Aanmelden op schoolnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cladon
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 27-06-2022
Onze leerlingen kunnen met hun laptop aanmelden op het schoolnetwerk. Ze hebben alle beheersrechten op hun eigen laptop (eigendom van de school).

Als ik een test wil doen op de computer dan hebben ze de mogelijkheid om deze test te kopiëren of door te sturen naar ...

Kan ik door de systeembeheerder een profiel laten aanmaken dat ze moeten gebruiken waarbij ze enkel toegang hebben tot een "schijf" op de server en waarbij alle rechten worden uitgezet (geen toegang tot hun eigen schijf, internet ...).

Mijn collega's zeggen dat dit niet mogelijk is. Volgens mij is dit wel mogelijk.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Windows, Linux, Mac?

Internettoegang kun je zo instellen op het netwerk dat verkeer van de leerlingen niet het internet op kan. Daar hoef je niets voor aan te passen op de laptops zijn. Geen schrijfrechten lijkt me lastig, maar je zult dan sowieso die beheersrechten moeten intrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
-laat maar-

[ Voor 94% gewijzigd door The_BoKmeester op 11-06-2022 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Je beschrijving mist wat info, zoals @Poltergeist al aangeeft is vooral het OS al heel belangrijk. Daarnaast ook welke andere systemen gebruikt worden, zoals bijv. O365.

Als je wil dat iemand niks kan kopiëren moet je met proctoringtools gaan werken, dan krijg je zo'n tool die een safe browser opstart waardoor precies wordt bijgehouden wat er open staat, de webcam en microfoon constant aan blijven, en bij verlies van focus voor langer dan een paar seconden je leerling meteen is gezakt.

Maar zelfs dan hou je niet tegen dat een leerling met z'n telefoon een foto van het scherm maakt.

Als het op locatie is dan kun je heel wat in fysieke beveiliging.

Maar afhankelijk van wat je wil, wat je hebt, en wat je systeembeheerder kan, is er heel veel wel of niet mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:04
cladon schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 23:09:
Onze leerlingen kunnen met hun laptop aanmelden op het schoolnetwerk. Ze hebben alle beheersrechten op hun eigen laptop (eigendom van de school).

Als ik een test wil doen op de computer dan hebben ze de mogelijkheid om deze test te kopiëren of door te sturen naar ...

Kan ik door de systeembeheerder een profiel laten aanmaken dat ze moeten gebruiken waarbij ze enkel toegang hebben tot een "schijf" op de server en waarbij alle rechten worden uitgezet (geen toegang tot hun eigen schijf, internet ...).

Mijn collega's zeggen dat dit niet mogelijk is. Volgens mij is dit wel mogelijk.
Kan je prima inregelen met de take test mode van windows 10 / 11. Dan run en tijdelijk in een “schil” op je laptop met beperkingen voor de test.

Systeembeheer moet dit easy kunnen inregelen als die geen dino is :+

https://docs.microsoft.co.../take-tests-in-windows-10

https://docs.microsoft.co...ows/take-a-test-single-pc

[ Voor 12% gewijzigd door HKLM_ op 12-06-2022 07:47 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:57
Wat wil je eigenlijk hiermee bereiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Je kunt ook gewoon een bootable usb stick maken met daarop een OS met de gewenste configuratie en de test die automatisch wordt gedraaid na het booten en ook een shutdown

Geeft die stick aan de studenten en laat ze daar hun laptop vanaf booten.
Een bootable Linux stick is daar erg handig voor en ook veel sneller dan Windows, maar Windows kan natuurlijk ook.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hendrik55
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:37
Kun je/jullie hier iets mee?

https://safeexambrowser.org/download_en.html

Ligt wel aan hoe en welk soort test je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cladon
Hendrik55 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:02:
Kun je/jullie hier iets mee?

https://safeexambrowser.org/download_en.html

Ligt wel aan hoe en welk soort test je wilt.
Deze kennen we. Stel dat ik een oefening in Excel wil laten maken dan hebben ze nog altijd toegang tot hun eigen harde schijf. Dit mag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cladon
powerboat schreef op zondag 12 juni 2022 @ 08:22:
Wat wil je eigenlijk hiermee bereiken ?
Het plegen van plagiaat of het kopiëren van een examenopdracht of controle (ICT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-07 19:07
Hoe ver wil je gaan hierin? Ik denk dat het antwoord : niet heel erg simpel is.

