Muurverf voor gestuct muren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FelixForte
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 30-03 20:55
Heren en dames. Wij hebben recent een nieuwe woning gekocht en na een behoorlijke verbouwing, zijn we dan bijna op het punt dat we de muren kunnen gaan verven. We willen hier graag niet de hoofdprijs aan kwijt zijn, maar wel kwalitatief goede muurverf hebben.

Deze muurverf zal worden aangebracht op (recent) gestucte muren en niet gestucte plafonds. Al met al oppervlaktes met behoorlijke zuiging, dus we zullen alles voorbehandelen met een voorstrijk in het wit (de OK voorstrijk van Gamma (link)

Qua verf heb ik veel goeds gelezen, ook hier op het forum, over de merken Sikkens, Wijzonol en Sigma. Dit in tegenstelling tot Flexa/Histor/'bouwmarktverf'.

De keuken zijn we van plan met Sigma Clean te behandelen. Nu zoeken we echter een verf voor het grote verfwerk in alle andere ruimtes. We zijn geen professionele schilders en het hoeft ook echt niet perfect, maar het zou wel fijn zijn om een verf te hebben die na 1 laag behoorlijk dekt (in combinatie met de voorstrijk).

Nu willen we graag niet veel meer dan 75 euro per 10 liter kwijt zijn (uitgaand van een rendement per liter van circa 10 vierkante meter). Nu kwam ik de Wijzonol Superdek Muurverf die volgens het label '1x dekkend' is tegen voor een leuke prijs van 50 euro per 10 liter verf hier. Gezien de goede reputatie van Wijzonol vroeg ik mij af of dit een goed product was? Zo niet, wat zijn betere opties binnen mijn budget? Verfsoorten als Sikkens Alphacryl kosten inmiddels 180 euro per 10 liter en ook de Projecttex kost inmiddels 100 euro per 10 liter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 14-05 22:04
Bij wit neem ik persoonlijk altijd wat dan het goedkoopste is (Histor, Flexa).

In de keuken hebben we Sigma Pearl Clean Mat, die is echt goed en ziet er 2 jaar later en vele (kook)spetters later nog steeds goed uit!

Persoonlijk ben ik geen fan van de echte bouwmarktverf zoals Perfection van Praxis.

Wijzonol vind ik de fijnste 'betaalbare' verf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:31

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik zou sps nemen. smeert/rolt geweldig en kosten zijn rond je budget.

Tijdens de voorstrijk al verf bijmengen en je hoeft geen top schilder te zijn om het streeeploos met 1 laag daarna op de muur te krijgen. De 4040 is wat ik vaak zie gebruiken bij renovaties. juist vanwegen de prijs en hoe het verft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-06 18:13

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

1x dekken gaat uit van een goede ondergrond. Een open stuc is geen goede ondergrond.

Denk er nog even over of je het goedkoop wil doen. Je moet er toch een tijdje tegenaan kijken. Wacht anders een maandje en rek dan het budget een beetje op. Je hoeft niet het duurste van het duurste te nemen. Maar een goede kwaliteit verf gaat je een stuk minder frustratie opleveren. Zowel met het resultaat als het schilderen zelf.

Eventueel kan je nog iets compenseren voor de ervaring door gebruik te maken van Floetrol. Dat verlengt de open tijd van je verf. Het vloeit wat beter. Vond het erg fijn spul.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:25
Waarom zou je na het kopen van een huis, en, zoals je zelf zegt, een “behoorlijke verbouwing” willen gaan beknibbelen op de allerlaatste zichtbare laag afwerking van je muren, wat de uitstraling, onderhoudsmogelijkheid en levensduur direct beinvloed?

Met het risico dat je van de goedkope verf alsnog een extra laag of twee erop moet zetten, waardoor je meer verf moet kopen, dus alsnog niet veel goedkoper uit bent, maar wel veel meer tijd kwijt bent om het goed te krijgen.

Dekkend in 1 keer is leuk, maar de uitstraling, kras/vlekvastheid en mogelijkheid tot schoonmaken zou ik ook zeker niet onbelangrijk vinden om mee te wegen!

