Toon posts:

Vraag over chello en dan een netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zit zo, in me pas pc zitten 2 netwerk kaarten 1 van chello en 1 voor de utp naar de hub toe...... vanaf de hub zit mijn utp kabel omhoog in mijn pc

zodat ik dus internet heb, maar nu moet mijn VADERS pc aanstaan zodat ik kan internetten en hij bepaalt ookw anneer ik op inet zit..... dat vin dik dus heeeel vervelend, is er niet een andere optie? me pa wilt niet dat ik 2 netwerk kaarten krijg?

kan het niet dat mijn cable modem op de hub komt en dan de 2 pc op de hub ?

plz geef suggesties want dit is kut atm!

tia

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 23:00
Zoals de situatie nu is, kun je er niks aan doen.

• Questor
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-03-2024

Questor

Er staat iets op m'n voet

Op zaterdag 25 augustus 2001 20:07 schreef Xotje het volgende:
zodat ik dus internet heb, maar nu moet mijn VADERS pc aanstaan zodat ik kan internetten en hij bepaalt ookw anneer ik op inet zit..... dat vin dik dus heeeel vervelend, is er niet een andere optie? me pa wilt niet dat
ik 2 netwerk kaarten krijg?
Hijack een ongebruikt IP adres :P

Hier stond een hele oude sig.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 25 augustus 2001 20:14 schreef Questor het volgende:
H<font color="FFFFFF">ij</font>ack een ongebruikt IP adres :P
Choeso jei ;)

Om de vraag van de topicstarter te beantwoorden: Nee. Het kan niet anders, tenminste, niet met de aanwezige spullekes.

Een optie is wel dat de chello kaart in jouw PC komt in plaats van de PC van je vader, en dat jouw PC altijd aan moet staan wil je pa kunnen internetten, maar als ik je verhaaltje zo lees zullen je ouders het daar wel niet mee eens zijn.

Is "nieuwe spullen kopen" een optie kun je denken aan een hardwarematige router, maar dan moet je rekenen op enkele honderden guldens.

Verwijderd

gewoon ff een servertje make van een oud pc'tje

100 Mh is al goed zo lang er maar twee pci slote in zitten

1 voor chello

en

1 voor de hub

werkt perfect heb ik zelf ook gedaan zolang je de server maar nergens anders voor gebruikt

succes ermee :7

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Hmm... een advies wat ik al vaker heb gegeven, maar wat blijkbaar toch moeilijk te bedenken is:

Praat eens met je vader :D .... Er is vast een reden voor dat hij het zo wil hebben >:)...
Pagina: 1