Uiteindelijk is er voor elke oplossing weer een hack te bedenken, zeker als het gaat om eigen hardware.

Kan je je toetsen niet uniek maken?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-07 14:41
cladon schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:26:
[...]

Deze kennen we. Stel dat ik een oefening in Excel wil laten maken dan hebben ze nog altijd toegang tot hun eigen harde schijf. Dit mag niet.
Windows en meeste programma's worden wel heel nerveus als je opeens schrijftoegang tot de harde schijf afpakt, hè? Dan moet je misschien inderdaad al met bootable usb-sticks gaan werken, liefst zonder rechten voor local drives en netwerk, maar ook nogal een klus om naderhand gemaakte toetsen weer in te nemen. En student/leerling kan dan alsnog de stick klonen binnen Windows, tenzij je er echt bij blijft staan.

Je zal het misschien eerder moeten zoeken in een tool die ze uit de toets gooit als de tool focus verliest. Of open vragen/essayvragen. Iets meer werk om na te kijken, maar fraude valt gelijk op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Weltschmerz
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-07 10:09
Ben(V) schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:23:
Je kunt ook gewoon een bootable usb stick maken met daarop een OS met de gewenste configuratie en de test die automatisch wordt gedraaid na het booten en ook een shutdown

Geeft die stick aan de studenten en laat ze daar hun laptop vanaf boot.
Een bootable Linux stick is daar erg handig voor en ook veel sneller dan Windows, maar Windows kan natuurlijk ook.
Ik wil niet voor de TS spreken maar 30+ sticks gaan kopen/maken uitdelen is voor dit scenario misschien niet de meest handige zet. :)

&

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:46
Al je verbinding maakt via RDS kun je voordat je verbinding maakt kiezen of u eigen harde schijven ook zichtbaar moeten zijn in RDS of niet.

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Dyckie schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:47:
Al je verbinding maakt via RDS kun je voordat je verbinding maakt kiezen of u eigen harde schijven ook zichtbaar moeten zijn in RDS of niet.
Weet niet hoe de school in de cloud zit maar azure lab services kan je hier ook voor gebruiken.

Docent maakt in lab services een vm aan en configureerd deze voor de opdracht of examen opdrachten. Drukt op maak template en deploy en alle leerlingen die die uitnodigt krijgen deze geprepareerde vm waarbij de docent toezicht kan houden.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dyckie schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:47:
Zichtbaar zijn is niet hetzelfde als geen toegang hebben. :)

Maar inderdaad iets als RDS. De laptop van de leerling niet gebruiken voor meer dan het krijgen van remote toegang tot wel dichtgekitte machines. Kost wel serieus geld natuurlijk. (Edit: HKLM_ in "Aanmelden op schoolnetwerk" dus)
Oon schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 23:38:
Als je wil dat iemand niks kan kopiëren moet je met proctoringtools gaan werken, dan krijg je zo'n tool die een safe browser opstart waardoor precies wordt bijgehouden wat er open staat, de webcam en microfoon constant aan blijven, en bij verlies van focus voor langer dan een paar seconden je leerling meteen is gezakt.
Dat soort maatregelen overigens niet even zelf doorvoeren. Door de hoge privacy-impact heb je op z'n minst zowel de functionaris gegevensbescherming nodig als de lokale IT-beheerders.
cladon schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:28:
[...]
Het plegen van plagiaat of het kopiëren van een examenopdracht of controle (ICT).
Hollywood, stichting Brein, etc. steken vele vele miljoenen in het proberen te stoppen van kopieren. Ga er niet van uit dat jullie wel kunnen wat zij gezamenlijk niet lukken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08:46
F_J_K schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:07:
[...]

