Keukenzaak levert benodigde specificatie niet aan, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-09 19:01
Goedemiddag,

Mijn ouders hebben een ruime tijd terug een offerte van een keukenzaak geaccepteerd. (± 2 maanden geleden).

Hierbij is overeengekomen dat de keukenzaak na het inmeten binnen twee weken gegevens zou aanleveren met diverse specificaties. Het gaat dan met name waar de aansluitpunten voor stroom en water moeten komen en het feit dat er een andere meterkast nodig is in verband met het overgaan van koken op gas naar inductie. Hiervoor moeten namelijk weer andere bedrijven voor worden ingehuurd.

Nu is het dus al bijna vier weken verder dat dit bedrijf de keuken heeft ingemeten en mijn ouders hebben nog steeds geen specificaties ontvangen. Mijn ouders hebben ondertussen al drie keer gebeld en telkens krijgen zij de belofte dat de specificaties z.s.m. worden aangeleverd.

Ondertussen raken mijn ouders aardig geïrriteerd omdat er ook is overeengekomen dat de keuken in oktober geleverd zal worden en ze ondertussen nog niets hebben kunnen regelen met betrekking tot de voorbereidingen die getroffenen moeten worden.

Is er iets wat mijn ouders kunnen ondernemen?

[ Voor 16% gewijzigd door TheBlackestCrow op 11-06-2022 13:54 ]

https://www.discogs.com/user/TheBlackestCrow/collection

Alle reacties

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

3x bellen in 2 maanden? Dat is wat weinig...
Bel ze meerdere keren per dag, krijg beloftes als "voor 13:00 sturen we het" en bel ze om 13:05 en vraag waar het blijft. Blijf zeuren en misschien krijg je dan wat je nodig hebt.

Want wat kan je anders doen? Het contract verscheuren? Dan mag je wachten tot volgend jaar voordat iemand een keer tijd heeft voor je ouders.

blup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04:29
Wat meer druk zetten. Zeggen dat je het op moment x nodig hebt zodat bedrijf y (loodgieter/aannemer) zijn werk kan doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Valentino-46
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 10:56
Bezulba schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 13:57:
Lekker bot, anders lees je ff wat er staat:
  • Nu is het dus al bijna vier weken verder dat dit bedrijf de keuken heeft ingemeten
  • is overeengekomen dat de keukenzaak na het inmeten binnen twee weken gegevens zou aanleveren met diverse specificaties
  • hebben ondertussen al drie keer gebeld
Dus 3x gebeld in minder dan 2 weken na verlopen deadline aanleveren specs.

I'm trying to see things from your perspective, but I can't get my head that far up my ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
Bezulba schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 13:57:
Bel ze meerdere keren per dag, krijg beloftes als "voor 13:00 sturen we het" en bel ze om 13:05 en vraag waar het blijft. Blijf zeuren en misschien krijg je dan wat je nodig hebt.
Het is eerder drie keer bellen in twee weken.

Mijn ouders waren op vakantie dus het inmeten vond pas drie weken na het accepteren van de offerte plaats. Hierna hadden ze twee weken de tijd om de gegevens aan te leveren (tot de vijfde week). Mijn ouders hebben een week afgewacht met de gedachte dat het nu wel aardig druk zal zijn bij keuken zaken.

Maar het is gezien de huidige opstandigheden met drukte waarschijnlijk inderdaad een beter idee om de druk op deze keukenzaak op te voeren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En anders: ontbinden van de overeenkomst met als reden dat afspraken niet worden nagekomen. Wanneer dat nu al zo gaat moet je je bedenken hoe dat straks gaat wanneer er een paar kleinigheden niet geleverd worden bij de nieuwe keuken. (de eerste keuken die in één keer compleet geleverd wordt moet volgens mij nog geleverd worden)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:32

Bezulba

Formerly known as Eendje

Valentino-46 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 14:04:
[...]

