Heb alle componenten geinstalleerd en aangesloten, echter als ik de stroom aanzet lichten alleen de RGB led van de memory op verder gebeurt er totaal niets. Wat kan hier het probleem van zijn?
Ik denk dat hij het niet doet!
Maar misschien dat men betere tips kan geven als er wat meer info beschikbaar is. Welke onderdelen? Hoe heb je ze aangesloten e.d....
Maar misschien dat men betere tips kan geven als er wat meer info beschikbaar is. Welke onderdelen? Hoe heb je ze aangesloten e.d....
Maak even een foto van je PC en desnoods een filmpje hoe je PC opstart. Dan kunnen wij je verder helpen. Post ook even je configuratie van je PC en hardware specs.
Monkey business: pay peanuts, get monkeys
De configuratie is als volgt:
GIGABYTE AORUS B550 ELITE V2
AMD 5800x
GIGABYTE GeForce RTX 3080 GAMING OC 12G
SAMSUNG 970 EVO Plus, 2 TB SSD
Corsair 32 GB DDR4-3600 CMH32GX4M2Z3600C18
zal even een filmpje maken van het opstarten.
AMD 5800x
[ Voor 4% gewijzigd door richards3 op 11-06-2022 18:59 ]
Even volledig productnaam opgeven van het geheugen. Kan hieruit niks opmaken. Desnoods maak je een foto van de verpakkingrichards3 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 18:55:
AMD 5800x
Corsair 32 GB DDR4-3600
Kom ook even met foto's, zodat wij kunnen beoordelen of alles goed aangesloten is.
[ Voor 8% gewijzigd door Monkeydancer op 11-06-2022 18:58 ]
Nadere duiding geheugen toegevoegdMonkeydancer schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 18:57:
[...]
Even volledig productnaam opgeven van het geheugen. Kan hieruit niks opmaken. Desnoods maak je een foto van de verpakking
Kom ook even met foto's, zodat wij kunnen beoordelen of alles goed aangesloten is.
bios geupdate?
tobo kabels aangesloten?
beeldscherm aangesloten?
mamabord stekkers goed op hun plek?
tobo kabels aangesloten?
beeldscherm aangesloten?
mamabord stekkers goed op hun plek?
[ Voor 76% gewijzigd door jack zomer op 11-06-2022 19:04 ]
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Merk en type van de voeding?richards3 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 18:55:
AMD 5800x
Corsair rm750 is de voeding.
Bios updaten kan niet want daarvoor moet je eerst in het BIOS scherm komen zover kom ik niet
Hier ook de video
Knop op frontpanel voor opstarten doet vervolgens niets
[ Voor 7% gewijzigd door richards3 op 11-06-2022 19:04 ]
Post eens foto's van hoe je de voeding hebt aangesloten op alle onderdelen.richards3 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:03:
[...]
Corsair rm750 is de voeding.
Bios updaten kan niet want daarvoor moet je eerst in het BIOS scherm komen zover kom ik niet
Hier ook de video
[YouTube: opstart probleem]
Knop op frontpanel voor opstarten doet vervolgens niets
ik zou het even opzoeken in je handleiding.richards3 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:03:
[...]
of google.,
je bent op zoek naar qflash, en die knop zit ook op je io plaat toch?
[ Voor 13% gewijzigd door jack zomer op 11-06-2022 19:07 ]
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Ik ben een stap verder.
ALs ik de videokaart eruit haal start die wel op, weer erin dan niet meer.
allen de stroom van de videokaart afhalen is ook genoeg. mogelijk deze verkeerd aangesloten.
ALs ik de videokaart eruit haal start die wel op, weer erin dan niet meer.
allen de stroom van de videokaart afhalen is ook genoeg. mogelijk deze verkeerd aangesloten.
[ Voor 31% gewijzigd door richards3 op 11-06-2022 19:14 ]
Heb je de voedingskabels van de videokaart wel goed aangesloten? Je moet die namelijk aansluiten vanaf voeding naar videokaart? Ik hoop niet dat je het in een lus gezet heb, maar kan het niet goed zien in filmpje.
Gebruik de origineel meegeleverde kabels van de voeding. Op de voeding staat waar de aansluitingen voor de videokaart zich bevinden.
Gebruik de origineel meegeleverde kabels van de voeding. Op de voeding staat waar de aansluitingen voor de videokaart zich bevinden.
[ Voor 49% gewijzigd door Monkeydancer op 11-06-2022 19:20 ]
GEVONDEN 
Had een CPU powerkabel gebruikt ipv een PCIe kabel.
Leken hetzelfde maar dus niet...
Mooi om te horen! Even alle instellingen goed zetten in BIOS. Daarna is het lekker GAME ON!
Pfff, blijft toch spannend als je dit maar 1 keer in de 5 jaar doet, en het geld wat je ervoor neergelegd hebt.
ThxMonkeydancer schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:24:
Mooi om te horen! Even alle instellingen goed zetten in BIOS. Daarna is het lekker GAME ON!
Bios update loopt nu dan w11 installeren en gaan.
Gelukkig zijn die allebei 12V anders had je zomaar het moederbord of de dure videokaart gefrituurd...richards3 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:21:
GEVONDEN
Fijn dat het gelukt is. Vergeet niet om het juiste XMP / DOCP profiel te kiezen in de BIOS anders loopt het geheugen niet op 3600CL18.
Benieuwd wat dan het verschil is tussen die aansluitingen, inderdaad gelukkig niet het voltage.Djarune schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 20:17:
[...]
Gelukkig zijn die allebei 12V anders had je zomaar het moederbord of de dure videokaart gefrituurd...
Fijn dat het gelukt is. Vergeet niet om het juiste XMP / DOCP profiel te kiezen in de BIOS anders loopt het geheugen niet op 3600CL18.
Zal even kijken naar het BIOS profiel.
totaal verschillende dus, alleen aantal aansluitingen en voltage is gelijk
Pagina: 1