Hulp bij juridische actie zonnepanelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-10 18:21
Eerlijk gezegd weet ik niet of deze casus in dit forum past. Zo niet dan hoop ik dat een lieve mod mijn vraag wil/kan verplaatsen.

N.a.v. mijn bericht in de algemene “Zonnepanelen Topic” maak ik een eigen topic aan om suggesties en ideeën aan te horen. Wordt een erg lang verhaal, excuses alvast…..

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:58
Dit past beter in Shopping forum gezien het geen technische discussie over zonnepanelen is, maar een probleem met leverancier (als ik het goed begrijp). Ik verplaats hem daarheen.

Verder misschien even aangeven wat je vraag is? Het is nu een flinke lap tekst, was mij te lang om te lezen iig ;)

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 11-06-2022 09:39 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Even een snelle tldr: pv installateur prutst al een half jaar om een simpel systeem aangesloten te krijgen.

Welke suggestie?

Laatste brief sturen, ontbinden ivm wanprestatie. Geld plus schadevergoeding vorderen.
Korte reactietijd. Met deze lui ga je de wedstrijd niet winnen.

Daarna een lokaal bedrijf zoeken die de boel netjes maakt.

[ Voor 48% gewijzigd door teacher op 11-06-2022 09:51 ]

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:44

DukeBox

loves wheat smoothies

Zeker optie 2. Als er in de toekomst wat mis is heb je weer dat gedoe met dit bedrijf.

Voor 6 panelen waarvan 2 anders gelegen en een andere plek hadden ze meteen micro converters moeten overwegen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Signs
teacher schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 09:44:
Even een snelle tldr: pv installateur prutst al een half jaar om een simpel systeem aangesloten te krijgen.

Welke suggestie?

Laatste brief sturen, ontbinden ivm wanprestatie. Geld plus schadevergoeding vorderen.
Korte reactietijd. Met deze lui ga je de wedstrijd niet winnen.

Daarna een lokaal bedrijf zoeken die de boel netjes maakt.
Haha dank je wel! Ik wil het zo duidelijk mogelijk de situatie omschrijven. Misschien iets te veel van het goede :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 12:36
Signs schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 09:56:
[...]

Haha dank je wel! Ik wil het zo duidelijk mogelijk de situatie omschrijven. Misschien iets te veel van het goede :)
Oneens met dat het teveel van het goede is. Vaak krijgen we enkel zo'n TL;DR en moet er veel nagevraagd worden.

Dit is precies wat nodig is om goed te kunnen bepalen wat er gedaan moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:44
Wat zegt de jurist dat je moet doen?
Want niet om het een of ander, .aar ik vermoed dat die er langer voor heeft gestudeerd dan de gemiddelde Tweaker. (Hopelijk ,onder iemand te beledigen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JME
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:38

JME

zeg maar Jamie

Wat een engelengeduld! Ik denk dat ik bij de situatie op 22-2 contact had opgenomen met de rechtsbijstand om bedrijf X formeel in gebreke te stellen.
En wat hierboven al staat: laat de boel maar weghalen. Of beter: zet het klaar buiten de tuin. Ik zou deze lui überhaupt niet meer op m’n dak willen hebben (letterlijk).
Edit: misschien net binnen de tuin neerzetten om een tegenclaim wegens diefstal te voorkomen.

[ Voor 12% gewijzigd door JME op 11-06-2022 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
Ook zeker gaan voor schadevergoeding, zeker vanwege de verspilde tijd en moeite, maar ook vanwege de gestegen kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:03

paQ

Sir_Lion schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 10:25:
Ook zeker gaan voor schadevergoeding, zeker vanwege de verspilde tijd en moeite, maar ook vanwege de gestegen kosten.
Ik denk dat je redelijkerwijs alleen het tweede zou kunnen vorderen toch?
Je 1 op 1 schade is de gestegen prijs die je nu kwijt zou zijn om het werkend te krijgen bijv.

Optie 3:
een andere partij het in orde laten maken, de eerste prutser betaalt die kosten EN draagt zorg voor garantie.

En dan duimen dat er nooit wat zal zijn (waarom ook eigenlijk?) want dan weet je met wie je te maken hebt kwa afhandeling.