Lekker bot, anders lees je ff wat er staat:
  • Nu is het dus al bijna vier weken verder dat dit bedrijf de keuken heeft ingemeten
  • is overeengekomen dat de keukenzaak na het inmeten binnen twee weken gegevens zou aanleveren met diverse specificaties
  • hebben ondertussen al drie keer gebeld
Dus 3x gebeld in minder dan 2 weken na verlopen deadline aanleveren specs.
Dan nog... als jouw planning er van af hangt hoe snel een ander iets op levert moet je gewoon vaak bellen. En dat is zuig en dat is dom en dat moet niet en nog meer van dat soort opmerkingen maar daar gaan de ouders van de TS niets aan hebben. Je hebt niet een instantie die je nu kan mailen/bellen die het even gaat regelen voor ze... dus enig advies is vaker bellen.

blup

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
Je ouders zouden ook nog in de keukenzaak langs kunnen gaan en de adviseur of zijn manager aanspreken. Vindt zo’n zaak niet fijn hoor, klachten waar andere klanten bij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
Even een update.

Mijn ouders hebben nog een paar keer gebeld en een mail gestuurd. Per telefoon werd weer een slap excuus gemaakt dat ze de specificatie zullen toesturen. Op de mail is niet gereageerd.

Mijn ouders hebben daarom zojuist per mail aangeven dat zij de keuken niet meer willen afnemen bij deze keukenzaak.

Alleen lees ik nu bij de algemene voorwaarden van deze zaak het volgende:
ARTIKEL 12 - De annulering
1 Bij annulering van de overeenkomst door de afnemer is deze een schadevergoeding verschuldigd van
30% van hetgeen de afnemer bij de uitvoering van de overeenkomst had moeten betalen, tenzij partijen bij
het sluiten van de overeenkomst anders zijn overeengekomen. Het percentage als bedoeld in de vorige zin
bedraagt 50%, indien de annulering van een overeenkomst door de afnemer geschiedt terwijl de afnemer
er al van in kennis is gesteld dat de op- of aflevering of een deel ervan indien het een deellevering betreft
kan plaatsvinden.
2 De in het vorige lid genoemde percentages zijn vaststaand, tenzij de ondernemer kan bewijzen dat zijn
schade groter is of de afnemer aannemelijk kan maken dat de schade kleiner is.
De offerte is nooit schriftelijk geaccepteerd. Mijn moeder heeft mondeling in de keukenzaak zelf de offerte geaccepteerd. Er is dus alleen sprake van een mondelinge overeenkomst en er is nooit ergens voor getekend.

Heeft deze keukenzaak nog een poot om op te staan? Ik neem namelijk aan dat de keukenzaak moet kunnen bewijzen dat de offerte geaccepteerd is en dit bewijs hebben ze niet aangezien de enige bevestiging mondeling heeft plaatsgevonden. Daarnaast zijn zij de partij die in verzuim zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
“Teken hier voor de offerte en het inmeten”

Tada een getekende overeenkomst?

Ze komen echt niet inmeten zonder handtekening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:25

Reptile209

- gers -

Was natuurlijk handiger geweest om dat in de laatste mail aan te geven: als [de gegevens] niet op [datum en tijd, geef ze 3 dagen ofzo] bij ons zijn ontvangen, dan behouden wij ons het recht voor om de (intentie tot verstrekken van) de opdracht of overeenkomst als niet gegeven te beschouwen. Wij zijn dan niet bereid tot betaling van gemaakte kosten of gedeelte van de opdrachtsom aan [bedrijf].

En als ze dan niet reageren, dan kunnen ze de pot op.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
Vorkie schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 21:22:
“Teken hier voor de offerte en het inmeten”

Tada een getekende overeenkomst?

Ze komen echt niet inmeten zonder handtekening.
Ze hebben dus daadwerkelijk ingemeten terwijl mijn ouders nooit hebben ondertekend. Dit leek mij inderdaad ook geen normale gang van zaken.

Maar ik neem nu dus aan dat de keukenzaak waarschijnlijk niet moeilijk zal doen aangezien ze zonder ondertekende offerte geen enkel bewijs hebben?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 10:25
Het zal waarschijnlijk ontbreken aan bewijs dat deze voorwaarden ter hand gesteld zijn, al ben ik niet zeker in hoeverre dat nodig is.

Wat wel te bewijzen is, is dat er een overeenkomst is geweest. Immers, je ouders hebben per mail het bestaan van een overeenkomst bevestigd door aan te geven die te willen annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
Weer een update.

Het loopt nu iets anders dan verwacht.

Mijn ouders zijn vanochtend door de contactpersoon van de keukenzaak gebeld. Deze bood als eerste zijn excuses aan.

Het blijkt dat hij een tijd terug vader is geworden, maar dat zijn kind de afgelopen weken last kreeg van ernstige medische problemen.

Hierdoor is hij een lange tijd abrupt afwezig geweest. Hij gaf aan dat hij zijn werkzaamheden eigenlijk had moeten overdragen aan zijn collega's, maar dat dit door de omstandigheden niet is gebeurd.

Hij neemt morgen contact op met mijn ouders zodat er een oplossing gevonden kan worden.

[ Voor 3% gewijzigd door TheBlackestCrow op 16-06-2022 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurma
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 07-09 13:40
TheBlackestCrow schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 21:17:
Even een update.

Mijn ouders hebben nog een paar keer gebeld en een mail gestuurd. Per telefoon werd weer een slap excuus gemaakt dat ze de specificatie zullen toesturen. Op de mail is niet gereageerd.

Mijn ouders hebben daarom zojuist per mail aangeven dat zij de keuken niet meer willen afnemen bij deze keukenzaak.

Alleen lees ik nu bij de algemene voorwaarden van deze zaak het volgende:

[...]

De offerte is nooit schriftelijk geaccepteerd. Mijn moeder heeft mondeling in de keukenzaak zelf de offerte geaccepteerd. Er is dus alleen sprake van een mondelinge overeenkomst en er is nooit ergens voor getekend.

Heeft deze keukenzaak nog een poot om op te staan? Ik neem namelijk aan dat de keukenzaak moet kunnen bewijzen dat de offerte geaccepteerd is en dit bewijs hebben ze niet aangezien de enige bevestiging mondeling heeft plaatsgevonden. Daarnaast zijn zij de partij die in verzuim zijn.
Ze hebben dus een mail waarin staat dat jouw ouders de overeenkomt opzeggen? Daar is het bewijs dat er dus wel een overeenkomst was, nog even los van het feit dat er dus kennelijk wel is ingemeten. Wat natuurlijk gek is als je geen overeenkomst hebt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online
TheBlackestCrow schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:20:
Het loopt nu iets anders dan verwacht.
(…)
Mijn ouders zijn vanochtend door de contactpersoon van de keukenzaak gebeld. Deze bood als eerste zijn excuses aan.

Hij neemt morgen contact op met mijn ouders zodat er een oplossing gevonden kan worden.
Als je ouders op zich tevreden zijn over de uitgezochte keuken, materialen, opstelling en de prijs, zou ik toch proberen er met de leverancier uit te komen. Wellicht kan compensatie bestaan uit wat hulp bij het vooraf aanpassen van het een en ander. Wel met als voorwaarde dat de keuken daadwerkelijk in oktober wordt geleverd. Zou zomaar kunnen dat daar ook nog helemaal niks voor in gang is gezet, en dan zijn ze ook bij deze keukenleverancier terug bij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
Kurma schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:32:
[...]

Ze hebben dus een mail waarin staat dat jouw ouders de overeenkomt opzeggen? Daar is het bewijs dat er dus wel een overeenkomst was, nog even los van het feit dat er dus kennelijk wel is ingemeten. Wat natuurlijk gek is als je geen overeenkomst hebt..
Zie mijn meest recente update. Waarschijnlijk is er door de afwezigheid van de contactpersoon van de keukenzaak veel fout gegaan en werkten diverse afdelingen langs elkaar heen. Ik gok dit ook de reden is dat er al was ingemeten terwijl er geen schriftelijke overeenkomst was getekend.

Daarnaast is er in de mail die mijn ouders hebben verstuurd niets vermeld over een mogelijke overeenkomst. De mail kan net zo goed betrekking hebben op het netjes afwijzen van de offerte. Deze enkele mail is mijn ogen onvoldoende bewijslast.

Maarja, morgen neemt de contactpersoon contact op met mijn ouders. Hij heeft zelf al zijn excuses aangeboden voor de gang van zaken en wil gezamenlijk een oplossing vinden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:01

Croga

The Unreasonable Man

Kosten bij annuleren zijn niet interessant. Je wilt niet annuleren, je wilt ontbinden vanwege wanprestatie.

Annuleren betekend een nieuwe actie op een bestaand contract.
Ontbinden betekend dat je terug gaat alsof er nooit een contract geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
Toke_gt schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:38:
[...]

Als je ouders op zich tevreden zijn over de uitgezochte keuken, materialen, opstelling en de prijs, zou ik toch proberen er met de leverancier uit te komen. Wellicht kan compensatie bestaan uit wat hulp bij het vooraf aanpassen van het een en ander. Wel met als voorwaarde dat de keuken daadwerkelijk in oktober wordt geleverd. Zou zomaar kunnen dat daar ook nog helemaal niks voor in gang is gezet, en dan zijn ze ook bij deze keukenleverancier terug bij af.
Mijn ouders zijn inderdaad tevreden over de uitgezochte keuken. Ze willen nu eigenlijk aanbieden dat de keukenzaak de specificatie alsnog aanlevert binnen een redelijke termijn. Zo niet dan is dit alsnog reden om de keuken niet meer af te nemen.

Wel is de planning nu aardig in de war geschopt omdat er dus nog steeds een elektricien en loodgieter geregeld moeten worden. Wellicht dat hier morgen met de contactpersoon van de keukenzaak nog een oplossing voor gevonden kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kurma
TheBlackestCrow schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:39:
[...]

Zie mijn meest recente update. Waarschijnlijk is er door de afwezigheid van de contactpersoon van de keukenzaak veel fout gegaan en werkten diverse afdelingen langs elkaar heen. Ik gok dit ook de reden is dat er al was ingemeten terwijl er geen schriftelijke overeenkomst was getekend.

Daarnaast is er in de mail die mijn ouders hebben verstuurd niets vermeld over een mogelijke overeenkomst. De mail kan net zo goed betrekking hebben op het netjes afwijzen van de offerte. Deze enkele mail is mijn ogen onvoldoende bewijslast.
Dat kan nog wel eens tegen gaan vallen. Zo'n bedrijf kan echt veel meer bewijs hebben dan jij misschien denkt (kilometerregistratie, agenda's, telefoongesprekken, getuigen etc. etc. etc.). Als dat voor de rechter komt en je blijft beweren dat er geen overeenkomst is, wat ga je dan doen als de rechter vraagt "waarom is er dan ingemeten?" Keihard liegen?
Maarja, morgen neemt de contactpersoon contact op met mijn ouders. Hij heeft zelf al zijn excuses aangeboden voor de gang van zaken en wil gezamenlijk een oplossing vinden.
Een oplossing zou het mooiste zijn. Stellen dat er geen overeenkomst is (terwijl die er natuurlijk wel degelijk is) zou ik van harte afraden. Ontbinden op grond van wanprestatie kan, maar dan zal je ze eerst in gebreke moeten stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
Kurma schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:55:

Een oplossing zou het mooiste zijn. Stellen dat er geen overeenkomst is (terwijl die er natuurlijk wel degelijk is) zou ik van harte afraden. Ontbinden op grond van wanprestatie kan, maar dan zal je ze eerst in gebreke moeten stellen.
Mijn ouders gaan hoogstwaarschijnlijk morgen aanbieden dat het schriftelijk wordt vastgelegd dat de specificatie alsnog wordt aangeleverd binnen een redelijke termijn. Dit lijkt mij ook niet iets dat lang zou moeten duren aangezien ze de maten en overige gegevens van de keuken al hebben.

Indien dit niet alsnog niet gebeurt dan neem ik aan dat er een geldige reden is voor een ingebrekestelling > ontbinding?

Ik verwacht eerlijk gezegd wel dat de keukenzaak de specificatie alsnog gaat aanleveren nadat wij de daadwerkelijke reden te horen hebben gekregen waardoor het fout is gegaan.

Ik hoop niet dat. mij ouders en ik te goedgelovig zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door TheBlackestCrow op 16-06-2022 11:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kurma
TheBlackestCrow schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:00:
[...]

Mijn ouders gaan hoogstwaarschijnlijk morgen aanbieden dat het schriftelijk wordt vastgelegd dat de specificatie alsnog wordt aangeleverd binnen een redelijke termijn.

Indien dit niet alsnog niet gebeurt dan neem ik aan dat er een geldige reden is voor een ingebrekestelling > ontbinding?
...
Zeker, al zou ik de "redelijke termijn" vervangen door een concrete datum.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Die elektricien en loodgieter had je ook gewoon al lang kunnen regelen. Ze kunnen prima inschatten hoeveel werk ze er ongeveer aan gaan hebben, zonder dat je de technische tekeningen van de keukenzaak al hebt. Of een leiding nou uit moet komen op positie A of 20 cm verder naar rechts, maakt voor hun werk niet zoveel uit.

Voor je overstap naar inductie heeft je elektricien genoeg aan het type inductieplaat dat er komt en waar deze ongeveer komt. Dan weet hij wel wat er moet gebeuren om dat werkend te krijgen. Bij ons was het simpel: 3-fase toestel, dus perilex achter een krachtgroep. De loodgieter had er maar heel weinig werk aan. Bij ons bleef de indeling van de keuken bijna hetzelfde. De afvoer kon op dezelfde plek blijven. Dat heeft hij in een verloren uurtje gedaan, toen ik de oude keuken eruit gesloopt had. Een deel van de oude keuken had ik er eerder al uitgesloopt, dus de elektricien kon alles vooraf al doen. Dat deel van de keuken moest er toch uit, omdat het op de oude houten vloer stond. En die vloer werd vervangen door een nieuwe betonnen vloer.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2022 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
Kurma schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:03:
[...]

Zeker, al zou ik de "redelijke termijn" vervangen door een concrete datum.
Oké. Dat lijkt mij inderdaad een betere verwoording.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 21:57

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ik begrijp dat als je je niet regelmatig bezig houdt met keukens en/of techniek, het best spannend kan zijn wanneer een tekening uitblijft. Maar als je even een stapje terugzet en diep ademhaalt, zie je dat je niet de keuken hoeft te annuleren omdat een leidingschema ontbreekt.

In het ergste geval zul je aan de hand van de tekening / render de aansluitingen "bij benadering" moeten laten zetten. Het vermogen van de inductiekookplaat is neem ik aan bekend, dus daar kan de electricien gewoon mee aan de slag. De plaats van de af- en aanvoer van water is ook bekend. Het is allemaal geen centimeterwerk.

/edit: je ouders kunnen ook afspreken dat als een leidingschema blijft ontbreken, en dit leidt tot meerkosten bij installatie (omdat bijvoorbeeld een extra aansluitkraan moet worden geplaatst), die voor rekening van de keukenboer komen.

[ Voor 16% gewijzigd door Thijsmans op 16-06-2022 11:17 ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

Thijsmans schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:10:

In het ergste geval zul je aan de hand van de tekening / render de aansluitingen "bij benadering" moeten laten zetten. Het vermogen van de inductiekookplaat is neem ik aan bekend, dus daar kan de electricien gewoon mee aan de slag. De plaats van de af- en aanvoer van water is ook bekend. Het is allemaal geen centimeterwerk.

/edit: je ouders kunnen ook afspreken dat als een leidingschema blijft ontbreken, en dit leidt tot meerkosten bij installatie (omdat bijvoorbeeld een extra aansluitkraan moet worden geplaatst), die voor rekening van de keukenboer komen.
Zowiezo word de keuken pas in oktober geleverd. Leidingwerk kun je pas eigenlijk aanleggen als de oude eruit is. En het lijkt me sterk dat de Ts dat al 4 maanden voor de theoretische (want global everything) levering van de nieuwe keuken de oude eruit wil breken ?

Dus zou nu alleen om offertes en vastleggen van een datum gaan denk ik ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 12:28
Het is een beetje chaos...
Telefoneren en mailen is in zo'n scheve situatie niet meer de handigste optie.

Ga ter plekke en zorg dat alles (eindelijk) op papier staat.

Bestel je keuken zoals het hoort. Door een offerte te tekenen.
Neem hierin concrete data op voor het aanleveren van gegevens, leveren keuken, ...

Nu zijn het afspraken zonder afspraken. Het ideale recept voor frustraties allerhande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:53
@TheBlackestCrow

Je hebt wel een plattegrond, aanzichten en maten van de keuken?

Want dan is het gewoon al makkelijk in te schatten.
Waar de aansluitingen exact zitten is helemaal niet zo belangrijk.

Ga gewoon naar die zaak toe, en dan kunnen ze de plaatsen van de aansluitingen zo uitprinten, dat komt uit hetzelfde programma als de 3D schetsen.

Teken dan ook meteen de offerte/opdracht, want anders is er in oktober zeker geen keuken.
Ze gaan niet op de gok of het afgenomen word al dat materiaal op maat laten maken.

De omstandigheden zijn duidelijk, je hoeft niet te weten welke medische problemen er waren met het kind van de verkoper.

[ Voor 51% gewijzigd door FRANQ op 16-06-2022 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
heuveltje schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:27:
[...]
Dus zou nu alleen om offertes en vastleggen van een datum gaan denk ik ?
Dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
cadsite schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:39:
Het is een beetje chaos...
Telefoneren en mailen is in zo'n scheve situatie niet meer de handigste optie.

Ga ter plekke en zorg dat alles (eindelijk) op papier staat.

Bestel je keuken zoals het hoort. Door een offerte te tekenen.
Neem hierin concrete data op voor het aanleveren van gegevens, leveren keuken, ...

Nu zijn het afspraken zonder afspraken. Het ideale recept voor frustraties allerhande.
Mijn ouders gaan morgen langs de keukenzaak om met de contactpersoon te overleggen over de oplossing. Dat ze dit keer alles wel schriftelijk laten vastleggen is inderdaad wel zo handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
FRANQ schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:52:
@TheBlackestCrow

Je hebt wel een plattegrond, aanzichten en maten van de keuken?

Want dan is het gewoon al makkelijk in te schatten.
Waar de aansluitingen exact zitten is helemaal niet zo belangrijk.

Ga gewoon naar die zaak toe, en dan kunnen ze de plaatsen van de aansluitingen zo uitprinten, dat komt uit hetzelfde programma als de 3D schetsen.

Teken dan ook meteen de offerte/opdracht, want anders is er in oktober zeker geen keuken.
Ze gaan niet op de gok of het afgenomen word al dat materiaal op maat laten maken.

De omstandigheden zijn duidelijk, je hoeft niet te weten welke medische problemen er waren met het kind van de verkoper.
Mijn ouders hebben de 3D schetsen ontvangen. Er is dus wel duidelijk waar alles ongeveer moet komen. Mijn ouders moeten nadat morgen een oplossing is overeengekomen inderdaad z.s.m. een elektricien en loodgieter regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
Mijn ouders wachten nu nog even tot het gesprek van morgen i.v.m. de oplossing die de keukenzaak gaat aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 17:05
Best assertief vriendelijk blijven (ik begrijp de situatie, maar zo hoort het niet te lopen; we vertrouwen er op dat het nu in orde komt dus jullie hebben vast geen bezwaar om datum vast te leggen voor aanleveren schema en meteen ook datum vast te leggen voor levering keuken).
De keukenzaak heeft vast ook wel bevriende electriciens en loodgieters, als je in de rats komt door hun vertraging kunnen ze die wellicht als vriendendienst jullie laten tussennemen in de planning (al is er nog wel wat tijd lijkt me).

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

naftebakje schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:28:
Best assertief vriendelijk blijven (ik begrijp de situatie, maar zo hoort het niet te lopen; we vertrouwen er op dat het nu in orde komt dus jullie hebben vast geen bezwaar om datum vast te leggen voor aanleveren schema en meteen ook datum vast te leggen voor levering keuken).
De keukenzaak heeft vast ook wel bevriende electriciens en loodgieters, als je in de rats komt door hun vertraging kunnen ze die wellicht als vriendendienst jullie laten tussennemen in de planning (al is er nog wel wat tijd lijkt me).
In oktober geplaatst, dus 4 maandjes. Het kan allemaal wel, maar dan moet je wel NU iets gaan regelen. Het is echt serieus drama met de beschikbaarheid van mensen. Ik wil op lange termijn nog e.e.a. aan ons huis laten doen. Toen ik vorig jaar mijn min-of-meer-vaste aannemer vroeg wanneer hij een volgende klus aan zou kunnen nemen, kwam hij al met "ruim meer dan een half jaar". Alleen kleine klusjes tussendoor, dat kon zo nu en dan nog wel. Maarja, dat was vorig jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-09 21:57

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Even ter relativering (TS/ouders lijken me niet gebaat bij meer paniek in de tent): ik kon acht maanden geleden binnen twee weken terecht bij een elektricien (en eerder in geval van spoed). Het waterwerk is gedaan door de aangewezen keukeninstallateur (tegen een meerprijs van nog geen 150 euro). Een aannemer die "een klus" gaat doen is natuurlijk wel iets anders dan even wat stopcontacten verleggen, groepje bijplaatsen, kraantje aftakken en de afvoer opschuiven.

TS: nu bellen met een elektricien kan geen kwaad. Sowieso morgen vragen wat de aangewezen installateur wel en niet doet binnen de prijs, en tegen een meerprijs.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Thijsmans schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:22:
Even ter relativering (TS/ouders lijken me niet gebaat bij meer paniek in de tent): ik kon acht maanden geleden binnen twee weken terecht bij een elektricien (en eerder in geval van spoed). Het waterwerk is gedaan door de aangewezen keukeninstallateur (tegen een meerprijs van nog geen 150 euro). Een aannemer die "een klus" gaat doen is natuurlijk wel iets anders dan even wat stopcontacten verleggen, groepje bijplaatsen, kraantje aftakken en de afvoer opschuiven.

TS: nu bellen met een elektricien kan geen kwaad. Sowieso morgen vragen wat de aangewezen installateur wel en niet doet binnen de prijs, en tegen een meerprijs.
Ik zou het gewoon nu gaan regelen. In het slechtste geval wordt de indeling van de keuken echt totaal anders en dan wil je wel dat je alvast in de agenda staat bij een loodgieter en/of elektricien. En "regelen", kan ook betekenen dat de keukenleverancier het tegen meerprijs doet. Dan is het ook geregeld.

Off-topic: Geen idee hoe groot de keuken overigens precies is, maar ik vond de plaatsing van onze huidige keuken nogal "invasief". Ben blij dat ik in die periode een vakantiehuisje bij Landal gehuurd had (badkamer en toiletten werden toen ook gedaan in die periode). Bij ons zijn ze echt 2 dagen bezig geweest. De eerste dag met 2 man, de tweede dag hebben we in totaal 4 man over de vloer gehad. En dat is dus alleen voor de keuken. Ik was overdag gewoon thuis (kantoor bij het huis), maar 's avonds en in het weekend lekker op een vakantiepark op fietsafstand met de rest van het gezin. Mocht ik ooit weer een keuken gaan vervangen of sanitair, dan doe ik dat absoluut weer.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2022 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
TheBlackestCrow schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 13:52:
Goedemiddag,

Mijn ouders hebben een ruime tijd terug een offerte van een keukenzaak geaccepteerd. (± 2 maanden geleden).

Hierbij is overeengekomen dat de keukenzaak na het inmeten binnen twee weken gegevens zou aanleveren met diverse specificaties. Het gaat dan met name waar de aansluitpunten voor stroom en water moeten komen en het feit dat er een andere meterkast nodig is in verband met het overgaan van koken op gas naar inductie. Hiervoor moeten namelijk weer andere bedrijven voor worden ingehuurd.

Nu is het dus al bijna vier weken verder dat dit bedrijf de keuken heeft ingemeten en mijn ouders hebben nog steeds geen specificaties ontvangen. Mijn ouders hebben ondertussen al drie keer gebeld en telkens krijgen zij de belofte dat de specificaties z.s.m. worden aangeleverd.

Ondertussen raken mijn ouders aardig geïrriteerd omdat er ook is overeengekomen dat de keuken in oktober geleverd zal worden en ze ondertussen nog niets hebben kunnen regelen met betrekking tot de voorbereidingen die getroffenen moeten worden.

Is er iets wat mijn ouders kunnen ondernemen?
Ik kan je nu al vertellen dat die keuken er in Oktober nog niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Seth_Chaos schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:09:
[...]

Ik kan je nu al vertellen dat die keuken er in Oktober nog niet is.
Levertijd half jaar (als besteld in april). Kan op zich wel, als het courant materiaal is. Maar we hebben het over de keukenbranche: eind november zou me niet verbazen. En niet dat het dan af is, dan is hij geplaatst en staan de restpunten open.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Even heel dom misschien maar:
1) je weet welke apparaten je hebt gekocht
2) je weet waar ze komen.

Zoek de specs van 1 op en je weet de aansluitwaardes. Een beetje installateur komt daar wel uit, zeker in een offertestadium.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
Señor Sjon schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:08:
Even heel dom misschien maar:
1) je weet welke apparaten je hebt gekocht
2) je weet waar ze komen.

Zoek de specs van 1 op en je weet de aansluitwaardes. Een beetje installateur komt daar wel uit, zeker in een offertestadium.
Dat is inderdaad al een paar keer benoemd en dit hadden mijn ouders inderdaad al veel eerder kunnen doen.

Ik ga mijn ouders er morgen mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:34
Even los van je issue, staar je ook niet blind op die tekening. Als er nu een stroompunt op plek x zit en volgens de tekening moet het op plek x+5cm (en dat is het midden van een kast bijvoorbeeld), gewoon lekker laten zitten, zo nauw komt het allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tenzij het bv. de wcd van de afvoer is. Die 5 cm kan net het verschil maken tussen wel in het zicht of netjes erachter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Even los van de specificaties voor het plaatsen: als je ouders nergens een krabbel hebben gezet, staat er dan wel eegenns op papier wat überhaupt de kosten zijn? Ik vind het nogal wst, zo’n mondelinge deal. Hopelijk komt het allemaal goed maar met de reputatie van de gemiddelde keukenboer zou ik er niet gerust op zijn.
Pagina: 1