Eigenlijk heb ik weinig échte reden om te upgraden afgezien van "Het is het nieuwe platform voordat AM5 een ding wordt" en "meer cores en threads zullen vast een keer van pas komen". Ook heb ik nu een B450 bordje dat 2 x NVME ondersteund echter is het tweede slot niet 'full speed'. Niet dat dat in de praktijk echt merkbaar is.
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ik zoek de juiste weg om te upgraden.
Zelf denk ik aan het volgende: CPU, mobo en RAM.
Als ik dat doe dan wordt het een Ryzen 5700/5800X3D, een goed ATX moederbord en minimaal 32 GB RAM.
Ook speel ik de volgende games (als ik de tijd heb
):
Witcher 3, Last of Us Part 1 (als die uitkomt) Cyberpunk 2077, Subnautica, God of War, Cities Skylines.
Ook draai ik soms wat VMs als ik geen zin heb om dat te doen op m'n eigen servertje. En ik heb altijd een zootje tabs openstaan als ik thuiswerk.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Geen budget. Gewoon wat zinnig is qua prijs.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Qua moederbord ben ik gek op de Gigabyte bordjes vanwege de ingebouwde I/O shield en de toeters en bellen. Qua geheugen ben ik 'fan' van de Crucial reepjes.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
CPU: AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 6-Core Processor (€202.32 @ Amazon Netherlands)
CPU Cooler: Scythe Mugen 4 79 CFM CPU Cooler (€65.48 @ Amazon Netherlands)
Motherboard: Gigabyte B450 AORUS ELITE ATX AM4 Motherboard (€89.95 @ Megekko)
Memory: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2 x 8 GB) DDR4-3200 CL16 Memory (€69.90 @ Amazon Netherlands)
Storage: Crucial P1 1 TB M.2-2280 NVME Solid State Drive (€232.18 @ Amazon Netherlands)
Storage: Crucial P1 1 TB M.2-2280 NVME Solid State Drive (€232.18 @ Amazon Netherlands)
Video Card: Sapphire Radeon RX 5700 XT 8 GB PULSE Video Card
Case: Fractal Design Define R5 ATX Mid Tower Case (€135.90 @ Amazon Netherlands)
Power Supply: Corsair RMx 650 W 80+ Gold Certified Fully Modular ATX Power Supply
Operating System: Microsoft Windows 10 Pro OEM 64-bit
Monitor: LG 29UB67-B 29.0" 2560x1080 75 Hz Monitor
Ook zijn er 4 x Noctua fans aanwezig in de Fractal behuizing.
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ik zoek de juiste weg om te upgraden.
Zelf denk ik aan het volgende: CPU, mobo en RAM.
Als ik dat doe dan wordt het een Ryzen 5700/5800X3D, een goed ATX moederbord en minimaal 32 GB RAM.
Ook speel ik de volgende games (als ik de tijd heb
Witcher 3, Last of Us Part 1 (als die uitkomt) Cyberpunk 2077, Subnautica, God of War, Cities Skylines.
Ook draai ik soms wat VMs als ik geen zin heb om dat te doen op m'n eigen servertje. En ik heb altijd een zootje tabs openstaan als ik thuiswerk.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Geen budget. Gewoon wat zinnig is qua prijs.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Qua moederbord ben ik gek op de Gigabyte bordjes vanwege de ingebouwde I/O shield en de toeters en bellen. Qua geheugen ben ik 'fan' van de Crucial reepjes.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
CPU: AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 6-Core Processor (€202.32 @ Amazon Netherlands)
CPU Cooler: Scythe Mugen 4 79 CFM CPU Cooler (€65.48 @ Amazon Netherlands)
Motherboard: Gigabyte B450 AORUS ELITE ATX AM4 Motherboard (€89.95 @ Megekko)
Memory: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2 x 8 GB) DDR4-3200 CL16 Memory (€69.90 @ Amazon Netherlands)
Video Card: Sapphire Radeon RX 5700 XT 8 GB PULSE Video Card
Case: Fractal Design Define R5 ATX Mid Tower Case (€135.90 @ Amazon Netherlands)
Power Supply: Corsair RMx 650 W 80+ Gold Certified Fully Modular ATX Power Supply
Operating System: Microsoft Windows 10 Pro OEM 64-bit
Monitor: LG 29UB67-B 29.0" 2560x1080 75 Hz Monitor
Ook zijn er 4 x Noctua fans aanwezig in de Fractal behuizing.