soort van "draadverlichting" zijn, dus dat ik het kan plakken op m'n steun als het ware achter de componenten.

Verwijderd

Je kan toch ook blauw crêpepapier over zo'n 12 v legolampje plakken, geeft hetzelfde effect! Maar, zulke soort lampjes zijn toch gewoon te koop bij elektronikazaken zoals conrad e.d. ?

• DFY

DFY

Sja...

Topicstarter
Op zondag 26 augustus 2001 12:12 schreef eelcoz het volgende:
Je kan toch ook blauw crêpepapier over zo'n 12 v legolampje plakken, geeft hetzelfde effect! Maar, zulke soort lampjes zijn toch gewoon te koop bij elektronikazaken zoals conrad e.d. ?
Hmm jij weet duidelijk niet over welke lampjes/licht we het hebben anders wist je wel dat crepepapier niet eens in de buurt kwam... :? (no flame intended!)

Maar tja conrad, ik heb er gekeken, maar kon niet zoveel vinden wat ik zocht, ik weet ook niet Wat ik precies zoek, omdat ik alleen weet hoe het licht er uit ziet als het brandt. Ik ga van de week wel 's ff op zoek irl.

• BOOTZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-03 09:38
post es een foto misschien dat we je dan beter kunnen helpen...

Maak je eigen poll

• DFY

DFY

Sja...

Topicstarter
Op zondag 26 augustus 2001 12:53 schreef BOOTZ het volgende:
post es een foto misschien dat we je dan beter kunnen helpen...
Dat was geen slecht idee, heb het geprobeerd, maar m'n (digitale) camera die snapt niet dat blauw zo blauw kan zijn en maakt er een soort ehhmmm hoe heet dat zeeblauw? turquase? van dus het heeft geen zin foto's te posten. M'n receiver heeft een lampje (Sony STR-DB940 QS dat gaat branden als DD/DTS/Prologic gaat decoderen) die is minder heftig, maar mooi genoeg. PS2 heeft blauw lampje dat brand als hij aanstaat, dat is het ECHTE vette blauw! maar ook veel mini/midi setjes hebben van die lampjes/licht.

Ik wou dat ik het duidelijker kon uitleggen, maar je moet het zien om te begrijpen. :)

Verwijderd

Marantz heeft dat nu ook :)
ik ga maar eens wat van die ledjes in mijn pc doen :)

Verwijderd

Wat denk je van een CCFL-lamp of neon strip ? Allebeide te koop bij www.wallabie.com . De CCFL heb ik en die geeft een prachtige intens blauwe licht af .

• DFY

DFY

Sja...

Topicstarter
Op zondag 26 augustus 2001 13:24 schreef real_raichu70 het volgende:
Wat denk je van een CCFL-lamp of neon strip ? Allebeide te koop bij www.wallabie.com . De CCFL heb ik en die geeft een prachtige intens blauwe licht af .
Aha! hier komen we ergens, ik heb gezocht en kwam tot de ontdekking dat je waarschijnlijk dit bedoeld:

Cold Cathode Fluorescent lamp 300 mm x 4 mm (inverter niet inbegrepen !) vermeld rood/geel/groen/blauw/wit of blacklight bij opmerkingen

Ik heb geen flauw idee wat ik me hier bij moet voorstellen, is dat een tl-buis? En wat is een inverter, kan ik die daar ook kopen en hoeveel kost die?

En die Neon strip, is dat:

Neon String EL-cable 2,3 mm - per meter (inverter niet inbegrepen !) vermeld rood/groen/blauw of geel bij opmerkingen

En wat moet ik me daar bij voorstellen, kan ik dat buigen? en weet je ook wat voor soort licht daar vanaf komt?

ALvast heel erg bedankt, ik heb zo'n idee dat dit wel goed gaat komen :)

Verwijderd

CCFL lamp is een extreem dunne Neon lamp , met aparte power omvormer die ook veel meer licht geeft als een Neon lamp . Die Neon strip is een soort Neon-plakband die je kan buigen hoe je het wilt . Ik denk dat hun leverancier www.pcmods.com is

• DFY

DFY

Sja...

Topicstarter
Ok, dat word dus een CCFL lamp, maar wat is een inverter, en kan ik die lamp zo op het lichtnet aansluiten?

Verwijderd

Ik weet niet precies welk soort licht je bedoeld, maar kan me er iets bij voorstellen. Er zijn van die extreme blauwe LEDjes in de verkoop waarmee ik weleens een gsm van een andere kleur licht heb voorzien. Die dingen geven echt teringveel licht voor zo`n klein ding misschien idee?
Pagina: 1