Wie heeft er ervaring met Insync op Linux?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uruk-Hai
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-07 20:22
Wie heeft er ervaring met Insync op Linux?

https://www.insynchq.com/

Mijn ouders hebben een Windows 10 pc die geen Windows 11 ondersteund en ik ben er vrij zeker van dat mijn vader Google Drive (of Dropbox, ik ben even vergeten welke hij precies gebruikt) wil aanhouden. Een zoekopdracht op internet bracht me al heel snel bij Insync, maar dat ken ik niet.

Zelf heb ik geen Dropbox, Google Drive of Onedrive, maar Stack van TransIP, dus zelf even testen gaat niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Uruk-Hai op 11-06-2022 08:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-06 13:59
Yup, ik gebruik al tijden insync. Voor zovel google drive als onedrive.
Het werkt prima. Vergelijkbaar met hoe de apps onder windows werken. Synced je files van/naar je cloud drive. Je kunt zelf kiezen of je alles wilt syncen of geselecteerde dirs/files.

Het is helaas niet gratis, maar het werkt verder prima.

Dropbox heeft zelf een eigen linux client, daar heb je geen insync voor nodig.

Ook heeft gnome een ingebouwde google drive client. Deze client synced niet. Dat mount je google drive, en de bestanden blijven dus remote staan. Werkt ook, maar ik vind het handiger als het synced.

Facebook :: Twitter :: PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Testen is toch niet zo lastig? Aanmaken van een Dropbox bijvoorbeeld is een fluitje van een cent.

Maar waarom precies moet er Linux op de PC komen? Windows 10 is nog prima toch?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Dropbox heeft zelf een Linux app.

Voor OneDrive heb ik een tijd dit gebruikt - werkt prima: https://github.com/abraunegg/onedrive

GNOME kan bestanden op Google Drive direct openen. Maar dat is zonder lokale kopie, wat je waarschijnlijk wel wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uruk-Hai
Drardollan schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:03:
Maar waarom precies moet er Linux op de PC komen? Windows 10 is nog prima toch?
Nu nog wel ja, maar over iets meer dan drie jaar niet meer en tegen die tijd wil ik een duidelijk en kloppend verhaal kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Nu online
Uruk-Hai schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:33:
[...]

Nu nog wel ja, maar over iets meer dan drie jaar niet meer en tegen die tijd wil ik een duidelijk en kloppend verhaal kunnen vertellen.
Dat is wel heel erg voorbarig, als de PC nu al te oud is voor Win11 dan is hij over 3 jaar toch afgeschreven?

Een gok is dat je ouders al op leeftijd aan het komen zijn, ga je ze het dan nog aandoen om over te stappen van OS?

Voor 400 euro heb je een prima laptop/PC over 3 jaar. Dat is toch veel logischer?

Over 3 jaar is de huidige Linux release waar je naar kijkt hoogstwaarschijnlijk ook al uit support.

[ Voor 8% gewijzigd door Drardollan op 13-06-2022 15:38 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uruk-Hai
Drardollan schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:37:
Een gok is dat je ouders al op leeftijd aan het komen zijn, ga je ze het dan nog aandoen om over te stappen van OS?

Voor 400 euro heb je een prima laptop/PC over 3 jaar. Dat is toch veel logischer?
Mijn vader staat nog altijd open voor nieuwe ontwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-07 14:48

silverball

De wagen voor moderne mensen

Ik weet niet welke distro je wilt nemen, maar in Gnome is de integratie met Google Drive prima, zonder externe software.

Afbeeldingslocatie: https://itsfoss.com/wp-content/uploads/2016/04/gnome-google-drive-800x539.png

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uruk-Hai
Ik heb hem net voor de zekerheid gebeld en ik blijk me vergist te hebben.

Hij gebruikt Onedrive.

[ Voor 13% gewijzigd door Uruk-Hai op 13-06-2022 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Daar zijn ook meerdere linux clients voor.
En als die client niet wil syncen, dan schrijf je dat toch zelf? Rsync scriptje; regelmatig afvuren

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:33

sus

is druk :+

Ik gebruik het voor Onedrive. Ben er zo tevreden over dat ik het ook gebruik op Windows en Mac - in plaats van de client van Microsoft.

Prima tool, eenmalige aanschaf en daarna nog geen limiet tegengekomen in aantal devices waar ik het op kan zetten :)
Pagina: 1