Maar inderdaad iets als RDS. De laptop van de leerling niet gebruiken voor meer dan het krijgen van remote toegang tot wel dichtgekitte machines. Kost wel serieus geld natuurlijk. (Edit: HKLM_ in "Aanmelden op schoolnetwerk" dus)
zie foto daar kun je de toegang tot eigen harde schijven blokkeren in RDS.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ptJxEcV9qUis1eJmtovG3cvVAU8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/49dobRisTiIpJHxxYDHOm71a.png?f=user_large

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ga in gesprek met de systeembeheerder en/of directie. Dit vraagt een technische oplossing waar een beleidstuk aan ten grondslag moet liggen.

Het laatste waar systeembeheerders zin in hebben is om allerhande truukjes te implementeren die, doorgaans door ijverige docenten op het internet gevonden worden waar ze ook nog eens verantwoordelijk voor gehouden worden.

NetOp Vision Pro is iets wat meestal gebruikt wordt om te toetsen waarbij PC's dichtgespijkerd zijn tijdens toetsafnames. Kost uiteraard wel geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Dyckie schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:21:
[...]

zie foto daar kun je de toegang tot eigen harde schijven blokkeren in RDS.

[Afbeelding]
Ah idd. Ik dacht dat je het over binnen de machine had. Please ignore O-)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

cladon schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:28:
[...]

Volgens mij ben je dus op zoek naar een technische oplossing om de luiheid van de docenten te compenseren :P Gewoon voor elk examen een nieuwe versie laten maken door de docenten. Dat hoeft niet eens zoveel werk te zijn, want je kunt natuurlijk best wat vragen hergebruiken met een kleine aanpassing hier en daar. Maar van jaar op jaar exact dezelfde examens afnemen is natuurlijk vragen om luie studenten. Kopieren kan namelijk ook gewoon door te onthouden en na het examen handmatig na te pennen.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cladon
naitsoezn schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:41:
[...]

Volgens mij ben je dus op zoek naar een technische oplossing om de luiheid van de docenten te compenseren :P Gewoon voor elk examen een nieuwe versie laten maken door de docenten. Dat hoeft niet eens zoveel werk te zijn, want je kunt natuurlijk best wat vragen hergebruiken met een kleine aanpassing hier en daar. Maar van jaar op jaar exact dezelfde examens afnemen is natuurlijk vragen om luie studenten. Kopieren kan namelijk ook gewoon door te onthouden en na het examen handmatig na te pennen.
Het zijn leerlingen geen studenten. GSM, Horloge is niet in hun bezit tijdens een controle of examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

cladon schreef op zondag 12 juni 2022 @ 17:54:
[...]

Het zijn leerlingen geen studenten. GSM, Horloge is niet in hun bezit tijdens een controle of examen.
En dat maakt een verschil omdat.....?

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cladon
Zij doorgaans niet zo inventief zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:49

Moofnor

King of my castle

Stap 1 met het voorkomen van het kopiëren van examens lijkt mij het stoppen met het onderschatten van je leerlingen ;)

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PepijnK
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-07 22:13
cladon schreef op zondag 12 juni 2022 @ 17:58:
Zij doorgaans niet zo inventief zijn.
Dat zou ik niet te hard roepen. Wij hadden op de middelbare school (jaren 90) ook leerlingen met een laptop (geen schooleigendom, verstrekt door GAK ivm lichamelijke handicap leerling) en die waren ram inventief met het uitvogelen van manieren om "elkaar te helpen" tijdens toetsen.

Voor het SO en het CSE moesten die leerlingen hun laptops inleveren bij systeembeheer die er dan tijdelijk een andere HDD in zette waar NT4 op stond en waar de leerling dus geen admin rechten had. Gaffer tape over de infraroodpoort, want wifi bestond misschien nog niet, maar met hoe onze bankjes opgesteld stonden was IR prima om even een txt over te zenden.
Die NT4 HDD moest aan het eind van het SO of examen ook weer ingeleverd worden bij systeembeheer, want L0pht was een dingetje toen.