Ik heb eens een professionele schilder wat muren laten schilderen.. Had een
standaard, en een duurdere, afwasbare variant, voor bijv. keukens. (die aanzienlijk duurder was per m2). Die dure was de Sigma Pearl Clean Matt.
Voor de overige muren had ik de standaard optie gekozen.
Volgens de schilder ook prima verf.. Was muurverf van Boonstoppel. Ik heb nog nooit zo’n waardeloze verf gezien. Zag er mooi ultramat uit na aanbrengen, maar éen keer met een droge vinger er langs vegen en er zat een glimmende veeg op. één keer met bijv. de achterkant van je vingernagels heel zachtjes over de muur strijken, en er zaten 4 krassen op de muur. Was niet afwasbaar… Als de muur nat werd, zag je dat het in de verf trok, ipv erop bleef liggen.. Vlekken dus ook vrijwel niet te verwijderen.
Kortom: ik heb zelf die muren opnieuw geschilderd, nu met Sikkens Alphacryl Pure Matt SF…
íetsje minder matt, maar wel véél consistenter, robuuster, egaal dekkend, en afwasbaar.. En ook veel beter hechtend. Ik vind de matheid/uitstraling ervan zelfs mooier dan van die eerste verf..

Moraal: Denk voor de laatste afwerking van de muren een keer extra goed na waar je op wilt besparen… met 10L verf kun je immers héél wat m2 muren schilderen.. En ga je uiteindelijk die paar tientjes besparing op de hele verbouwing echt merken? Je kijkt wel al die tijd tegen je muren aan!

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:54

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Besparen op de verf voor de grootste zichtbare vlakken in je huis is echt het domste dat je kunt doen!
Uiteindelijk zal het om hooguit 100 euro gaan die je bespaart. Doodzonde als dit een beroerde afwerking oplevert.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FelixForte
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 30-03 20:55
Ik zie nu dat de bouwmarkt variant van Sikkens bij Karwei nu voor 80 euro is per 10 liter in de aanbieding. Is dit betere kwaliteit dan deze Wijzonol? Ik wil best wat meer uitgeven maar 130 euro per 10 liter gaat ons wel te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:44
Ik heb goede ervaringen met deze:
https://www.demuurverffab...ten/muurverven/emmer.html
Voor 4 tientjes per 10 liter, gratis thuisbezorgd.
Ook in afschrobbare versie te krijgen voor een tientje meer.
Reken wel op twee lagen, eender welke verf je kiest.
Voor het plafond adviseer ik je om een liter floetrol in een emmer van 10 liter toe te voegen. Je kunt dan langer nat in nat werken.

[ Voor 36% gewijzigd door coinman63 op 11-06-2022 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• productionrw
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-11-2022
Alles even (goed) licht opschuren, voorstrijk er op en zou aanraden volgende dag het dan te verven met bijvoorbeeld sikkens wat mijn voorkeur heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruijff14
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-05 09:09
Ik heb ook goede ervaringen met de sikkens alphacryl pure mat sf in RAL 9010. Als je een beetje zoekt op internet kom je wel ook andere prijzen dan +/- 140 euro per 10 liter (ik had destijds via deze website besteld, was de goedkoopste die ik toen kon vinden).

Bij mij konden alle muren met slechts 1 laag verf en was het direct dekkend, op 1 kamer na waar een soort vettige muren zaten (was heel weird). Bespaar ook zeker niet op de rollers, maar haal rollers die geschikt zijn voor zowel de muur als de verf. Ik had destijds rollers die volgens mij de Anza Antex Platinums voor 6 euro per stuk. En vergeet ook niet even een paar filmpjes te kijken zodat je een mooi streeploos resultaat krijgt, bijvoorbeeld dit filmpje of deze.

[ Voor 45% gewijzigd door Cruijff14 op 12-06-2022 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wittmann1982
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-06 16:15
Cruijff14 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 13:10:
Ik heb ook goede ervaringen met de sikkens alphacryl pure mat sf in RAL 9010. Als je een beetje zoekt op internet kom je wel ook andere prijzen dan +/- 140 euro per 10 liter (ik had destijds via deze website besteld, was de goedkoopste die ik toen kon vinden).
Derde verbouwing momenteel aan het doen, en al de derde keer sikkens alphacryl, die pure mat hoeft niet, voor het plafond kan je dat eventueel overwegen.
Ook de primer (voorstrijk in NL) van sikkens gebruik ik. Bespaar niet op verf en mijd bouwmarktverf. Been there, done that. Zoek gewoon zoals Cruiff14 zegt online naar een verfhandel die dit verkoopt. In de reguliere proff verfwinkel betaal je je idd blauw.
En koop een goede antispat verfrol of 2.
Steeds goede dekking met slechts 1 laag primer en 1 laag ral 9010 voor de muren. Ik laat die primer in ral 9010 aankleuren, kost iets maar scheelt een derde laag verf (niet alleen aankoop maar ook je extra werkuren).
Voor je plafond: de gewone witte primer en witte verf ( dus geen ral 9010 :) )
Sigma werkt trouwens ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Je hebt maar 1 echte optie: Sikkens Alphacryl Pure mat SF
Pagina: 1