Zonnet account vewijderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1956
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 17-07-2024
Mijn vraag,
Had ook via Tele 2 een Zonnet account daar is in de loop een Outlook @ mail account bijgekomen.
Nou wil ik dat Zonnet account laten vervallen maar op de mails naar Zonnet wordt niet gereageerd.
Krijg alleen maar rotzooi binnen op dat account en veel reclame.
Wie weet de juiste oplossing ?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
Paul1956 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 09:48:
Mijn vraag,
Had ook via Tele 2 een Zonnet account daar is in de loop een Outlook @ mail account bijgekomen.
Nou wil ik dat Zonnet account laten vervallen maar op de mails naar Zonnet wordt niet gereageerd.
Krijg alleen maar rotzooi binnen op dat account en veel reclame.
Wie weet de juiste oplossing ?
Wat dacht je van dat e-mail account gewoon niet meer gebruiken? Met een beetje mazzel ruimt Tele2 na een tijdje dat account vanzelf op. (op voorwaarde dat dat Zonnet-adres niet je hoofd-email van je Tele2 abbo is)

van Tele2 site:
Wil je zelf je e-mailaccount laten afsluiten?

Heb je (nog) geen e-mail van ons gehad en wil je je e-mailaccount laten afsluiten? Dit is mogelijk door contact met ons op te nemen, bijvoorbeeld via de chat. Zorg er wel voor dat je adresgegevens en geboortedatum kloppen zodat we je identiteit kunnen controleren. Deze kun je aanpassen in het MijnTele2 account van het e-mailadres (je logt in met dezelfde gegevens als die je voor je e-mailaccount gebruikt). Als dit niet lukt, weet dan dat je e-mailaccount sowieso wordt afgesloten als je minimaal 180 dagen geen actief Tele2 Thuis abonnement meer hebt."

[ Voor 38% gewijzigd door The_BoKmeester op 11-06-2022 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1956
Ik heb een tele2 account maar dat is anders dan die van Zonnet.
Via Tele2, contact telefonish gehad, is er bij hun ook geen koppeling meer met het Zonnet account.
Waarschijnlijk staat mijn ( onbetaalde @ adres) nog steeds in hun systeem en daar wil ik dus vanaf.
Maar iedere vorm van contact met Zonnet loopt dood.
Zowel via hun site als via @ mail.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_BoKmeester
Dan blijft t mijn verhaal hetzelfde. Zonnet-adres gewoon niet meer gebruiken in Outlook. Ook de nieuwe server-eigenaar (en zonnet.nl adressen worden bij mijn weten toch door Tele2 / Oud-Versatel beheerd). ( kun je hier https://webmail.versatel.nl/ geen gegevens wijzigen dan? )

Waarschijnlijk heeft Tele2 de koppeling met jouw huidige abbo gecontroleerd, en die is er niet.
Dat Zonnet-email adres is waarschijnlijk stokoud. :)

Zonnet-adres gewoon 180 dagen laten verstoffen zou ik zeggen. Verwijderen in Outlook.

[ Voor 11% gewijzigd door The_BoKmeester op 12-06-2022 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1956
Het is inderdaad een stokoud @ adres maar, maar die zijn losgekoppeld van Tele2.
Als je dat adres wilde bijven gebruiken kon je een abonnement afsluiten.
Voor die tijd is dat bij Tele2 omgezet naar outlook adres.
Maar wat ik vervelend vind dat je de huidige Zonnet beheerders niet hierop kan attenderen, alle wijzingen daarnaar toe worden gewoon niet beantwoordt.
Maar zal dat mailadres niet meer gebruiken maar ze komen in outlook gewoon binnen.
En die koppeling is naar weten niet te blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
Aha, het is dus een oude doorstuur-functie van Zonnet naar Tele2 ?
En het heeft geen zak te maken met het configureren van Outlook?

Kun je dan niet op de webmail inloggen van dat Zonnet-Account, en kijken of je daar iets kunt wijzigen?

"Voor die tijd is dat bij Tele2 omgezet naar outlook adres." HUH????
Sinds wanneer levert Tele2 'outlook' adressen?

[ Voor 20% gewijzigd door The_BoKmeester op 12-06-2022 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schroevendraaier480
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:43

schroevendraaier480

certified prutser

Zonnet adressen bestaan nog steeds. Twee jaar geleden heeft iedereen met een zonnet mail adres de mogelijkheid gekregen om dat te behouden, maar voorwaarde was wel dat je een domein registreert waar je zonnet mail naartoe wordt geforward.

Ik heb dat gedaan en voor 12 euro per jaar geloof ik heb ik nu een domein en wordt ook mijn naam at zonnet.nl doorgestuurd naar het domein dat ik heb geregistreerd.

Dus zo al 23 jaar een werkend zonnet mail adres, nostalgie

wat nou router, gewoon een kroonsteentje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_BoKmeester
@schroevendraaier480 Da's wel goud. :D Shinen met je wanadoo of 12move adressen :) (geen idee wat wel/niet meer bestaat)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schroevendraaier480

schroevendraaier480

certified prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schroevendraaier480

schroevendraaier480

certified prutser

The_BoKmeester schreef op zondag 12 juni 2022 @ 15:36:
@schroevendraaier480 Da's wel goud. :D Shinen met je wanadoo of 12move adressen :) (geen idee wat wel/niet meer bestaat)
Inderdaad, ik wordt vaak meewarig aangekeken als ik mijn spam adres @zonnet.nl opgeef als men weer eens een e-mail adres vraagt.🙃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_BoKmeester
Maar even on-topic: Eigenlijk valt er niet veel tegen te doen anders dan wachten tot 1 oktober wanneer t zonnet-account vervalt?

(want Tele2 kan niets doen en Zonnet zal niets doen)

Dan maar een filter-regel in je mail-programma die e-mail gericht aan @zonnet.nl in een Trashmap gooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul1956
Heb ik inderdaad gedaan en ben het zoeken inmiddels een beetje zat aan het worden.
Trouwens heb van Tele2 geen mail adres gekregen, dat had ikzelf aangemaakt opdat Zonnet weg zou gaan bij Tele2.
Pagina: 1