We hebben toen zelfs situaties gehad met iemand die een voor de tijd supermoderne Lucy had, dat ding had namelijk woordvoorspelling. Dat kon je niet uitzetten en handig genoeg was die woordvoorspelling standaard niet alleen in het Nederlands, maar ook in het Engels, Frans, Duits en Spaans. Ideaal tijdens een vocabulaire toets.
De school kwam daar pas na maanden achter toen een andere leerling die wel eerlijk was eenzelfde Lucy kreeg en het meldde.

Dus ik geloof niet zo in middelbare scholieren die niet zo creatief zijn met hun laptop als ze echt willen spieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 15:32
Het kan misschien wel, maar de vraag is of je het op deze manier in moet willen richten, en of je niet beter eerst naar andere oplossingen moet kijken. Ik mis ook een beetje wat jouw rol is, ben jij een systeembeheerder die dit in moet regelen, ben je een docent die dit ZELF wil voor JOUW vak, of heb je een compleet andere rol? En waarom moeten de tests op de huidige manier gedaan worden? Want ik denk dat je beter eerst kan kijken naar hoe je de toetsen inricht in plaats van dit soort technische oplossingen te zoeken (die ook niet triviaal zijn om te implementeren), want er zullen altijd leerlingen zijn die proberen uit te vinden hoe om de beperkingen heen te komen.

In mijn studietijd had de toetssoftware al de mogelijkheid om van alles te variëren binnen een test (volgorde van vragen en antwoorden, variabele waardes binnen de vragen waardoor ik ook de complete uitwerking nodig zou hebben van de ander), en uiteindelijk moest ik ook voor iedere test mijn uitwerkingen inleveren. Dat werd toen nog niet gebruikt voor complete vakken en eindtoetsen, maar opdrachten voor bonuspunten die je wel samen uit mocht werken omdat de docent snapte dat door met de stof bezig te zijn je het veel beter ging begrijpen. En misschien kan je niet voor ieder vak dezelfde methode toepassen, voor die vakken kan je de toetsen misschien weer anders inrichten. En ook dan, dat is maar een onderdeel van het voorkomen van spieken, als jij denkt dat je er bent met alleen het compleet dicht zetten van laptops, dan heb ik slecht nieuws voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:45
F_J_K schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:07:
[...]

[...]
Wat zijn de kosten dan? Zo ver ik weet betaald een school nihil aan MS ook voor azure. Zelf 10 jaar geleden sccm uitgerold voor een scholen gemeenschap zij betaalde 100 euro per jaar per core op de vmware omgeving en een euro per jaar per desktop.

In totaal 10k voor de hele stichting waar een mkb minimaal een ton of meer kwijt was geweest.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cladon
Oon schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 23:38:
Je beschrijving mist wat info, zoals @Poltergeist al aangeeft is vooral het OS al heel belangrijk. Daarnaast ook welke andere systemen gebruikt worden, zoals bijv. O365.

Maar zelfs dan hou je niet tegen dat een leerling met z'n telefoon een foto van het scherm maakt.

Als het op locatie is dan kun je heel wat in fysieke beveiliging.

Maar afhankelijk van wat je wil, wat je hebt, en wat je systeembeheerder kan, is er heel veel wel of niet mogelijk.
Momenteel Windows 10 / Office 365.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

To_Tall schreef op zondag 12 juni 2022 @ 18:42:
In totaal 10k voor de hele stichting waar een mkb minimaal een ton of meer kwijt was geweest.
Eens, maar je gaat er dan van uit dat het budget voor die klas meer dan tientjes is. M.i. moet er hoe dan ook eerst gekeken worden naar ook de kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:37
dreester schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:50:

