Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-05 23:25
Ik heb een probleem met mijn Windows toets, soms.

Hardware: Logitech K860 met unifying receiver. MX vertical muis zit ook op deze receiver.
Software:
Editie Windows 10 Education
Versie 20H2
Build van besturingssysteem 19042.1706
Ervaring Windows Feature Experience Pack 120.2212.4170.0

Ook ervaar ik deze problemen met een andere PC die ook Windows 10 draait, maar dan een business versie.

Er is een hele rij van problemen die soms (als in: een sessie, ik moet opnieuw opstarten om het goed te krijgen) voorkomt. Een korte bloemlezing:
  1. Als de Windows toets ingedrukt wordt, komt het opstartmenu niet naar boven. Dit is behoorlijk irritant want ik gebruik dat best vaak om een programma te vinden door middel van tekst in te voeren aldaar
  2. Foobar2000 kan geen muziek afspelen in de achtergrond. Op het moment dat muziek draait en je klikt buiten de foobar2000 applicatie stopt hij gelijk. Hij zal niet verder gaan wanneer je er weer op klikt.
  3. Het is niet mogelijk om in de kalender in Outlook (Office Professional Plus 2019) meetings aan te maken door middel van dubbel klikken op de kalender.
  4. Alt+numpad werkt geeft geen karakters
Alhoewel deze lijst compleet ongerelateerd lijkt, zijn deze echt elke keer aan elkaar gecorrelleerd. Ik denk in ongeveer 50% van de tijd staat de computer in deze "modus".

Ad 1:
- Als ik de Windows toets ongeveer 3 seconden vast houd komt het Windows menu wel omhoog.
- Elke Windows combinatie werkt gewoon prima. Dus Win+D komt zonder enig probleem naar desktop en alle andere combinaties zijn ook prima.
- In de on-screen keyboard van Windows wordt de Win-toets gewoon normaal geregistreerd.
- Sticky keys staat uit
- Filter keys staat uit
- X-Box gamemode staat uit

Ad 2:
- Als ik in Foobar2000 draai komt mijn volumebalk en wat er gedraaid wordt linksboven (sta ik niet op te wachten maar ok).
- Als ik muziek afspeel in VLC kan het alleen maar worden afgespeeld in de achtergrond. In de voorgrond zie je de playknop snel heen en weer schakelen.

Voor de rest zie ik bijvoorbeeld dat de peek in de taakbalk heel even naar voren komt en gelijk weer verdwijnt. De tijd dat je het ziet is denk ik één frame.

De keyboard uit-en-aan zetten helpt niet. De USB ontvanger in een andere poort doen verhelpt het ook niet. Het enige (tot nu toe) lijkt een reboot te zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:05

TommieW

Numa numa.

Wat voor software en services draaien er op de achtergrond? Heb je bijvoorbeeld extra software van een muis of toetsenbord geinstalleerd staan? Of andere drivers (voor bijvoorbeeld RGB verlichting)?
Ik zou zelf eerst beginnen met zo veel mogelijk achtergrond applicaties uit te zetten en kijken of het probleem dan blijft bestaan.

(Verder zou je een herinstallatie kunnen overwegen, want dit lijkt mij een bijzonder lastig probleem om te troubleshooten...)

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro