Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC is primair bedoeld om te gamen, momenteel speel ik via GeForce NOW en daar ben ik klaar mee. Hoofdzakelijk speel ik: LoL, WoW, GuildWars, FF 14, Destiny 2. Daarnaast wil ik af en toe de mogelijkheid hebben om een AAA single player zoals CP77, Witcher of GoW te spelen.
Overdag wil mijn partner de PC gaan gebruiken om op te werken, belangrijk is daarbij dat hij meerdere applicaties kan draaien die veel memory eten (VS Code, Azure SQL, Edge met 20/30 tabs).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Absolute max is 2000 euro. Het liefst kom ik uit rond de 1800.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is niet zo van belang, rest van mijn Setup is prima. Qua display speel ik nu op een 1440p/144hz scherm
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje einde post.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia en intel lijken mij de way to go, maar als ik het mis heb hoor ik het graag.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Case staat vast, RGB all the things en het thema is zwart/wit
Ga je overklokken?
Niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb momenteel het volgende systeem samengesteld waar ik heel erg happy mee kan worden (denk ik). Omdat het mijn eerste eigenbouw is en er allemaal niet zo veel verstand van heb zou ik graag hebben dat mijn mede-tweakers eens meelezen en hun mening geven. Belangrijkste is daarbij: Zitten er domme fouten in? Zijn er componenten die bij AMD meer value for money geven? Zijn er dingen echt overbodig, en waarom? En natuurlijk, kan er nog meer RGB in?
De PC is primair bedoeld om te gamen, momenteel speel ik via GeForce NOW en daar ben ik klaar mee. Hoofdzakelijk speel ik: LoL, WoW, GuildWars, FF 14, Destiny 2. Daarnaast wil ik af en toe de mogelijkheid hebben om een AAA single player zoals CP77, Witcher of GoW te spelen.
Overdag wil mijn partner de PC gaan gebruiken om op te werken, belangrijk is daarbij dat hij meerdere applicaties kan draaien die veel memory eten (VS Code, Azure SQL, Edge met 20/30 tabs).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Absolute max is 2000 euro. Het liefst kom ik uit rond de 1800.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is niet zo van belang, rest van mijn Setup is prima. Qua display speel ik nu op een 1440p/144hz scherm
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje einde post.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia en intel lijken mij de way to go, maar als ik het mis heb hoor ik het graag.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Case staat vast, RGB all the things en het thema is zwart/wit
Ga je overklokken?
Niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb momenteel het volgende systeem samengesteld waar ik heel erg happy mee kan worden (denk ik). Omdat het mijn eerste eigenbouw is en er allemaal niet zo veel verstand van heb zou ik graag hebben dat mijn mede-tweakers eens meelezen en hun mening geven. Belangrijkste is daarbij: Zitten er domme fouten in? Zijn er componenten die bij AMD meer value for money geven? Zijn er dingen echt overbodig, en waarom? En natuurlijk, kan er nog meer RGB in?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-12600K Boxed | € 305,90 | € 305,90 |
1 | Moederborden | MSI Pro B660M-A DDR4 | € 133,55 | € 133,55 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR | € 879,- | € 879,- |
1 | Behuizingen | NZXT H510 Elite Zwart/Wit | € 124,90 | € 124,90 |
1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X53 RGB | € 127,50 | € 127,50 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M2Z3600C18 | € 144,90 | € 144,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 139,- | € 139,- |
1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 189,90 | € 189,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.044,65 |