NetOp Vision Pro is iets wat meestal gebruikt wordt om te toetsen waarbij PC's dichtgespijkerd zijn tijdens toetsafnames. Kost uiteraard wel geld.
Ken ik van naam voor dit soort testen. Zelf geen ervaring mee, maar kon wel eens de oplossing zijn. Er hangt echter wel een prijskaartje aan. Via SLB-diensten/SLIM misschien voordeliger...???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

cladon schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 23:09:
... Ze hebben alle beheersrechten op hun eigen laptop (eigendom van de school).
...
Als de leerlingen nog steeds adminrechten hebben kunnen ze iedere blokkade die jij opwerpt, weer ongedaan maken.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Vergeet ook niet de examenserver goed dicht te spijkeren. Wij hebben ooit de docenten pc onder controle gehad met sub7 en op een andere manier toegang gekregen tot wat nu domain admin creds zouden zijn (toen Novell Netware).

Hoe we toegang kregen weet ik spontaan niet meer O-) Hiermee had je in theorie de mogelijkheid om testen in te zien of scores aan te passen. Het gebeurde toen echter vaker dat fysieke examens gestolen werden uit een kast.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kwobra
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-07 10:45
Heb je wel eenx met Exam.net gewerkt? Je kan hier toetsen mee maken of bestaande toetsen importeren.
Een van de instellingen is het beveiligingsniveau. Je kan hiermee instellen dat het apparaat verplicht Take a test of Safe Exam Browser start om een toets af te nemen. Als de leerling trucjes uithaalt krijgt de surveillant dit in het portaal te zien en is er actie vereist voordat de leerling weer in de toets komt. Kopieren/plakken is in deze omgeving geblokkeerd.

Weet alleen niet of dit voldoende is voor je doel maar dit is wat we op mijn school gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Nu online
Volgens mij zijn alle testen tegenwoordig gewoon webbased.
Dus een usb bootdisk die enkel een webbrowser opstart lijkt me echt de beste en hack proof oplossing.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cladon
Ben(V) schreef op maandag 13 juni 2022 @ 13:44:
Volgens mij zijn alle testen tegenwoordig gewoon webbased.
Dus een usb bootdisk die enkel een webbrowser opstart lijkt me echt de beste en hack proof oplossing.
Dit is afhankelijk van je vak:

Er zijn vakken zoals de taalvakken waar dit perfect mogelijk is. Een vak zoals Informatica (Word, Excel, Access, programmeren) daar is dit natuurlijk niet altijd mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Nu online
Natuurlijk wel, nooit van webversies van die programma's gehoord.
Offic365 is alleen mar web gebaseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cladon
Ben(V) schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:01:
Natuurlijk wel, nooit van webversies van die programma's gehoord.
Offic365 is alleen mar web gebaseerd
Niet enkel webbased, je kan Onedrive ook uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
cladon schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:31:
[...]

Niet enkel webbased, je kan Onedrive ook uitschakelen.
Denk dat dit niet helemaal bijdraagt aan de discussie en de aanvulling van @Ben(V)
Je hebt een hoop tips gehad waaronder één van mij en ik ben wel benieuwd of je daar nog inhoudelijk op gaat reageren?

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 14:52
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar je moet het zoeken in https://safeexambrowser.org/ of https://schoolyear.nl

Eventueel in combinatie met de leverancier van je examens (en dan kom je op Remindo, Facet of iets dergelijks).

Praten we hier over VO, MBO of HBO?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cladon
HKLM_ schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:40:
[...]

Denk dat dit niet helemaal bijdraagt aan de discussie en de aanvulling van @Ben(V)
Je hebt een hoop tips gehad waaronder één van mij en ik ben wel benieuwd of je daar nog inhoudelijk op gaat reageren?
Zelf ben ik leraar informatica, geen systeembeheerder. Van netwerken ken ik dus niets. Bedoeling is om de discussie aan de systeembeheerder voor te leggen.

Voor een school is alles afhankelijk van de kostprijs. Tijdens de komende schoolvakantie kan ik de hier aangehaalde punten uitgebreider bekijken.

Mijn voorkeur gaat naar: NetOp Vision Pro en naar "take-tests-in-windows" ...

Eerst mij even bezig houden met de "examens".
Pagina: 1