Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 11:13
Hoi,
Bij ons op het werk gebruiken we zowel topdesk als sharepoint.
Zelf ben ik in beide admin.
We twijfelen echter waar ons intranet op te bouwen....
Sharepoint als startpunt, en dan doorlinken naar topdesk, waarbij dienst communicatie echt mooie visuele tools heeft om te communiceren op de startpagina.
Echter het zoeken naar dingen vind ik minder, bij topdesk heb je kennisitems waarop je ook feedback kunt geven en de verantwoordelijke verwittigd wordt wanneer iets fout is, dit heb je niet in sharepoint dacht ik.

Of topdesk SSP gebruiken als intranet en zo doorlinken naar sites en bibliotheken..
Voordeel is dat het SSP zeer gebruiksvriendelijk is, en de zoekfuncties ook krachtig is, mits enorme inzet op kennisitems... nadeel is dat je het visuele voor een communicatiedienst niet hebt (of veeeeeeeeel visueler beperkter)

Idealiter is een mix van de 2
Als je iets zoekt in sharepoint, dat deze zowel sharepoint doorzoekt als de kennisitems... en omgekeerd, als je in topdesk iets zoekt, dat hij de kennisitems doorzoekt maar ook sharepoint.
Tot zover ik weet bestaat dit niet?
Budget om iets te laten ontwikkelen is er niet.

WAar zou jullie voorkeur naar uit gaan? Intranet op sharepoint, of in topdesk SSP
Waarom?
En hoe zou je dan omgaan met kennisitems?

Andere opties ?

Bedankt alvast

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 11:13
Niemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Ik zou de kennisitems van TOPdesk gebruiken voor je IT documentatie en sharepoint voor het intranet. De HUB feature van sharepoint maakt het heel geschikt om de rechten voor het onderhouden van pagina's en het delen van nieuwsberichten fijnmaziger in te richten en de organisatie een groot stuk van het beheer zelf te laten doen.
Door je kennisitems in TOPdesk te zetten, kun je ze met standaard oplossingen makkelijk koppelen aan meldingen die worden ingeschoten en komen ze ook naar boven als mensen een melding aanmaken via de self service portal.

Een mix van beide, waarbij de zoekfunctie over beide applicaties gaat is er helaas niet. Maar mogelijk zou je iets kunnen bouwen met een powerapp. Maar die moet je dan wel weer onderhouden. De API voor kennisitems in TOPdesk is wel in de ontwikkelfase.

FYI: ik ben een ervaren TOPdeskbeheerder en teamleider van een team Applicatiebeheerders TOPdesk en M365 en deze oplossing gebruiken we zelf ook in de organisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:19
Ik zou alles op sharepoint houden en daar je volledige intranet bouwen. Als je dan met Sharepoint + Power Automate een pagina optuigt welke formulieren naar topdesk stuurt blijft het voor de gebruiker overzichtelijk gebruiksvriendelijk.

Kies je ervoor om de TOPdesk SSP te gaan gebruiken en door te linken naar SharePoint dan komen gebruikers in twee omgevingen te werken en daar wil je denk van af?

Cloud ☁️