Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnyc
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-02 13:08
Hi,

Ik ben een leek wat Nas etc betreft. Op aanraden van vrienden heb ik een Qnap TS-253Be aangeschaft om mijn mediabibliotheek op te slaan en te organiseren. Op zich werkt de Qnap goed (al lijkt er wel vaak een firmware upgrade nodig te zijn) maar soms heb ik problemen met Plex. Bij 2 gebruikers hapert de film of stopt het soms om te bufferen. Wat kan hiervan de oorzaak zijn. Is de Qnap te zwak voor meerdere gebruikers, ligt het aan Plex zelf en kan ik hier wat aan doen dmv geheugenuitbreiding of zo?
Bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Ga eens op onderzoek uit als je met meer gebruikers aan het streamen bent. Zie je hoog CPU of RAM verbruik? Iets anders opvallends?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnyc
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-02 13:08
Ik heb het net uitgeprobeerd met een vriend en de cpu gebruik wisselt nogal. Soms zit het tegen de 100% aan en soms daalt het tot 30%. Ram verbruik is rond de 75%. Iets opvallends zie ik niet maar dat komt omdat ik niet weet wat "normaal" is. Wel is het zo dat deze keer de film niet happerde of bufferde, het speelde normaal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:26
Staat hardware transcoding aan op de plex server? (Alleen met plex pass mogelijk). Anders doet de trage cpu alles decoderen en dan worden streams met subs al een uitdaging om te transcoderen.

Wat je wel kan doen is vlc installeren op de client (pc, htpc, smart tv,..) en dan via netwerkshare naar de folder gaan.

[ Voor 29% gewijzigd door Unrealiac op 12-06-2022 21:05 ]

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 103720
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-05 16:30
@Unrealiac

Op zoek naar info kwam ik bij dit topic uit.