Dat zou voor mij nog een afweging kunnen zijn, en anders kom alles maar halen en zoek opnieuw.
Verloren opbrengst vorderen is denk ik onbegonnen werk. Je kan het altijd proberen natuurlijk.
Wel boter bij de vis: terugbetalen voor of bij het verwijderen van alles. En rap een beetje.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
paQ schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 10:28:
[...]

Ik denk dat je redelijkerwijs alleen het tweede zou kunnen vorderen toch?
Je 1 op 1 schade is de gestegen prijs die je nu kwijt zou zijn om het werkend te krijgen bijv.

Optie 3:
een andere partij het in orde laten maken, de eerste prutser betaalt die kosten EN draagt zorg voor garantie.

En dan duimen dat er nooit wat zal zijn (waarom ook eigenlijk?) want dan weet je met wie je te maken hebt kwa afhandeling.

Dat zou voor mij nog een afweging kunnen zijn, en anders kom alles maar halen en zoek opnieuw.
Verloren opbrengst vorderen is denk ik onbegonnen werk. Je kan het altijd proberen natuurlijk.
Wel boter bij de vis: terugbetalen voor of bij het verwijderen van alles. En rap een beetje.
Niet helemaal. Het is zeker mogelijk om (deels) schadevergoeding te krijgen voor verspilde tijd zoals dag vrij zonder dat ze op komen dagen.

Optie 3 lijkt mij ook een goede.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Iets dat ik niet zo snel had teruggelezen, was buiten de aanbetaling de rest ook al voldaan ?

Zo nee, mogelijk is er dan nog een alternatief om met verder gesloten beurzen permanent afscheid van elkaar te nemen. Zover ik kan inschatten is dat financieel een goede oplossing voor jou en indirect gevoelsmatig ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
DukeBox schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 10:38:
Iets dat ik niet zo snel had teruggelezen, was buiten de aanbetaling de rest ook al voldaan ?

Zo nee, mogelijk is er dan nog een alternatief om met verder gesloten beurzen permanent afscheid van elkaar te nemen. Zover ik kan inschatten is dat financieel een goede oplossing voor jou en indirect gevoelsmatig ook.
Nee, alleen de aanbetaling van ongeveer 1250 euro is voldaan. De rest van zeg 1500 euro wordt betaald na oplevering.

Ze schieten in hun eigen voeten hiermee.
Er ligt nu een bedrag van rond de 2000 euro op het dak. Mits de omvormer werkt anders moet ik die ook afschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:58

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

DukeBox schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 10:38:

Mooie oplossing, al zal het lastig blijken een installateur te vinden waarbij je niet ook het materiaal hoeft te kopen. Al kan een opstalverzekeraar daar wellicht bij helpen: zij hebben een trits herstelbedrijven in de rolodex die dat juist wel doen.

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Signs schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 10:50:
Ze schieten in hun eigen voeten hiermee.
Dat valt nog wel mee, het is duidelijk ook voor hun een hoofdpijn dossier. Er zit al veel tijd in contact en ritjes heen en weer. Daar komt nog bij dat je waarschijnlijk nooit tevreden gaat zijn.
Er ligt nu een bedrag van rond de 2000 euro op het dak. Mits de omvormer werkt anders moet ik die ook afschrijven.
Als de omvormer niet geschikt is voor jouw setup ben je die nu zo kwijt, zelfs als je alles verkoopt as-is wordt je er niet slechter van.

Uitgaande van de info die je hebt gegeven zou ik haast zeggen maak een topic met de exacte specs en fotos, dan heb je vrij snel een paar goede adviesen om het zelf af te maken.

[ Voor 12% gewijzigd door DukeBox op 11-06-2022 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:00

iichel

Gazoooo

Heb je die laatste 55% al betaald?

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GOskMet
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-09 07:55
Wat een verhaal, complimenten voor de lange adem maar dit is toch bizar.

Ik zou persoonlijk de telefoniste vragen wanneer de eigenaar en evt. vertegenwoordiger aanwezig zijn op het hoofdkantoor en er naar toe rijden met bovenstaande tijdlijn en informatie.

De suggestie om het met gesloten beurzen op te lossen lijkt mij ook niet verkeerd, maar ik zou wel vooraf een goede (lokale) installateur het een en ander laten controleren.

[ Voor 25% gewijzigd door GOskMet op 16-06-2022 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:00

iichel

Gazoooo

Check, duidelijk, dank je!

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Pagina: 1