Ryzen 7 7700, 32GB RAM DDR5, 1TB SATA SSD, ATI Radeon RX 5500 XT, Linux Mint Cinnamon 22.3
Vraag
Alle reacties
Het werkt prima. Vergelijkbaar met hoe de apps onder windows werken. Synced je files van/naar je cloud drive. Je kunt zelf kiezen of je alles wilt syncen of geselecteerde dirs/files.
Het is helaas niet gratis, maar het werkt verder prima.
Dropbox heeft zelf een eigen linux client, daar heb je geen insync voor nodig.
Ook heeft gnome een ingebouwde google drive client. Deze client synced niet. Dat mount je google drive, en de bestanden blijven dus remote staan. Werkt ook, maar ik vind het handiger als het synced.
Maar waarom precies moet er Linux op de PC komen? Windows 10 is nog prima toch?
All your base are belong to us!
Voor OneDrive heb ik een tijd dit gebruikt - werkt prima: https://github.com/abraunegg/onedrive
GNOME kan bestanden op Google Drive direct openen. Maar dat is zonder lokale kopie, wat je waarschijnlijk wel wil.
Nu nog wel ja, maar over iets meer dan drie jaar niet meer en tegen die tijd wil ik een duidelijk en kloppend verhaal kunnen vertellen.Drardollan schreef op maandag 13 juni 2022 @ 12:03:
Maar waarom precies moet er Linux op de PC komen? Windows 10 is nog prima toch?
Ryzen 7 7700, 32GB RAM DDR5, 1TB SATA SSD, ATI Radeon RX 5500 XT, Linux Mint Cinnamon 22.3
Dat is wel heel erg voorbarig, als de PC nu al te oud is voor Win11 dan is hij over 3 jaar toch afgeschreven?Uruk-Hai schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:33:
[...]
Nu nog wel ja, maar over iets meer dan drie jaar niet meer en tegen die tijd wil ik een duidelijk en kloppend verhaal kunnen vertellen.
Een gok is dat je ouders al op leeftijd aan het komen zijn, ga je ze het dan nog aandoen om over te stappen van OS?
Voor 400 euro heb je een prima laptop/PC over 3 jaar. Dat is toch veel logischer?
Over 3 jaar is de huidige Linux release waar je naar kijkt hoogstwaarschijnlijk ook al uit support.
[ Voor 8% gewijzigd door Drardollan op 13-06-2022 15:38 ]
All your base are belong to us!
Mijn vader staat nog altijd open voor nieuwe ontwikkelingen.Drardollan schreef op maandag 13 juni 2022 @ 15:37:
Een gok is dat je ouders al op leeftijd aan het komen zijn, ga je ze het dan nog aandoen om over te stappen van OS?
Voor 400 euro heb je een prima laptop/PC over 3 jaar. Dat is toch veel logischer?
3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | aroTHERM plus | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89
Hij gebruikt Onedrive.
[ Voor 13% gewijzigd door Uruk-Hai op 13-06-2022 19:18 ]
Daar zijn ook meerdere linux clients voor.
En als die client niet wil syncen, dan schrijf je dat toch zelf? Rsync scriptje; regelmatig afvuren
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Prima tool, eenmalige aanschaf en daarna nog geen limiet tegengekomen in aantal devices waar ik het op kan zetten