Synology DS3622 als VPN gebruiken in buitenland

Pagina: 1
Acties:

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-11 22:28
Ik heb de DS3622, en ik hoopte deze te kunnen gebruiken als VPN. Waarmee ik dus bijv. wanneer ik in de VS ben de internetverbinding via de DS3622 kan laten lopen.

Hierdoor zou het dus mogelijk zijn om
- Nederlandse tv te kijken via NPO etc.
- Mijn internet activiteit te verhullen voor mijn Amerikaanse ISP.

Klopt mijn aanname? Is er een VPN package die dit mogelijk maakt voor Synology?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je al gezicht op "synology VPN server"? Ze schrijven zelf dit er over: https://kb.synology.com/e...enter/vpn_setup?version=7

• Muldert
Jazeker maar ik begrijp uit hun eigen documentatie dat ik alleen het lokale netwerk thuis dan kan bereiken. Ik kan geen netwerk doorsluizen naar het internet, dacht ik.

Of begrijp ik het niet goed?

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:49
Muldert schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 17:46:
Jazeker maar ik begrijp uit hun eigen documentatie dat ik alleen het lokale netwerk thuis dan kan bereiken. Ik kan geen netwerk doorsluizen naar het internet, dacht ik.

Of begrijp ik het niet goed?
Heb je het zelf al geprobeerd?

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• wim1928
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09-2024
Synology vpn is alleen lokaal ...gewoon ff een vpn nemen voor die tijd dat je in buitenland bent ... ik zelf heb NordVpn voor drie jaar 110€ je kan ook voor een maand nemen of zo dan is het 8/10€

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
geen raspberry pi oid? die kan dat prima voor je regelen... en drinkt ook weinig stroom :-)

404 Signature not found

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Of Ubiquiti router? Deze heeft ook VPN aan boord, werkt prima moet ik zeggen.

• Muldert
Thanks @wim1928 dat was inderdaad mijn vraag :-) Dan toch een NordVPN langdurig abonnement.

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-10 17:42
Dit kan helemaal prima met een Synology NAS. De Google zoekterm is "full tunnel VPN". Dan kom je bijvoorbeeld op deze how to uit: https://www.wundertech.ne...rver-setup-configuration/

while (! ( succeed = try ()));

• Muldert
Ik ga deze tutorial meteen even proberen wanneer ik weer in Nederland ben. Thanks @hans_lenze dit was precies wat ik zocht maar ik kende de term niet.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-11 20:19

Tortelli

mixing gas and haulin ass

OpenVPN oplossing werkt perfect, je kunt in setting aangeven of je full tunnel doet of niet. Snelheden over de VPN zijn ook best goed (op een DS1821+) als het internet een beetje fatsoenlijk is.
Pagina: 1